فرش قرمز مسئولین ایرانی در استقبال از کرونا!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در حالی که کل جهان با تهدید شیوع ویروس کرونا همراه است؛ پرواز ایرلاین‌های مختلف ایران به چین همچنان برقرار است.

در حالی که ویروس کرونا در حال گسترش است و هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده و آمار کشته شدگان بیشتر می‌شود؛ پرواز ایران به چین ادامه داشته و به حالت تعلیق در نیامده است.

آخرین اخبار از وضعیت ویروس کرونا این است که سازمان جهانی بهداشت چند روز قبل به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا که از آن با «ویروس ووهان» نیز یاد می شود، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. یک شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی آمریکایی به نام گیلیاد (Gilead) که در زمینه تولید دارو برای انواع بیماری ها از جمله هپاتیت سی و ویروس HIV فعالیت می کند، در همکاری با بیمارستان دوستی چین و ژاپن (China-Japan Friendship Hospital) اولین واکسن ویروس کرونا را در ووهان چین آزمایش می کند. این داروی ضد ویروس که Remdesivir نام دارد، در اتفاقی کم سابقه در حوزه داروسازی در مدت زمان بسیار کوتاه تولید شده است.

اما در این میان و با توجه به هشدار جهانی و توجهی که خود کشور چین به این ویروس کرده و حتی طی ده روز بیمارستانی به این بیماری اختصاص داده و ساخته است، انتظار می‌رود ایران نیز در این زمینه کمی محتاطانه عمل کند.

یه گزارش بلومبرگ کشور استرالیا ورود مسافران از چین غیر از شهروندان استرالیایی را ممنوع کرده است و بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا، Qantas Airways Ltd تا 9 فوریه به کشور چین سرویس نمی‌دهد و پروازی نخواهد داشت.

کشورهای کانادا و فرانسه هشداری جدی به شهروندان برای سفر به چین داده اند. شرکت Finnair در کشور فنلاند تمام پروازها به چین از تاریخ 6 فوریه تا 29 فوریه را کنسل کرده است. در کشور آلمان، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا تا 9 فوریه به چین سرویس نمی‌دهد.

کرونا

کشور هند از ورود چینی‌ها به این کشور جلوگیری می‌کند. KLM هلند پروازهای مستقیم به برخی شهرهای چینی را تعلیق کرده است. همچنین شرکت هواپیمایی Qatar هم پروازهای خود به چین را از 3 فوریه تعلیق کرده است.

با توجه به تمام این موارد و هشدار و وسواسی که کشورهای بزرگ به این موضوع نشان داده‌اند، با چک کردن خطوط هوایی ایران به چین و برعکس، متوجه می‌شویم که این موضوع در کشور ما با کمترین توجه همراه بوده و مسئولین در این زمینه قانونی حدی تعیین نکرده‌اند. با این اوصاف بعید نیست کرونا وارد مرزهای ایران شده باشد!

کرونا

ویروسی که بارها نسبت به خطرناک بودنش هشدار داده شده و امروز خطوط هواپیمایی ایران با کم ترین توجه به این موضوع؛ همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و نه تنها مسافران ایرانی می‌توانند به چین سفر کنند، بلکه مسافران چینی نیز با محدودیتی در زمینه ورود به ایران مواجه نیستند و پروازهای بازگشت به ایران نیز همچنان فعالند. 

کرونا

ظاهرا مسئولین ایرانی فرش قرمزی بلند در استقبال از این ویروس پهن کرده‌اند و توحه به سلامتی مردم در اولویت‌های قرار ندارد!

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع