مشخصات و اولین تصاویر موتو جی۸ منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موتورولا پس از تولید ۳ نسخه از موتو جی۶ در بهار ۲۰۱۸ و ۴ مدل موتو جی۷ در اوایل سال ۲۰۱۹، چند ماه پیش به طرز عجیبی تصمیم گرفت تا تنها از دو عضو خانواده میان رده موتو جی۸ رونمایی کند. هر چند که از ابتدا مشخص بود که این خانواده اعضای دیگری نیز خواهند داشت.

در حالی که هنوز مدل‌های جدید در دسترس نیستند، اما طبق اخباری که از منابع موثق منتشر شده، مشخصات و رندرهای آنها در دسترس قرار گرفته‌اند. با وجود اینکه اطلاعات رسمی در مورد تعداد فروش موتو جی۷ در دسترس نیست، اما شواهد حاکی از آن است که این گوشی توانست به یک گوشی محبوب بین آمریکایی‌ها تبدیل شود. این محبوبیت که تا حدودی مربوط به نسبت متناسب قیمت و کیفیت این گوشی بود ممکن است در آینده برای موتورولا تکرار نشود.

موتو جی8

موتو جی۸

در مقایسه با جی ۷ شایعه شده که جی۸ از پنل ال‌سی‌دی با استانداردهای سال ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد و وضوح آن ۱۵۶۰x720 پیکسل می‌باشد. ضمن اینکه اندازه صفحه نمایش جی۸ نیز ۶٫۳۹ اینچ خواهد بود. انتظار می‌رود که موتو جی۸ و جی۸ پاور دارای صفحه نمایش با پانچ حفره‌ای باشند تا بتوان بین آنها و ۲ عضو دیگر جی۸ تفاوت قائل شد. در غیر این صورت هر ۴ گوشی این خانواده از نظر طراحی بسیار شبیه به یکدیگر خواهند بود.

در بخش دوربین می‌رود تا ۲ دستگاه از دوربین‌های متفاوتی استفاده کنند. به طور مثال یک چینش استاندارد می‌تواند شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به همراه سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده باشد. این چینش تا حدودی بهتر از چینش ۱۳+۸+۲ مگاپیکسلی موتو جی۸ پلی خواهد بود. احتمالا دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

موتو جی8

موتو جی۸

جی۸ و جی۸ پاور باید از باتری بزرگتری نسبت به باتری ۴۰۰۰mAh استفاده کنند و از نظر نرم‌افزاری نیز دارای اندروید ۱۰ خواهند بود. احتمالا در این گوشی‌ها نیز موتورولا از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ و ۴ گیگابایت رم استفاده کند. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت اعضای جدید منتشر نشده است اما شاید موتو جی۸ با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و ۲ گیگابایت رم با قیمتی در حدود ۱۵۰ دلار وارد بازار شود.

موتو جی7 پاور

موتو جی۷ پاور

به نظر می‌رسد موتو جی۸ پاور به نوعی بخواهد جای هر ۲ دستگاه جی۷ پاور و جی۷ را پر کند. اگر این فرضیه درست باشد آنگاه باید شاهد باتری ۵۰۰۰mAh و صفحه نمایش ۶٫۳۶ اینچی با وضوح ۲۳۰۰x1080 پیکسل باشیم. در بخش دوربین نیز انتظار می‌رود این گوشی از یک دوربین ۴گانه که شامل سنسور ۱۶ مگاپیکسلی اصلی، سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو، سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌شود، استفاده کند. طبق شایعات دوربین جلوی گوشی ۲۵ مگاپیکسل خواهد بود و باتری دستگاه نیز از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی خواهد کرد. طبق اخبار منتشر شده این گوشی تنها دارای ظرفیت ۶۴ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم می‌باشد. با توجه به تمام این پیشرفت‌ها ممکن است قیمت این گوشی نسبت به جی۷ پاور افزایش یابد و احتمالا بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع