پتنت جدید مایکروسافت به یک دستگاه سرفیس Duo با چندین دوربین اشاره دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت سال گذشته دستگاه‌های تاشوی دونمایشگره سرفیس نئو (Neo) و سرفیس Duo را معرفی کرد و انتظار می‌رود که هر دوی آن‌ها تا پایان امسال در دسترس مشتریان قرار بگیرند. با اینکه این دستگاه‌ها هنوز عرضه نشده‌اند، اما بسیاری از متخصصان آن‌ها را تحسین کرده‌اند.

با این حال، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره عملکرد دوربین سرفیس نئو و سرفیس Duo وجود دارد و بسیاری از کارشناسان معتقدند که کیفیت دوربین آن‌ها، به اندازه دوربین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی یا آیفون‌ها خوب نخواهد بود. ما در حال حاضر چیزی درباره عملکرد واقعی دوربین سرفیس نئو و سرفیس Duo نمی‌دانیم، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت درباره کیفیت دوربین‌ها، یا بهتر است بگوییم درباره کمیت دوربین‌های دستگاه‌های دونمایشگره آینده خود بسیار جدی است.

مایکروسافت اخیرا پتنتی را برای یک گوشی تاشوی دونمایشگره شبیه به سرفیس Duo به ثبت رسانده که برخلاف این دستگاه که در جلوی خود فقط یک دوربین و یک فلاش LED دارد، دارای چندین دوربین در جلوست.

مایکروسافت در پتنت گفته است که دستگاه‌های دونمایشگره می‌توانند چهار دوربین جلو داشته باشند، بطوریکه دو دوربین اول، رو به سوژه قرار دارند و دوربین‌های سوم و چهارم، رو به جلو چرخیده می‌شوند.

در توضیحات پتنت آمده است:

دوربین‌های اول و دوم، به طور همزمان، عکس اول و دوم را خواهند گرفت و این عکس‌ها به صورت استریو ثبت خواهند شد. پردازنده دستگاه، عکس اول را با فیلتر قرمز رنگ و عکس دوم را با فیلتر زرد رنگ پردازش خواهد کرد. سپس این دو عکس استریو، به عنوان یک عکس واحد برجسته نمایش داده خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع