ویوو Apex 2020 رونمایی شد؛ یک گوشی مفهومی جذاب

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – لغو کنگره جهانی موبایل 2020 باعث شده شرکت ها به صورت جداگانه از محصولات خود رونمایی کنند. به تازگی ویوو Apex 2020 معرفی شده است.

کمپانی ویوو قرار بود در کنگره جهانی موبایل 2020 از گوشی جدید خود یعنی Apex 2020 رونمایی کند. اما پس از فراگیر شدن ویروس کرونا و لغو این همایش، شرکت مجبور شد تا برنامه های خود را به تعویق بیاندازد. اخیرا اطلاعات جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که ما را با مشخصات فنی و ظاهری این محصول بیشتر آشنا می کنند.

مشخصات ویوو Apex 2020

در گوشی جدید شاهد یک طراحی بدیع و خلاقانه هستیم. همانطور که در تصویر زیر می بینید، با یک اسمارت فون تمام صفحه سر و کار داریم که کناره های آن به صورت خمیده درآمده است. کلیدهای فیزیکی نیز جای خود را به کلیدهای خازنی داده اند. اپکس 2020 دارای نمایشگر 6.45 اینچی با رزولوشن 2330 × 1080 پیکسل است که دوربین سلفی نیز در واقع زیر آن قرار می گیرد. این دوربین برای خلق تصاویر 4 مگاپیکسلی از فناوری پیکسل باینینگ 4 در 1 استفاده می کند. یک شیشه محافظ نیز روی آن را پوشانده که 6 برابر بیشتر از شیشه های مرسوم نور را انتقال می دهد.  

ویوو Apex 2020دوربین اصلی نیز جذابیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی از مکانیزم پایدارسازی شبه گیمبال بهره می برد. طبق ادعای ویوو، این مکانیزم نسبت به سیستم های OIS معمولی عملکرد بهتری دارد. سنسور مذکور برای تولید تصاویر 12 مگاپیکسلی، پیکسل ها را با یکدیگر ترکیب می کند.

علاوه بر این، یک سنسور پریسکوپی 16 مگاپیکسلی نیز در ماژول دوربین واقع شده که قابلیت بزرگنمایی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. این سنسور قادر است تا زوم اپتیکال 5 تا 7.5 برابر را برای دستگاه فراهم آورد. سیستم لنز به کار رفته در این دوربین متشکل از دو گروه لنز ثابت و دو گروه لنز متحرک است.

ویوو Apex 2020از آنجایی که در طراحی Apex 2020 ویوو هیچ اثری از پورت های فیزیکی دیده نمی شود، می توان حدس زد که این دستگاه را می توان تنها از طریق فناوری بی سیم شارژ کرد. ظاهرا گوشی جدید از تکنولوژی سوپر فلش شارژ 60 واتی بهره می برد. بدین معنا که می توان باتری 2000 میلی آمپر ساعتی آن را در عرض 20 دقیقه شارژ کرد. این گوشی نیز مانند مدل قبلی به بلندگوی های مرسوم مجهز نشده و از نسل سوم فناوری Screen SoundCasting استفاده می کند. بدین ترتیب که صوت از طریق خود صفحه نمایش پخش می شود.

کلیه ویژگی های مذکور بسیار خارق العاده به نظر می رسند، اما بکارگیری آن ها در یک گوشی هوشمند چندان کار ساده ای نیست و هزینه بالایی دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع