حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

موسس هواوی می‌گوید ایالات‌متحده حملات خود را علیه این شرکت افزایش خواهد داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی سال ۲۰۱۹ را با شرایط خوبی آغاز کرد، اما در پانزدهم ماه مه آن سال همه چیز به یکباره عوض شد. وزارت بازرگانی ایالات‌متحده هواوی را به دلایل امنیتی در لیست تحریم خود گذاشت و به همین خاطر این شرکت چینی قادر به دسترسی به زنجیره تامین آمریکا نشد. هواوی آن موقع اعلام کرد که این اقدام را پیش‌بینی کرده بود و قطعات موردنیاز خود را از مدت‌ها قبل خریده بود.

اما چیزی که هواوی نمی‌توانست به سرعت جایگزین کند، نسخه اصلی اندروید گوگل بود. این کار باعث شد تا گوشی‌های جدیدتر هواوی امکان استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل مانند مپس، سرچ، گوگل پلی استور، جیمیل، درایو و موارد دیگر را نداشته باشند. نبود این اپلیکیشن‌ها، فروش‌های داخلی هواوی را تحت تاثیر قرار نداد، برای اینکه اکثر آن‌ها در داخل چین ممنوع هستند. اما فروش‌های جهانی شرکت به شدت کاهش یافت. هواوی از یک ورژن متن‌باز اندروید و اپ‌گالری خودش بر روی سری میت ۳۰ استفاده کرد. هواوی تصمیم دارد که بر روی خانواده P40 از سرویس‌های موبایلی خودش و اپلیکیشن ناوبری شرکت تام‌تام استفاده کند.

موسس هواوی می‌گوید ایالات‌متحده ممکن است حملات خود را علیه هواوی افزایش دهد

آیا اوضاع می‌تواند برای هواوی بدتر شود؟ بله این احتمال وجود دارد. هواوی می‌تواند قطعات مورد نیاز خود را از شرکت‌های خارجی بخرد. البته تا جایی که قطعات خارجی شامل کمتر از ۲۵ درصد محتوای آمریکایی از نظر ارزش باشند، دولت ایالات‌متحده کنترلی بر روی خرید آن‌ها توسط یک کمپانی خارجی مانند هواوی نخواهد داشت. اما وزارت بازرگانی این کشور می‌خواهد که آن آستانه را به ۱۰ درصد کاهش دهد که در این صورت مشکلات زیادی برای هواوی ایجاد خواهد شد.

CNBC امروز گزارش داد که رن ژنگفی (Ren Zhengfei) موسس هواوی پیش‌بینی کرده است که ایالات‌متحده ممکن است حملات خود را علیه این شرکت که دومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند دنیاست افزایش دهد. رن در مجمع جهانی اقتصادی در داووس سوئیس گفت:

امسال دولت ایالات‌متحده ممکن است اقدامات خود را علیه هواوی تشدید کند، اما من فکر می‌کنم که ضربه وارده به کسب و کار هواوی چندان قابل توجه نخواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات‌متحده همه در این مجمع شرکت کرده است. رن اضافه کرد:

ما تجربیات خوبی از سال گذشته گرفته‌ایم و حالا قوی‌تر شده‌ایم. من فکر می‌کنم ما مطمئنا می‌توانیم حملات بیشتری را هم تحمل کنیم.

هواوی در آغاز سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که در طول سال ۲۰۱۹ تعداد ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند عرضه خواهد کرد و شاید جای سامسونگ را بگیرید. هرچند فروش‌های جهانی شرکت تحت تاثیر ممنوعیت دسترسی به زنجیره تامین آمریکا قرار گرفت، اما هواوی از افزایش حس وطن‌پرستی چینی‌ها بیشترین بهره را برد. مشتریان چینی احساس می‌کردند که رفتار آمریکا با هواوی قلدرمآبانه است. هواوی می‌گوید که سال گذشته توانسته ۲۴۰ میلیون هندست عرضه کند که باعث شده پایین‌تر از سامسونگ قرار بگیرد. هواوی سال گذشته بالاتر از اپل در جایگاه دوم قرار گرفت.

رن در مجمع جهانی اقتصاد گفت که هواوی میلیاردها دلار را بر روی پلن B صرف کرده است. او اشاره کرد که اگر به خاطر حملات ایالات‌متحده نبود شرکت مجبور به خرج این همه پول نمی‌شد. او گفت:

اگر ما از طرف ایالات‌متحده احساس امنیت می‌کردیم، دیگر نیازی به این پلن نداشتیم. از آنجائیکه ما احساس امنیت نمی‌کنیم، میلیاردها دلار بر روی پلن B صرف کرده‌ایم. به همین خاطر است که ما دور اول حملات را تحمل کردیم. به نظر می‌رسد که ایالات‌متحده بیش از حد نگران هواوی است.

دولت ایالات‌متحده، هواوی را به عنوان تهدید امنیت ملی در نظر گرفته است. دلیل آن این است که به موجب قوانین چین، این شرکت می‌تواند اطلاعات محرمانه مشتریان آمریکایی را به دولت چین بفرستد. این نگرانی باعث شده تا قانون‌گذاران ایالات‌متحده درباره این موضوع نگران باشند. اما هواوی همواره این ادعاها را رد کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع