گوشی ساده جدید نوکیا در وب‌سایت TENAA رویت شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت HMD تا به حال چندین گوشی‌ کلاسیک نوکیا را احیا کرده است و اکنون وب‌سایت TENAA نشان می‌دهد که هندست دیگری از این نوع، با شماره مدل TA-1212 در حال آماده شدن است. این گوشی با داشتن حاشیه‌های قرمز رنگ ما را به یاد مدل‌های XpressMusic، مثل نوکیا ۵۱۳۰ اما بدون دکمه‌های کناری، می‌اندازد.

این یک گوشی ساده، شبیه به نوکیا ۱۱۰ (۲۰۱۹) است و برخلاف هندست‌های اخیر مدل Flip و Tough، از سیستم‌عامل KaiOS بهره نمی‌برد. در داخل این دستگاه از پردازنده تک هسته‌ای ۰.۳۶ گیگاهرتز، ۸ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه استفاده شده است. یک اسلات microSD هم برای آن در نظر گرفته شده که از کارت‌های تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک MP3 پلیر ساده استفاده کرد.

این گوشی دارای نمایشگر ۲.۴ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل و همچنین یک باتری ۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. ضخامت و وزن دستگاه هم به ترتیب ۱۳.۱ میلیمتر و ۸۸ گرم هستند.

در پشت گوشی یک دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی وجود دارد که فقط می‌تواند عکس بگیرد و از ضبط ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. همچنین یک فلاش LED هم وجود دارد که از مشخصه‌های این نوع هندست‌ها محسوب می‌شود.

ما نمی دانیم که این گوشی ساده چه زمانی معرفی خواهد شد، اما HMD رویدادهای زنده‌ای را به عنوان جایگزین نمایشگاه MWC (که به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد) برنامه‌ریزی کرده که ممکن است در یکی از آن‌ها این دستگاه را معرفی کند. این را هم باید بگوییم که گوشی جدید نوکیا فقط از شبکه ۲G پشتیبانی می‌کند و احتمالا با برخی اپراتورها کار نخواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع