عرضه گوشی‌های هوشمند به لطف فناوری ۵G افزایش خواهد یافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در چند سال اخیر بازار گوشی‌های هوشمند دچار رکود بوده است، اما طبق پیش‌بینی‌ چندین شرکت تحقیقاتی، عرضه جهانی هندست‌ها در سال ۲۰۲۰ به لطف ظهور فناوری ۵G شاهد رشد قابل‌توجهی خواهد بود.

در حالیکه اولین گوشی‌های ۵G، سال گذشته وارد بازار شدند اما امکان دسترسی محدود، قیمت بالا و شاید مهم‌تر از همه گسترش کند شبکه‌های ۵G باعث شده تا میزان فروش آن‌ها چندان زیاد نباشد. البته تحلیلگران ارشد موسسه گارتنر معتقدند که این وضعیت به تدریج تغییر خواهد کرد و سهم بازار گوشی‌های ۵G می‌تواند از ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۴۳ درصد در سال ۲۰۲۲ و بیش از ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

به عبارت دیگر، در سه سال آینده از هر دو گوشی عرضه شده به بازار حداقل یک گوشی قادر خواهد بود که به سرعت‌های دانلود ۵G ارائه شده توسط سازندگان و اپراتورهای شبکه موبایلی دست یابد. خوشبختانه، اپراتور ورایزن بیشتر شهرهای پرجمعیت دنیا را با شبکه ۵G خود پوشش خواهد داد، این در حالی است که اپراتور T-Mobile ممکن است در چند سال آینده همچنان درگیر موضوع ادغام خود با اسپرینت باشد.

مسلما پیش‌بینی گارتنر این نیست که عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشد. طبق ارزیابی این موسسه ما شاهد یک رشد نسبتا کم ۱.۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ (عرضه ۱.۷۷ میلیارد دستگاه)، یک کاهش کوچک در سال ۲۰۲۱ و سپس یک کاهش بزرگ‌تر در سال ۲۰۲۲ (عرضه ۱.۷۵ میلیارد دستگاه) خواهیم بود.

رشد کلی بازار در نتیجه عرضه هندست‌های ۵G بسیار کوتاه مدت خواهد بود، اما انتظار نمی‌رود که کل فروش‌ها مثل چند سال گذشته به‌طور ناگهانی کاهش یابد. وقتی به مجموع فروش گوشی‌ها و کامپیوترها نگاه می‌کنیم، شرایط کمی ناامید‌کننده‌تر است، بطوریکه انتظار می رود بازار کامپیوتر شخصی بعد از یک رشد کوچک ۰.۶ درصدی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، همچنان تا سال ۲۰۲۲ به کوچک‌تر شدن ادامه بدهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع