بررسی ال جی G8s – جی 8 اس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ال‌جی جی ۸ اس یکی از محصولات ال‌جی به‌شمار می‌رود که قابلیت‌های جذاب و منحصر‌ به فردی به‌همراه دارد. اما آیا این گوشی توانایی رقابت با رقبای توانمند خود را دارد؟ با تک تایمز همراه باشید.

برخلاف آنچه پسوند s به ذهن متبادر می‌سازد، G8s نسخه‌ای ارتقایافته از پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ ال‌جی نیست و بیشتر می‌توان آن را مدل ارزان‌تر جی ۸ دانست. شرکت کره‌ای جی ۸ اس را مناسب افرادی توصیف می‌کند که به‌دنبال گوشی هوشمندی با تجربه‌ی کاربری منحصربه‌فرد هستند؛ تجربه‌ای که ظاهرا با جی ۸ اس به‌کمک ثبت سلفی‌‌های بهتر و ضبط ویدئوهای پایدارتر حاصل خواهد شد.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq


جی ۸ اس زرق‌وبرق رقبای گران‌قیمتش را ندارد؛ این محصول پرچم‌دار از نمایشگر ۶/۲۱ اینچی OLED با وضوح +FHD، حاشیه‌های نسبتا باریک و بریدگی عریض بهره می‌برد؛ دوربین سه‌گانه‌ی آن عریض‌ترین لنز موجود در بازار موبایل با میدان دید ۱۳۷ درجه‌ای را مقابل خود می‌‌بیند و از قدرتمندترین سخت‌افزار موجود در بازار قدرت می‌گیرد.

با تک تایمز همراه باشید تا در بررسی پیش‌رو گوشی پرچم‌دار ال‌جی را زیر ذره‌بین قرار دهیم. جی ۸ اس از سوی دفتر ال‌جی در ایران به دست تک تایمز رسیده است.

طراحی

طراحی محافظه‌کارانه، نخستین عبارتی است که در وصف ال‌جی جی ۸ اس به‌ ذهن خطور می‌کند؛ در دنیای گوشی‌های هوشمندی که با مکانیزم‌های پیچیده و راهکارهای غیرمرسومی همچون ایجاد حفره و اضافه‌سازی نمایشگر ثانویه به پشت دستگاه، مرزهای فیزیکی و حاشیه‌ها را پس می‌زنند، ال‌جی جی ۸ اس ظاهری جاافتاده و آشنا دارد؛ هرچند که ال‌جی طراحی ترکیبی شیشه و فلز گوشی پرچمدارش را «رمزآلود و تحسین‌برانگیز» می‌داند. 

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

۸۲ درصد از نمای مقابل جی ۸ اس را نمایشگری ۶/۲۱ اینچی با گوشه‌های گرد و نسبت تصویر تقریبی ۱۹:۹ در اختیار دارد؛ نمایشگری که در لبه‌ی بالا، بریدگی نسبتا عریض و در لبه‌ی پایین حاشیه‌ای نسبتا قطور با ضخامت ۸ میلی‌متر را مقابل خود می‌بیند؛ اما فاصله‌ی آن با کناره‌های گوشی از ۳ میلی‌متر تجاوز نمی‌کند. مهندسان ال‌جی علاوه‌بر دوربین سلفی و اسپیکر، دو ماژول ToF و اینفرارد موردنیاز برای هویت‌سنجی و ژست‌های حرکتی بدون لمس را نیز درون بریدگی نمایشگر جای داده‌اند و به‌همین دلیل اسپیکر مکالمه اندکی به‌سمت راستِ محور تقارن گوشی جابه‌جا شده است. حاشیه‌های قطورتر نمایشگر باعث می‌شود تا جی ۸ اس به‌خوبی نتواند حس غوطه‌وری در محتوا را به کاربر القا کند.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

برخلاف نمایشگر جی ۸ اس که پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می‌کند، در نمای پشتی از گوریلا گلس ۶ استفاده شده است. پرچم‌دار ال‌جی در ۶ رنگ مشکی، سبز دودی و سفید آینه‌ای، قرمز، مشکی شفقی و آبی به‌فروش می‌رسد. نسخه‌ی مشکی آینه‌ای جی ۸ اس، حالتی کاملا براق دارد؛ اما رنگ آن بیش از هرچیز به خاکستری می‌گراید. پنل پشتی مسطح و آینه‌ای جی ۸ اس با دقت هرچه‌تمام روی فریم آلومینیومی سوار شده است و به‌سختی می‌توان متوجه ناپیوستگی بین ۲ قطعه شد. دوربین سه‌گانه‌‌ی گوشی با چینش افقی و برآمدگی اندکی، به‌صورت متقارن در یک‌سوم بالایی به‌چشم می‌خورد. کمی پایین‌تر از دوربین، حسگر اثر انگشت فیزیکی جی ۸ اس دیده می‌شود که به‌سادگی در دسترس کاربر قرار دارد.

ابعاد بزرگ‌تر (۶/۲ در برابر ۶/۱ اینچ) و حاشیه‌های قطورتر نمایشگر، ابعاد جی ۸ اس را اندکی بلندتر، عریض‌تر و ضخیم‌تر از رقیب هم‌وطنش، گلکسی اس ۱۰ ساخته است و از همین رو برای افرادی با دست‌های متوسط، دسترسی به لبه‌ی بالایی و کناره‌ی دیگر نمایشگر کمی چالش‌برانگیز باشد. از سوی دیگر نوع چینش کلیدهای فیزیکی دستگاه نیز چندان ارگونومیک نیست، کلید پاور به‌تنهایی در ارتفاع نسبتا بلندی از لبه‌ی سمت راست قرار دارد؛ درحالی‌که کلیدهای کنترل صدا در سوی مقابل جای گرفته‌اند و اندکی پایین‌تر، کلیدی اختصاصی برای فراخوانی گوگل اسیستنت به‌چشم می‌خورد که در ابتدا با کلید پاور اشتباه گرفته خواهد شد. بازخورد کلیدها و جنس آن‌ها بسیار عالی ارزیابی می‌شود. 

فریم آلومینیومی جی ۸ اس رنگی براق و مشابه بدنه دارد و نقشی کلیدی در ایجاد حس خوشایند حین استفاده از گوشی ایفا می‌کند. صرف‌نظر از کلیدهای فیزیکی، درگاه سیمکارت و کارت حافظه در لبه‌ی سمت راست قرار دارد؛ درحالی‌که لبه‌ی پایین دستگاه از دریچه‌ی اسپیکر اصلی، پورت USB 3.1 Type-C و البته جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون میزبانی می‌کند. طراحان ال‌جی دورتادور جی ۸ اس در مجموع ۶ نوار آنتن تعبیه کرده‌اند تا بدین ترتیب گوشی در دریافت سیگنال‌ دچار مشکل نشود.

بدنه‌ی مستحکم جی ۸ اس با مجموعه‌ی استانداردهای MIL-STD-810G ارتش ایالات متحده سازگاری دارد و ال‌جی موفق به دریافت گواهی IP68‌ برای آن شده است؛ بنابراین حداقل روی کاغذ، پرچم‌دار جدید این شرکت تا ۳۰ دقیقه می‌تواند زیر عمق ۱/۵ متری آب دوام بیاورد. 

نمایشگر و اسپیکر

ال‌جی فراز و نشیب‌های زیادی را در بخش نمایشگر‌های موبایل OLED پشت سر گذاشته است اما آیا نمایشگر استفاده شده در جی ۸ توان رقابت در این بخش را دارد؟ ال‌جی از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی بهره می‌برد که با بریدگی نسبتا بزرگی در بخش بالایی همراه شده است. نمایشگر OLED این گوشی که تحت عنوان G-OLED نیز شناخته می‌شود، رزولوشن پایین‌تری نسبت به نسل گذشته دارد؛ البته رزولوشن ۲۲۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسلی نمایشگر و تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ آن ارائه‌ی تصاویر شارپ را تضمین می‌کند.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

پنل دستگاه هنوز نسبت ۱۸.۷ به ۹ داشته و به اندازه‌ی بسیاری از پرچمداران فعلی بازار کشیده نیست. ال‌جی همچنین از پنلی با پشتیبانی HDR10 و دالبی‌ویژن بهره گرفته است که توانایی تولید رنگ در فضاهای گسترده‌‌ی رنگی را نیز طبق انتظار دارد. کنترل بازتاب نور نمایشگر جی ۸ اس به خوبی رقبای اندرویدی مستقیم و آیفون‌های اپل نیست. امیدواریم ال‌جی، سامسونگ و اپل استفاده از نمایشگرهایی با تنظیم روشنایی PWM (مدولاسيون پهنای پالس) را در پرچمداران بعدی خود کنار بگذارند.

* تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های تک تایمز در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

ال‌جی G8s در آزمایش روشنایی ما به ترتیب در حالت تنظیم دستی و خودکار ۴۶۵ و ۵۵۲ نیت به دست آمد که اعدادی متوسط برای یک پرچم‌دار محسوب می‌شود. روشنایی صفر نیتی رنگ مشکی کنتراست بی‌نهایت را برای این نمایشگر به ارمغان می‌‌آورد. در فضای باز مشکل و چالشی برای مشاهده‌ی محتوای نمایشگر نخواهید داشت اما حتما توصیه می‌کنیم از حالت تنظیم خودکار نور نمایشگر استفاده کنید. روشنایی حداقلی ۳.۷۵ نیتی برای یک محصول بالارده مناسب ارزیابی نمی‌شود؛ حالت Comfort View برای استفاده از گوشی در محیط‌های تاریک تعبیه شده است.

تنوع حالت‌های تنظیم رنگ نمایشگر در گوشی‌ها عموما باعث سردرگمی کاربران می‌شود اما برخی از کاربران نیز به کنترل کامل گجت‌های خود علاقه‌ دارند. الجی ۷ حالت مختلف را در بخش تنظیمات رنگ گنجانده است:

  • Auto: حالت پیش‌فرض با پوشش ۹۹.۹ درصدی DCI-P3 و خطای رنگ ۲.۶
  • Cinema: حالت مختص پخش‌ محتوای ویدئویی با پوشش ۹۹.۹ درصدی DCI-P3 و خطای رنگ ۲
  • Sport: مناسب برای محتوای ورزشی با پوشش ۹۹.۹ درصدی DCI-P3 و خطای رنگ ۳
  • Game: حالت مخصوص بازی با پوشش ۱۰۰ درصدی DCI-P3 و خطای رنگ ۳.۲
  • Photo: حالت مخصوص نمایش تصویر با پوشش ۹۱.۳ درصدی DCI-P3 و خطای رنگ ۲.۶
  • Web: منطبق بر فضای رنگی sRGB با پوشش ۹۹.۹ درصدی این فضا و خطای رنگ ۲.۳
  • Expert: منطبق بر فضای رنگی DCI-P3 با پوشش ۹۹.۹ درصدی این فضا و خطای ۴.۲

همان‌طور که مشاهده می‌شود، به‌جز حالت Web سایر حالات بر مبنای فضای رنگی DCI-P3 تنظیم شده‌اند. پوشش کامل و خطای رنگی پایین نمایشگر جی ۸ اس یکی از نکات مثبت نمایشگر آن محسوب می‌شود. کره‌ای‌ها قابلیتی با نام True View را نیز برای تنظیم خودکار دمای رنگ (با کمک نور محیط) درنظر گرفته‌اند که در صورتی که نیازی چشمان حساسی دارید استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت جی ۸ اس را می‌توان اسپیکرهای استریوی آن دانست. کره‌ای‌ها در کنار کانال اصلی صدا در لبه‌ی پایین دستگاه، اسپیکر مکالمه را نیز به‌عنوان کانال دوم به‌کار می‌گیرند؛ هرچند که شدت صدای این کانال ضعیف‌تر از اسپیکر اصلی است. ال‌جی می‌گوید برای افزودن بر گستره‌ی صدای خروجی در جی ۸ اس، با شرکت بریتانیایی Meridian Audio‌ همکاری می‌کند. بلندی صدای اسپیکر در سطح معقولی ارزیابی می‌شود؛ اما صدای خروجی وضوح و رسایی پرچم‌داران برتر بازار را ندارد.

جی ۸ اس جزو آخرین پرچم‌داران بازار موبایل با جک ۳/۵ متری هدفون به‌حساب می‌آید. ال‌جی به‌همراه این دستگاه، یک ایرفون سیمی نیز در اختیار کاربر می‌گذارد. جی ۸ اس نقص‌های اسپیکر خود را حین اتصال هدفون جبران می‌کند و تجربه‌ی موسیقایی لذت‌بخشی را به‌ارمغان می‌آورد؛ بلندی صدا، شفافیت و تفکیک صدا بین دو کانال بسیار خوب ارزیابی می‌شود. داخل منوی تنظیمات جی ۸ اس، افکت‌های سه‌بعدی DTS: X 3D و اکولایزر ۱۰ خطی برای شخصی‌سازی صدا به‌چشم می‌خورد. 

نرم‌افزار و رابط کاربری

درحالی‌که ال‌جی برنامه‌ی خود برای انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۰ و رابط کاربری UX 9.0 را آغاز کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد جی ۸ اس تا سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ از این به‌روزرسانی بی‌نصیب خواهد ماند. پرچم‌دار ال‌جی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ به‌فروش می‌رسد و تجربه‌ی اندروید را با رابط کاربری اختصاصی UX 8.0 در اختیار کاربر می‌گذارد. پیش‌تر در مقاله‌ای جداگانه به معرفی کامل UX 8.0 و قابلیت‌های مختلف آن پرداختیم؛ بنابراین در بررسی پیش‌رو از بحث درباره‌ی آن گذر می‌کنیم.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

هویت‌سنجی و قابلیت Air Motion

جی ۸ اس در کنار راهکارهای قدیمی‌ترِ رمز عبور و الگو، سه راهکار بیومتریک تشخیص چهره (Face Unlock)، حسگر اثر انگشت و تشخیص رگ‌های دست (Hand ID) را نیز برای ارتقاء امنیت گوشی در اختیار کاربر می‌گذارد. قابلیت تشخیص چهره در پرچم‌دار ال‌جی به‌لطف ماژول‌های ToF‌ و مادون‌قرمز، طی فرآیندی مشابه آیفون، مدلی سه‌بعدی از چهره‌ی کاربر می‌سازد و عملکرد نسبتا ایمنی دارد. براساس بررسی‌های ما، پرچم‌دار ال‌جی برخلاف آیفون حین احراز هویت، به باز یا بسته بودن چشم کاربر حساس نیست.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

قابلیت جدید Hand ID که ال‌جی مانور بسیاری پیرامون آن دارد، با استفاده از ماژول‌های ToF و مادون قرمز، الگوی کف دست و رگ‌های آشکارش را بررسی می‌کند و براساس ادعای ال‌جی، امنیت بیشتری نیز نسبت به حسگر اثر انگشت دارد. فرایند ثبت الگوی کف دست در دو مرحله و با نزدیک‌ کردن کف دست از فاصله‌ی حدود ۲۰ سانتی‌متر به دوربین سلفی انجام می‌شود. از جمله‌ی رایج‌ترین شرایطی که در آن‌ها می‌توان استفاده از Hand ID به‌جای تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشت را منطقی دانست، حین رانندگی یا قرارداشتن گوشی روی میز است. ال‌جی برای آماده‌به‌کار کردن Hand ID، دو بار لمس نمایشگر یا گرفتن کف دست مقابل دوربین سلفی به‌مدت چند ثانیه را پیشنهاد می‌کند؛ هرچند که براساس بررسی‌های، حداقل در حال حاضر، این راهکار چندان قابل‌اتکا و سریع نیست.

رابط کاربری UX 8.0 ال جی

ال‌جی کاربری‌های دیگری را نیز برای ماژول ToF جی ۸ اس درنظر گرفته‌ است. ژست‌های حرکتی دست موسوم به Air Motion ایده‌ی کره‌ای‌ها برای تعامل با دستگاه بدون نیاز به لمس آن به‌حساب می‌آید که از طریق کف دست کاربر صورت می‌گیرد. به‌موجب ژست‌های حرکتی Air Motion می‌توان موسیقی را کنترل کرد، اسکرین‌شات گرفت، در برخی از اپلیکیشن‌ها مانند یوتیوب، حجم صدا را تغییر داد، به تماس‌ها پاسخ گفت یا آلارم‌ها را غیرفعال ساخت. UX 8.0 امکان اجرای دو اپلیکیشن دلخواه را از طریق ژست‌های حرکتی دست فراهم می‌کند.

برای استفاده از قابلیت Air Motion، مطابق راهنمای موجود، ابتدا باید دست خود را به‌فاصله‌ی ۶ تا ۱۲ سانتی‌متری از دوربین سلفی قرار دهید. در این وضعیت چنانچه دوربین دستتان را شناسایی کند، نوار رنگی باریکی زیر بریدگی نمایشگر ظاهر می‌شود. با دیدن نوار یادشده باید دست را اندکی از دوربین دور کنید؛ بدین‌ترتیب منوی مربوط به Air Motion ظاهر می‌شود و شما باید دست خود را به‌سمت یکی از آن‌ها متمایل کنید.

رابط کاربری UX 8.0 ال جی

براساس بررسی‌های ما، شناسایی اولیه‌ی دست برای فراخوانی منوی Air Motion درست‌ مانند آنچه در بخش Hand ID اشاره کردیم، غیرقابل اتکا است و نیاز به سعی‌وخطای فراوانی دارد؛ اما پس از فراخوانی منو، تعقیب حرکت دست به‌خوبی و بی‌درنگ انجام می‌شود.

دوربین

امروزه ترکیب لنزهای واید، تله‌فوتو و اولتراواید در اغلب محصولات پرچم‌دار و میان‌رده به‌کار می‌رود؛ البته برخی شرکت‌ها پا را فراتر گذاشته و دوربین‌های چهار یا پنج‌گانه‌ را نیز به دستگاه‌های گران‌قیمتشان اضافه کرده‌اند. در این بین ال‌جی باز هم به‌دور از هیاهو گام برداشته و جی ۸ اس را به دوربینی سه‌گانه مجهز کرده است؛ ترکیبی که به‌زعم کره‌ای‌ها، گوشی هوشمندشان را «بی‌نقص» می‌کند.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

جی ۸ اس از ترکیب دو ماژول ۱۲ و یک ماژول ۱۳ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند؛ ماژول‌هایی که به‌ترتیب در پسِ لنزهای واید ۲۷ میلی‌متری f/1.8، تله‌فوتو ۴۹ میلی‌متری f/2.6 و اولتراواید ۱۴ میلی‌متری f/2.4 قرار دارند. با استناد به داده‌های حاصل از اپلیکیشن Device Info HW، دوربین اصلی از حسگر IMX363 سونی با پیکسل‌های ۱/۴ میکرومتری تصویر استفاده می‌کند؛ درحالی‌که دوربین تله‌فوتو و اولتراواید از حسگرهای S5K3M3 و S5K3M3 سامسونگ با پیکسل‌های ۱/۰ میکرومتری بهره می‌برند.

دوربین تله‌فوتوی جی ۸ اس برای ثبت عکس‌هایی با بزرگنمایی اپتیکال ۱/۸ برابری و عکس‌هایی با افکت بوکه به‌کار می‌رود؛ درحالی‌که دوربین اولتراواید گوشی با زاویه‌ی دید بسیار عریض ۱۳۶ درجه‌ای، حدود ۲ برابر (به‌طور دقیق‌تر ۱/۹۲ برابر) فضای بیشتری را نسبت به دوربین واید پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید که صرف‌نظر از دوربین اصلی، هیچ‌یک از دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز نیستند.

رابط کاربری دوربین جی ۸ اس مجموعه‌ای از قابلیت‌های متنوع را در اختیار کاربر می‌گذارد. در کنار کلیدهای مرسوم شاتر و دسترسی به گالری، کلید‌های مجزایی برای شروع ضبط ویدئو و دسترسی به اپلیکیشن‌های دیگر برای اشتراک‌گذاری عکس یا ویدئوی ضبط‌شده نیز در نیمه‌ی پایینی رابط کاربری دوربین وجود دارد. حالت‌های استفاده از دوربین نیز مانند اغلب گوشی‌های دیگر در این قسمت به‌شرح زیر دیده می‌شوند:

  • Studio: برای عکاسی پرتره با نورپردازی‌های استودیویی Natural ،Softbox ،Contour ،Stage و Stage Mono 
  • Portrait: برای عکاسی پرتره با افکت بوکه و امکان تغییر شدت افکت پس از ثبت عکس
  • Auto: عکاسی خودکار
  • AI Cam: عکاسی با کمک هوش مصنوعی از طریق تنظیم خودکار پارامترها بسته به نوع سوژه و شرایط محیطی
  • Manual Camera: عکاسی حرفه‌ای با امکان تغییر پارامترهای تراز سفیدی، نوع فوکوس، نوردهی، ISO و سرعت شاتر
  • More: دسترسی به حالت‌های دیگر از جمله Night view (عکاسی در تاریکی از طریق تغییر مدت نوردهی)، Manual video (فیلم‌برداری حرفه‌ای با امکان تغییر پارامترها مانند حالت عکاسی حرفه‌ای)، Triple shot (ثبت هم‌زمان عکس با هر سه دوربین پشتی)، Cine Video (فیلم‌برداری با افکت‌های سینمایی، HDR10 و زوم نقطه‌ای)، Steady cam (جلوگیری از لرزش تصویر حین فیلم‌برداری) و Cine shot (متحرک‌سازی تنها بخشی از سوژه)

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

با تپ‌کردن روی کلیدی به‌شکل درخت کاج، جابه‌جایی بین سه دوربین پشتی انجام می‌شود؛ درحالی که برای جابه‌جایی بین دوربین پشتی و سلفی می‌توان از کلیدی ویژه در لبه‌ی کناری رابط کاربری یا سوایپ روی منظره‌یاب استفاده کرد. همکاری نزدیک ال‌جی با گوگل با اضافه‌شدن Google Lens برای شناسایی سوژه و YouTube Live برای استریم زنده روی یوتیوب به رابط کاربری دوربین G8s نمود می‌یابد. ال‌جی در کمال تعجب هوش مصنوعی را به‌‌جای یک قابلیت در دلِ حالت Auto به‌عنوان یک حالت مجزا ارائه می‌دهد و همین موضوع باعث گیج‌شدن کاربر می‌شود؛ درحالی‌که تغییر در تنظیمات HDR نیز منوط به مراجعه به تنظیمات دوربین است.

گالری عکس‌های روز با ال‌جی جی ۸ اس

جی ۸ اس در طول روز و با روشنایی کافی، عکس‌هایی جذاب با جزئیات زیاد، رنگ‌های نزدیک به واقعیت و گستره‌ی دینامیکی رضایت‌بخش ثبت می‌کند. دوربین تله‌فوتو نیز در روشنایی روز، با کمی اغماض، تجربه‌ی مشابهی را به‌ارمغان می‌آورد؛ اما گستره‌ی دینامیکی و سطح جزئیات دوربین اولتراواید در سطح دو دوربین دیگر نیست. از سوی دیگر، زاویه‌ی دید ۱۳۷ درجه‌ای باعث بروز اعوجاج شدیدی در گوشه‌های تصویر می‌شود. حالت پیش‌فرض عکاسی جی ۸ اس (Auto) در اغلب مواقع پارامترها را به‌خوبی تنظیم می‌کند؛ اما حالت AI Cam حالتی اشباع با کنتراست زیاد در عکس به‌وجود می‌آورد؛ حالتی که بیشتر برای اینستاگرام مناسب است.

مقایسه‌ی حالت Auto با AI Cam

نمونه‌عکس ال‌جی جی ۸ اس AI Cam

AI Cam

نمونه‌عکس ال‌جی جی ۸ اس Auto

Auto


مقایسه‌ی HDR on و HDR off حین عکاسی خودکار

نمونه‌عکس ال‌جی جی ۸ اس Auto HDR on

HDR on

نمونه‌عکس ال‌جی جی ۸ اس Auto HDR off

HDR off


با تاریک‌شدن محیط و دور شدن شرایط نوری از حالت ایده‌آل، جی ۸ اس دوربین تله‌فوتو را به‌علت نبود لرزش‌گیر اپتیکال و گشودگی کمتر لنز کنار می‌گذارد و برای بزرگنمایی از کراپ دیجیتال عکس‌های دوربین اصلی کمک می‌گیرد. مطابق انتظار، در تاریکی، جزئیات عکس‌ها اندکی کاهش می‌یابد و نویز به آن‌ها اضافه می‌‌شود. ال‌جی برای رفع مشکلات یادشده، حالت عکاشی شب موسوم به Night View را در اختیار کاربر می‌گذارد. عکس‌های جی ۸ اس در حالت Night View تفکیک مناسبی بین منابع مصنوعی نور و سوژه دارند، سایه‌هایشان روشن‌تر بوده و هایلایت‌هایشان حفظ شده است. ال‌جی حالت عکاسی شب را برای دوربین اولتراواید نیز پیشنهاد می‌دهد؛ اما مانند اغلب محصولات دیگر، عکس‌های اولتراواید جی ۸ اس نیز در تاریکی بسیار نامناسب هستند.

مقایسه‌ی حالت Auto و Night View

نمونه‌عکس ال‌جی جی ۸ اس Night View

Night View

نمونه‌عکس ال‌جی جی ۸ اس Auto

Auto


گالری عکس‌های شب با ال‌جی جی ۸ اس

عکس‌های سلفی جی ۸ اس به‌کمک حسگر ۸ مگاپیکسلی و 1/4 اینچی SL846 شرکت SK Hynix با پیکسل‌های ۱/۱۲ میکرومتری و لنزی F/1.4 ثبت می‌شود. عکس‌های سلفی جی ۸ اس در طول روز رنگ‌هایی طبیعی و به‌لطف فوکوس خودکار جزئیات زیادی دارند؛ اما گستره‌ی دینامیکی عکس‌ها به‌اندازه‌ی نمونه‌های ثبت‌شده با دوربین اصلی نیست. به‌مدد ماژول ToF تفکیک سوژه از پس‌زمینه در عکس‌هایی با افکت بوکه به‌خوبی انجام می‌شود؛ اما پیاده‌سازی نورپردازی‌های استودیویی چندان رضایت‌بخش نیست.

جی ۸ اس با دوربین سلفی امکان فیلم‌برداری 1080p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را دارد؛ اما دوربین‌های پشتی با وضوح 2160p فیلم‌برداری می‌کنند. دوربین اصلی از فیلم‌برداری تا سقف ۶۰ فریم‌برثانیه و دو دوربین دیگر تا سقف ۳۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند. توجه داشته باشید که قابلیت‌های Steady Cam و Cine Video تنها در حال 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه در دسترس هستند. 

کارایی و عملکرد

پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵، ۶ گیگابایت رم LPDDR4X به‌همراه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی از جی ۸ اس پرچمداری توانمند می‌سازد و آن را در ردیف بهترین‌های ۲۰۱۹ قرار می‌دهد. پیش‌تر در مقاله‌ای جداگانه پردازنده‌ی بالارده‌ی کوالکام را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم؛ بنابراین در بررسی پیش‌رو صحبت درباره‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ را به جدول زیر خلاصه کرده و بدون فوت وقت، بررسی عملکرد گوشی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

اسنپدراگون ۸۵۵ دربرابر رقبا
پارامترها / پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کرین ۹۸۰ اکسینوس ۹۸۲۰ اپل A12
CPU یک هسته‌ی Kryo 485 Gold Prime با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز
۳ هسته‌ی Kryo 485 Gold با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Kryo 485 Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی A76 با فرکانس ۲.۶۰ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی A76 با فرکانس ۱.۹۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی A55 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی اکسینوس M4 با فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی Cortex A75 با فرکانس ۲.۳۱ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی Vortex با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Tempest با فرکانس ۱.۵۹ گیگاهرتز
حافظه‌ی کش L2 هسته‌ی Gold Prime کش ۵۱۲ کیلوبایتی
هسته‌های Gold هرکدام ۲۵۶ کیلوبایت
هسته‌های Silver هرکدام ۱۲۸ کیلوبایت
هسته‌های A76 هرکدام ۵۱۲ کیلوبایت
هسته‌های A55 هرکدام ۱۲۸ کیلوبایت
؟ ۱۲۸ کیلوبایت L1
۸ مگابایت L2
حافظه‌ی کش L3 ۲ مگابایت L3 مشترک در قالب DSU
۳ مگابایت کش سطح سیستم 
۴ مگابایت مشترک در قالب DSU ۴ مگابایت مشترک در قالب DSU
GPU Adreno 640 آرم Mali-G76MP10
با فرکانس ۷۲۰ مگاهرتز
Mali G76 MP12
با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز
هفت هسته‌ای با طراحی اختصاصی اپل
حافظه‌ی رم ۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
پهنای باند ۳۴.۱ گیگابایت‌برثانیه
۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
پهنای باند ۳۴.۱ گیگابایت‌برثانیه
LPDDR4X LPDDR4X
رابط حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.0 UFS 2.1 UFS 3.0
پردازنده‌ی سیگنال تصویر Spectra 380 ISP‌ دوگانه‌ی جدید با ۴۶ درصد سرعت بیشتر
پایپ‌لاین ۱۰ بیتی
ISP دوگانه ISP اختصاصی با فوکوس خودکار سریع‌تر در محیط‌ تاریک
ان‌کُد / دی‌کُد 2160p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
۱۰ بیتی H.265
ان‌کُد 2160p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد 2160p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
2160p با نرخ ۱۵۰ فریم‌برثانیه
۱۰ بیتی H.265
مودم Snapdragon X24 LTE
Cat.20
دانلود ۲۰۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۳۱۶ مگابیت‌برثانیه
LTE Cat.21/18
دانلود ۱۴۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۲۰۰ مگابیت‌برثانیه
Shannon LTE Cat.20/13
دانلود ۲۰۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۳۱۶ مگابیت‌برثانیه
NPU بله بله بله
فرایند ساخت ۷ نانومتری TSMC ۷ نانومتری TSMC ۸ نانومتری LPP ۷ نانومتری FinFET

ما نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی جی ۸ اس را برای بررسی در اختیار داریم؛ اما چنانچه حدود ۱۰۰ گیگابایت حافظه‌ی آزاد برای شما کافی نیست، می‌توانید برای این محصول کارت حافظه‌‌ای تا سقف یک ترابایت تهیه کنید. در ادامه سرعت خواندن و نوشتن حافظه‌ی ذخیره‌سازی جی ۸ اس آمده است:

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل پرچم‌دار
مدل‌ها / عملکرد نرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
ال‌جی جی ۸ اس ۷۹۰/۰۸ ۱۷۸/۵۳ ۱۳۷/۷۵ ۲۹/۴۸
می ۹‌تی پرو ۸۴۶/۵ ۱۸۸/۶۵ ۱۴۳/۳ ۱۲۸/۲۶
آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۵۹۵ ۶۸۹
آیفون ۱۱ پرو ۱۵۳۱ ۶۵۷
آیفون ۱۱ ۱۱۹۷ ۵۰۴
آیفون XS Max ۱۶۴۲ ۵۲۵
گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۱۵۱۱/۹۵ ۵۸۷/۷۷ ۲۰۳/۰۸ ۲۰۵/۳۹
وان‌پلاس ۷ پرو ۱۴۷۵/۸۲ ۳۸۵/۱ ۱۷۶/۴ ۲۷/۸۸
شیائومی می ۹ ۷۶۶/۴۱ ۱۹۱/۷۶ ۱۴۸/۳۸ ۱۱۴/۳
هواوی پی ۳۰ پرو ۸۵۰/۴۶ ۲۵۱/۰۱ ۱۴۹/۲۶ ۱۵۵/۵۳
گلکسی اس ۱۰ پلاس ۷۹۳/۷۴ ۱۹۴/۶۳ ۱۳۸/۵۷ ۲۴/۱

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

برای سنجش توان پردازشی جی ۸ اس ابتدا سراغ آزمون‌های نرم‌افزاری می‌رویم؛ AnTutu‌ با سنجش تمام جنبه‌های سخت‌افزاری دستگاه، به عملکرد آن یک امتیاز نسبت می‌دهد؛ PCMark با شبیه‌سازی کاربری‌هایی نظیر وب‌گردی، ویرایش عکس، فیلم یا سند و کار با داده‌ها، عملکرد دستگاه در استفاده‌های روزمره را می‌سنجد؛ GeekBench آزمونی CPU-محور است و در نهایت آزمون‌های 3DMark و GFXBench عملکرد گرافیکی محصول را از جنبه‌های مختلف و با API-هایی مانند OpenGL و Vulkan‌ زیر ذره‌بین قرار می‌دهد.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

جی ۸ اس در بنچمارک‌های گرافیکی 3DMark و GFXBench قدرتمندتر از اغلب رقبای اندرویدی ظاهر می‌شود و حتی در پاره‌ای از موارد وان‌پلاس ۷ پرو را نیز از پیش‌رو برمی‌دارد. در آزمون قابل اطمینان PCMark نیز شرایط مشابهی را شاهد هستیم؛ بنابر این آزمون، جی ۸ اس در کاربری‌های روزمره می‌تواند از طیف وسیعی از پرچم‌داران اندرویدی بهتر عمل کند؛ اما به‌نظر می‌رسد در زمینه‌ی تجربه‌ی وب‌گردی از رقبای کلیدی عقب می‌ماند.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
محصول / بنچمارک AnTutu 8
3DMark PCMark
Work 2.0
GeekBench 5 GFXBench
IceStorm Sling Shot Extreme
OpenGL
Overall / Web Browsing Single / Multi Aztec Ruins Vulkan
High Tier 
Manhattan 3.1 Car Chase T-Rex
Unlimited Unlimited (Onscreen / Offscreen (FPS
ال‌جی جی ۸ اس ۴۳۰۷۱۸ ۶۳۶۲۵ ۶۲۸۴ ۹۲۹۰
۷۰۸۹
۷۳۴
۲۶۸۴
۲۵
۱۶
۵۸
۶۴
۳۹
۴۲
۶۰
۱۶۷
می ۹‌تی پرو ۴۴۵۰۰۹ ۶۰۵۵۵ ۵۸۲۹ ۹۵۴۹
۷۸۰۴
۷۳۶
۲۷۸۰
۲۳
۱۶
۵۷
۶۷
۳۶
۴۲
۶۰
۱۶۶
شیائومی می ۹ ۴۳۸۶۰۸ ۶۰۵۴۵ ۵۸۲۳ ۸۸۸۲
۷۵۴۱
۶۶۷
۲۵۳۷
۲۳
۱۵
۵۲
۵۷
۳۵
۳۹
۶۰
۱۴۱
بلک‌شارک ۲ پرو ۸۵۷۹۵ ۶۸۴۰ ۸۰۱۴
۶۵۰۷
۷۶۷
۲۶۸۲
۲۶
۱۸
۵۹
۷۸
۴۰
۴۷
۶۰
۱۸۵
وان‌پلاس ۷ پرو
(۹۰ هرتز)
۴۷۲۲۷۲ ۷۰۱۰۲ ۶۰۷۱ ۹۱۹۶
۷۳۲۰
۷۲۱
۲۶۴۰
۱۳
۱۶
۱۹
۴۰
۳۱
۶۶
۶۰
۱۶۰
آیفون ۱۱ پرو مکس ۵۴۷۱۹۳ ۹۷۰۱۴ ۶۴۱۱ (Metal) ۱۳۱۰
۳۳۶۸
۴۵.۳
۲۸.۸
۵۹.۲
۱۰۰.۱
۴۹.۶
۶۴.۶
۵۹.۸
۲۸۶.۷
 آیفون ۱۱ پرو ۵۴۶۰۰۵ ۹۶۷۱۲ ۶۴۳۸ (Metal) ۱۳۱۵
۳۳۶۱
۴۵.۳
۲۸.۴
۵۹.۹
۱۱۶.۳
۴۸.۹
۶۲.۷
۶۰.۰
۲۹۷.۱
آیفون ۱۱ ۵۲۲۱۷۰ ۹۷۱۶۹ ۶۵۵۸ ۱۳۲۶
۳۲۶۲
۵۹.۹
۳۱.۶
۶۰.۰
۱۰۴.۶
۶۰.۰
۷۱.۶
۶۰.۰
۲۷۲.۲
آیفون XS Max ۴۵۳۰۸۹ ۷۷۴۲۸ ۴۲۰۱ ۱۱۰۸
۲۶۱۸
۳۴.۴
۱۸.۴
۵۰.۵
۶۶.۳
۳۲.۱
۴۰.۹
۵۹.۹
۱۹۷.۸
گلکسی نوت ۱۰ پلاس
(۲۲۸۰ × ۱۰۸۰)
۴۵۴۳۲۲ ۵۰۱۵۸ ۵۱۶۱ ۹۰۲۸
۸۳۱۴
۷۲۸
۲۰۸۶
۲۰
۱۷
۵۷
۷۱
۳۸
۴۲
۶۰
۱۷۰
هواوی پی ۳۰ پرو
(Performance)
۳۹۶۲۰۰ ۵۴۳۳۳ ۴۴۹۳ ۹۳۱۰
۱۰۰۹۳
۶۸۱
۲۲۸۷
۱۶
۱۳
۴۹
۵۶
۲۹
۳۳
۶۰
۱۳۷

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

صرف‌نظر از بنچمارک‌های نرم‌افزاری، جی ۸ اس در دنیای واقعی نیز توانمند عمل می‌کند؛ وب‌گردی، جابه‌جایی بین اپ‌ها و منوها یا اجرای اپلیکیشن‌های مختلف بسیار سریع، نرم و بدون کُندی انجام می‌شود. از سوی دیگر جی ۸ اس بازی‌های سنگینی همچون Call of Duty را در بالاترین تنظیمات گرافیکی، بدون هیچ افت فریمی اجرا می‌کند. اما جی ۸ اس تحت بار پردازشی مداوم، حرارت تولیدی پردازنده را چگونه مدیریت می‌کند و عملکرد آن در استفاده‌های مداوم چگونه است؟ برای یافتن پاسخ، بنچمارک گرافیکی و سنگین Sling Shot Extreme را ۱۰ بار به‌صورت پی‌در‌پی روی جی ۸ اس اجرا می‌کنیم.

G8s Stress Test

Sling Shot Extreme مبتنی‌بر رابط برنامه‌نویسی OpenGL ES 3.1، با ترکیبی از پردازش‌های گرافیکی و فیزیکی GPU و CPU‌ را توأمان به چالش می‌کشد و تکرار مداوم آن دستگاه را تحت فشار قرار می‌دهد. براساس نمودار بالا، جی ۸ اس پس از افت حدودی ۲۴ درصدی مرحله‌ی نخست، در باقی مراحل به‌صورت پایدار عمل می‌کند و افتی در عملکرد گوشی مشاهده نمی‌شود. دمای بدنه‌ی جی ۸ اس، در مرحله‌ی پایانی آزمون استرس تک تایمز، بین ۳۸ تا ۴۰ درجه‌ی سلسیوس بود که چندان آزاردهنده نیست.

باتری

در شرایطی که اغلب رقبای جی ۸ اس از باتری‌های غول‌پیکر با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کنند، پرچم‌دار ال‌جی برای تأمین انرژی مورد نیازش به باتری نه‌چندان حجیم ۳۵۵۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارد؛ البته ظرفیت باتری تنها یکی از پارامترهای تأثیرگذار بر شارژدهی است و عوامل دیگری همچون وضوح نمایشگر، لیتوگرافی پردازنده و بهینگی نرم‌افزار دستگاه نیز تعیین‌کننده هستند. 

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

برای ارزیابی شارژدهی جی ۸ اس، ابتدا روشنایی نمایشگر را روی ۲۰۰ نیت قرار می‌دهیم. در آزمون نخست با قطع تمام اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر، ویدئوی معیار تک تایمز با وضوح HD را به‌صورت مداوم روی دستگاه پخش می‌کنیم. پرچم‌دار ال‌جی در شرایط یادشده با شارژ کامل باتری ۱۴ ساعت و ۳۵ دقیقه دوام آورد.

محصول / آزمون نمایشگر باتری ویدئو GFXBenchManhattan 3.1 PCMark
Work 2.0
ابعاد و رزولوشن میلی‌آمپرساعت دقیقه:ساعت طول‌عمر باتری
(دقیقه)
عملکرد طولانی‌مدت
(فریم)
افت عملکرد
(درصد)
دمای بیشینه
(درجه‌ی سلسیوس)
دقیقه:ساعت
ال‌جی جی ۸ اس ۶/۲۱ اینچ
۲۲۴۸ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۵۵۰ ۱۴:۳۵ ۲۳۲/۸ ۲۷۴۹ ۲۳/۹ ۴۱/۳ ۱۱:۲۳
شیائومی می ۹تی پرو ۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۲۱:۲۸ ۲۷۵/۸ ۲۵۰۳ ۲۹/۶ ۴۰∼ ۱۲:۴۱
بلک‌شارک ۲ پرو ۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۱۲:۱۷ ۱۵۱/۴ ۳۳۳۹ ۸∼ ۵۲/۵ ۹:۵۷
آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچ
۲۶۸۸ × ۱۲۴۲ پیکسل
۳۹۶۹ ۱۶:۲۳ ۳۸۱/۶ ۳۰۱۳.۷
آیفون ۱۱ پرو ۶.۳۹ اینچ
۲۴۳۶ × ۱۱۲۵ پیکسل
۳۰۴۶ ۱۴:۰۳ ۲۵۱/۱۸ ۳۰۹۶.۳
آیفون ۱۱ ۶.۱ اینچ
۱۷۹۲ × ۸۲۸ پیکسل
۳۱۱۰ ۱۲:۱۷ ۶۹۲/۹۷ ۳۷۱۸.۲
گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۶.۸ اینچ
۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۴۳۰۰ ۱۵:۲۵ ۲۲۹/۶ ۱۲۴۳ ۳۸/۳ ۴۵/۵ Failed
وان‌پلاس ۷ پرو
(۹۰ هرتز)
۶.۶۷ اینچ
۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۱۴:۱۷ Failed Failed ۹:۵۲
شیائومی می ۹ ۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۳۰۰ ۱۴:۲۰ ۱۹۳/۳ ۲۴۳۶ ۱۱:۵۴
هواوی پی ۳۰ پرو
(Performance)
۶.۴۷ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۲۰۰ ۳۷۱/۷ ۱۲۸۷ ۵۷/۷ ۴۵
هواوی پی ۳۰ پرو ۲۰:۰۰ ۵۸۵/۴ ۱۴۲۱ ۴/۷ ۴۱ ۱۱:۳۶
گلکسی اس ۱۰ پلاس ۶.۴ اینچ
۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۴۱۰۰ ۱۶:۳۵ ۲۳۹/۲ ۲۲۸۴ ۳۵/۴ ۴۰/۴ ۱۰:۴۲
آیفون XS Max ۶.۵ اینچ
۲۶۸۸ × ۱۲۴۲ پیکسل‌براینچ
۳۱۷۴ ۱۴:۳۱ ۲۷۳/۲۵ ۲۷۲۵ ۲۲/۹

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

آزمون Work 2.0 Battery از بنچمارک PCMark با شبیه‌سازی کاربری‌های روزمره نظیر وب‌گردی، ویرایش عکس، فیلم و اسناد، می‌تواند در قالب معیاری استاندارد، مدت‌زمان روشن‌ماندن دستگاه را در استفاده‌های نیمه‌سنگین تخمین بزند. ال‌جی G8s در آزمون PCMark مدت‌زمان ۱۱ ساعت و ۲۳ دقیقه را ثبت کرد؛ بنابراین می‌توان چنین ادعا کرد که اگر در اجرای بازی‌های سنگین زیاده‌روی نکنید، احتمالا پرچم‌دار ال‌جی تا ۱/۵ روز همراه شما خواهد بود.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

آزمون ۳۰ مرحله‌ای و سنگین Manhattan 3.1 Battery Test از بنچمارک GFXBench شارژدهی، میزان پایداری عملکرد و دمای دستگاه حین پردازش محتوای گرافیکی را می‌سنجد. جی ۸ اس در این آزمون در ضعیف‌ترین حالت با افت تقریبی ۲۴ درصدی در عملکرد مواجه می‌شود و دمای بدنه‌اش نیز به حدود ۴۱ درجه‌ی سلسیوس می‌رسد که نتیجه‌ای مشابه رقبای دیگر به‌شمار می‌آید. براساس آزمون باتری GFXBench، جی ۸ اس حین پردازش‌های گرافیکی مانند اجرای بازی‌ها، شارژدهی مشابهی با اغلب پرچم‌داران اندرویدی بازار دارد.

جی ۸ اس از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0‌ کوالکام و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و ال‌جی آن را به‌صورت پیش‌فرض با شارژر سریع ۱۸ واتی به‌فروش می‌رساند.

جمع‌بندی

جی ۸ اس نمایشگری با رنگ‌های دقیق، دوربینی قابل‌اتکا، سخت‌افزار توانمند و شارژدهی مطلوبی را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد و تقریبا نمی‌توان نقصان فاحش و آزاردهنده‌ای را به آن نسبت داد؛ اما باید توجه داشت که امروزه اغلب محصولات پرچم‌دار وضعیت مشابهی دارند. ال‌جی برای متمایز‌ساختن جی ۸ اس، قابلیت‌هایی همچون هویت‌سنجی با رگ‌های دست و ژست‌های حرکتی بی‌نیاز به لمس را پیشنهاد می‌دهد؛ اما این قابلیت‌ها هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌اند و در ترغیب کاربر به استفاده‌ی مداوم از آن‌ها ناکام می‌مانند.

ال جی جی ۸ اس تینکیو / LG G8s Thinq

نگارنده جی ۸ اس را گوشی هوشمندی توانمند و شایسته می‌داند؛ اما از سوی دیگر نمی‌تواند برتری مطلق یا چشم‌گیری را برای این دستگاه نسبت به سایر رقبای هم‌قیمت برشمارد. شاید زمان آن فرا رسیده است که ال‌جی برای بازگشت به دوران اوج خود، آزمون‌وخطای فناوری‌های نوآورانه را کنار بگذارد و بیش‌ازپیش روی تجربه‌ی کاربری روزمره‌ی پرچم‌دارانش تمرکز کند. 

نکات مثبت

  • پایداری مناسب عملکرد در استفاده‌های مداوم
  • سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی
  • دوربین عکاسی توانمند
  • جک هدفون (!)

نکات منفی

  • طراحی قدیمی با حاشیه‌های قطور
  • به‌روزرسانی اندروید ۱۰ کماکان در راه با تأخیری نسبتا طولانی
  • قابلیت اتکای نه‌چندان زیاد Hand ID

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع