هر آنچه که از دستبند شیائومی می بند ۵ انتظار داریم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از شیائومی می بند ۵ (Xiaomi Mi Band 5) به عنوان جانشین احتمالی می بند ۴ نام برده می‌شود. دستگاهی که در اواسط سال ۲۰۱۹ به دلیل قابلیت‌ها و قیمت مناسب، بسیاری از مردم را به طرف خود جذب کرد.

حالا شیائومی در پی آن است که می بند ۵ را با قابلیت‌های ارتقاء یافته در سال ۲۰۲۰ وارد بازار کند. این دستگاه می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای تناسب اندام امسال باشد. در این مقاله قصد داریم تا برخی از ویژگی‌های مورد انتظار می بند ۵ را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت و زمان عرضه شیائومی می بند ۵

در حالی که می‌دانیم شیائومی در حال کار بر روی می بند ۵ می‌باشد، اما از زمان عرضه آن مشخض نیست. وانگ هوانگ (Wang Huang) بنیان‌گذار هوآمی (یکی از عناصر شیائومی در تولید محصولات می بند) در اظهار نظری بیان کرده است:

به طور بالقوه ممکن است در سال ۲۰۲۰ می بند ۵ را عرضه کنیم.

از آنجایی که به نظر می‌رسد رونمایی از می بند ۵ در اوایل سال ۲۰۲۰ منتفی باشد، یکی از دو حالت عرضه در اواسط سال و یا عرضه در اواخر سال ۲۰۲۰ برای این دستگاه وجود دارد. همانطور که شیائومی می بند ۴ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ عرضه شد، احتمال دارد تا دستگاه جدید نیز در همان حوالی در سال ۲۰۲۰ به بازار آید.

در مورد قیمت هیچ سرنخی وجود ندارد، اما می‌توان با مراجعه به قیمت ۳۹٫۹۹ دلاری می بند ۴، از آن به عنوان یک منبع استفاده کرد. از آنجایی که رقیب این دستگاه یعنی Honor Band 5 قیمت پایینی دارد احتمال می‌رود تا می بند ۵ نیز دارای قیمت پایینی باشد، اما اگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه افزایش پیدا کند ممکن است قیمت آن کمی بیشتر شود.

اخبار و شایعات در مورد شیائومی می بند ۵

 اخبار و اطلاعات زیادی در مورد می بند ۵ منتشر نشده است، اما از آنجایی که در هر نسل جدید این سری شاهد تغییرات کمی نسبت به نسل قبل هستیم به نظر نمی‌رسد که این بار نیز شاهد تغییرات گسترده‌ای باشیم. با این حال گزارشی منتشر شده که مدعی است می بند ۵ نسبت به نسخه ۴ دارای دو تغییر بزرگ است.

اولین تغییر مربوط به صفحه نمایش دستگاه است. به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد تا اندازه صفحه نمایش را از ۰٫۹۵ به ۱٫۲ اینچ افزایش دهد. ضمن اینکه در طراحی آن نیز تغییراتی به وجود آورده تا مشاهده آن در زیر نور آفتاب بدون مشکل باشد. این موضوع به این معنی است که شیائومی از یک پنل متفاوت استفاده کرده است و یا فیلترهایی را بر روی صفحه نمایش اضافه کرده است.

دومین تغییر نیز مربوط به NFC است. پیش از این شیائومی این ویژگی را تنها در چین ارائه می‌کرد، اما حالا باید منتظر باشیم تا در سرتاسر دنیا آن را مشاهده کنیم. ارتباط میدانی نزدیک (NFC) معمولا برای پرداخت بدون تماس استفاده می‌شود و می بند ۵ به شما اجازه خواهد داد تا هزینه‌های خود را بدون نیاز به تلفن به راحتی پرداخت کنید.

در ادامه به برخی از ویژگی‌هایی که احتمالا در شیائومی می بند ۵ مشاهده کنیم خواهیم پرداخت.

جی‌پی‌اس (GPS) داخلی

یکی از ویژگی‌های مهمی که در نسخه‌های قبلی به فراموشی سپرده شده است استفاده از جی‌پی‌اس داخلی می‌باشد. بدون وجود جی‌پی‌اس داخلی کاربر مجبور است تا هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی گوشی هوشمند را نیز همراه خود داشته باشد. این مسئله در فعالیت‌هایی مانند دویدن ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد.

بندهای متنوع

از آنجایی که مردم علاقه دارند تا از بندهایی با جنس و رنگ متنوع استفاده کنند، بنابراین شاهد بازار بزرگی در این زمینه هستیم. با این وجود در سری می بند ۴ بر خلاف سری ۳، گزینه‌های متفاوتی برای کاربر در نظر گرفته نشد. هرچند که می‌توان بندهای سری ۳ را برای نسل جدید نیز استفاده کرد، اما امیدواریم تا شیائومی بندهای متنوعی را برای می بند ۵ در نظر بگیرد.

قابلیت مولتی‌تسکینگ (App multi-tasking)

برخی مواقع کاربر هنگام ورزش کردن به تایمر یا کرنومتر نیاز پیدا می‌کند و امیدواریم شیائومی می بند ۵ بتواند این نیاز او را برطرف کند. در سری ۴ زمانی که فعالیت ورزشی در حال رصد کردن بود، کاربر نمی‌توانست به سایر برنامه‌ها دسترسی داشته باشد. می بند ۵ اگر می‌خواهد تبدیل به یکی از لوازم محبوب ورزشکاران در باشگاه‌های ورزشی شود، می‌بایست این نقص را برطرف کند.

ردیابی خودکار تناسب اندام

یکی از دلایلی که دستگاه‌های فیت‌بیت (Fitbit) را به عنوان پرچمدار لوازم تناسب اندام می‌شناسیم به این دلیل است که می‌تواند به صورت خودکار شروع به ضبط و ردیابی فعالیت ورزشی کاربر کند. دفعات متعددی پیش می‌آید که کاربر فراموش می‌کند همزمان با آغاز فعالیت ورزشی خود، دستگاه خود را نیز در حالت فعال قرار دهد. بنابراین قرار دادن همچین قابلیتی در شیائومی می بند ۵ می‌تواند این دستگاه را به یک وسیله محبوب بین مردم و به خصوص افراد فراموشکار تبدیل کند.

بهبود ویژگی رصد خواب کاربر

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب دستگاه‌های فیت‌بیت رصد و ثبت اطلاعات خواب کاربر همراه با جزئیات زیاد است. اطلاعاتی مانند نوع خواب در زمان‌های مختلف (مثل خواب REM) که بسیار می‌تواند به بهبود خواب کاربر کمک کند. می بند ۴ قابلیت دنبال کردن خواب کاربر را دارد اما به نظر می‌رسد جزئیات ثبت شده توسط آن زیاد دقیق نیستند. از آنجایی که Honor Band 5 به عنوان رقیب نزدیک می بند، قابلیت رصد خواب را بهبود بخشیده است، بنابراین انتظار می‌رود تا در می بند ۵ نیز شاهد ارتقاء عملکرد این ویژگی باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع