کمپانی سونی از اولین خودروی برقی خود رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی سونی به‌تازگی  از خودروی برقی برند خود که با هدف نمایش پیشرفت‌های این شرکت این درزمینهٔ ساخت وسایل نقلیه ساخته شده است، رونمایی کرد.
 
به گزارش تک تایمز  و به نقل از  engadget، این خودرو که ویژن- اس نام دارد اولین نمونه خودروی کمپانی سونی است که برای نمایش فناوری‌های مرتبط با خودروی این کمپانی ساخته شده است. سونی برای ساخت این خودروی سدان با کمپانی‌هایی نظیر بوش، کانتیننتال، انویدیا و کوالکام همکاری کرده است.
 
این خودرو به 33 حسگر خودروهای خودران، فناوری 360 Reality Audio، صفحه‌نمایش عریض و قابلیت‌های جذاب دیگر مجهز شده است. این کمپانی اطلاعات زیادی در رابطه با ویژن-اس عرضه نکرد و این کار را تا رخداد جدید سونی در لاس وگاس به تأخیر انداخت.
 
 
 
نمونه اولیه ویژن-اس بسیاری از فناوری‌های تصویربرداری و سنجش سونی را با پیشرفت‌های این شرکت درزمینهٔ هوش مصنوعی، ارتباط از راه دور و فناوری‌های ابری تلفیق کرده است. 33 حس‌گر به‌کاررفته در بخش داخلی و خارجی این خودرو شامل سنسورهای تصویری CMOS با وضوح‌بالا و سازگار با HDR (برای سنجش جاده و تشخیص اشیا)، حس‌گر تشخیص رنگ Solid State LiDAR  (برای دید در شب و روز و شناسایی شی‌ء) و یک رادار برای تشخیص سرعت نسبی و سنجش مسافت است.
 
علاوه بر این حسگر Time of Flight به‌کاررفته در داخل این خودرو می‌تواند اشیا و افراد خارج و داخل اتومبیل را شناسایی کند. تمامی این حسگرها و فناوری‌ها در ترکیب با یکدیگر می‌توانند محیط دورتادور این خودرو را به‌صورت کامل تشخیص بدهند. مهارت‌های بدون راننده این خودرو در سطح 2 قرار دارد و به این معنی است که این سیستم می‌تواند به‌صورت کامل کارهایی مثل سرعت گرفتن، ترمز کردن و دور زدن را انجام بدهد اما به نظارت یک راننده نیاز دارد.
 
این خودرو چهارنفره دارای دو موتور 200 کیلووات است و می‌تواند در 4.8 ثانیه از سرعت 0 به 62 مایل بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 149 مایل بر ساعت است. البته لازم به ذکر است که بسیاری از افراد این خودرو را به خودروی تسلا شبیه دانسته‌اند و هویت مستقلی برای آن قائل نشده‌اند.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع