فوجی‌فیلم از دوربین X100V رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فوجی از جدیدترین دوربین کامپکت خود با نام X100V رونمایی کرد. با وجود اینکه این دوربین پنجمین عضو سری X100 است، اما جالب است بدانید که حرف V که در نام دوربین مشاهده می‌شود دقیقا وی تلفظ می‌شود و ارتباطی با عدد ۵ لاتین ندارد.

X100V دارای سنسور ۲۶٫۱ مگاپیکسلی CMOS 4 و مجهز به نسل جدید پردازنده ایکس است. در ضمن این دوربین دارای لنز ۲۳ میلیمتری با دیافراگم f/2 می‌باشد و قابلیت استفاده با فاصله کانونی ۳۵ میلیمتر را دارد. این لنز دارای فیلتر ND داخلی است و قابلیت کنترل نور تا ۴ استاپ را فراهم می‌کند. متاسفانه فیلتر فقط برای عکاسی قابل استفاده است و در حالت فیلمبرداری نمی‌توان از آن استفاده کرد.

دوربین قابلیت ضبط ویدیو با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۴K را دارد. جک میکروفون نیز روی دوربین وجود دارد، اما اگر بخواهید هدفون را وصل کنید می‌بایست از درگاه تایپ‌سی استفاده کنید. دوربین از اکثر حالت‌های محبوب فیلم‌های فوجی‌فیلم مانند Eterna و F-log پشتیبانی می‌کند. بدنه دوربین از آلومینیوم و آلیاژ منیزیم تشکیل شده و دارای رنگ‌های نقره‌ای و مشکی است. D-Pad نیز در این نسخه با یک کنترل دستی جایگزین شده است. دوربین در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است، اما برای محافظت کامل لنز باید از فیلتر جداگانه استفاده کنید.

در مجموع X100V برای کسانی که می‌خواهند از عکاسی لذت ببرند و به دنبال یک دوربین با اندازه کوچک هستند گزینه مناسبی می‌باشد. با توجه به فاصله کانونی ثابت، به این دوربین می‌توان به عنوان یک دوربین موبایل با کیفیت بالا نگاه کرد. البته قیمت ۱۴۰۰ دلاری این دوربین به هیچ‌وجه ارزان نیست و دلیل آن نیز کیفیت بالای فنی و ساخت آن است. اگر به دنبال یک دوربین ساده و جمع و جور برای تعطیلات آخر هفته خود هستید، X100V می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع