دوربین اکسپریا 5 سونی در DxOMark امتیاز پایینی کسب کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق رتبه بندی وب‌سایت DxOMark، دوربین گوشی اکسپریا 5 سونی عملکردی مشابه با پرچمداران قدیمی گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس دارد.

گوشی اکسپریا 5 سونی به تازگی در وب‌سایت DxOMark مورد ارزیابی قرار گرفته است. این گوشی که به سه دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده، تنها چند ماه پس از اکسپریا 1 وارد بازار شد. این دستگاه در حین برخورداری از سخت افزار و جایگاه میان رده، از سیستم دوربین سه گانه اکسپریا 1 بهره می گیرد.

با این حال بهبودهای اعمال شده روی دوربین اکسپریا 5 نتوانسته نظر DxOMark را به خود جلب کند. این گوشی به امتیاز کلی 95، امتیاز عکس‌برداری 101 و فیلم‌برداری 83 دست پیدا کرده است. نوردهی، بافت ها، مصنوعات، حالت شب و عکس برداری با زاویه دید گسترده با کاهش جزئی رنگ، فوکوس خودکار و قابلیت بزرگنمایی، از جمله موارد ارتقا یافته در گوشی جدید سونی هستند. البته از نظر DxOMark این بهبودها به صورت جزئی بوده و در کل دو گوشی Xperia 1 و Xperia 5 از لحاظ کیفیت تصویربرداری عملکرد مشابهی با یکدیگر دارند.

این مقایسه از لحاظ فیلم‌برداری نیز صادق است، یعنی اختلاف دو گوشی به صورت حاشیه ای بوده، اما نهایتا عملکرد مشابهی دارند. در ادامه عملکرد اکسپریا 5 سونی را مورد بررسی قرار می دهیم.  

یکی از معایب ذکر شده برای این گوشی، محدود بودن داینامیک رنج است. نمایش رنگ ها نیز می تواند با تعادل رنگ سفید خنثی کمی بهبود داده شود. اگرچه کارایی نور کم چندان بد نیست، اما در لبه های کم نورتر، میزان نویز بیشتر می شود. فوکوس خودکار در حد دقیق و قابل قبولی گزارش شده است.

قابلیت بزرگنمایی، مهم ترین عامل تاثیرگذار روی امتیاز کلی دوربین Xperia 5 بوده که متاسفانه فوکوس و نوردهی غیر ثابت و ناپایداری را با خود به همراه دارد. پدیده اعوجاج رنگی نیز در راستای لبه های نویزدار و بافت ها و جزییات غیرواقعی مشاهده می شود.

عملکرد فیلم‌برداری نیز از مشکل دامنه دینامیکی مشابهی برخوردار است نیاز به تعادل رنگ سفید و فوکوس خودکار غیر ثابت نیز از دیگر مشکلات فیلم‌برداری به شمار می آیند. با این حال، نوردهی به طور دقیق حفظ شده و نویز به نحوی موثر کنترل شده است.  

گوشی میان رده جدید سونی هم ردیف با گوشی های پرچمدار قدیمی مانند گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل رتبه بندی شده و البته باید خاطر نشان کرد که عملکرد بهتری نسبت به گوشی اکسپریا 1 دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع