10 گوشی پر فروش سال 2019 ؛ آیفون ایکس آر در صدر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بالاخره اسامی فهرست پر فروش ترین گوشی ها در سال 2019 منتشر شد. محصول میان رده اپل یعنی آیفون ایکس آر بیشترین سهم را از بازار جهانی به خود اختصاص داده و در جایگاه اول فهرست قرار گرفته است.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research به تازگی فهرستی را منتشر کرده که در آن نام 10 گوشی پر فروش جهان در سال 2019 آورده شده است. با نگاه مختصر به این جدول می توان سلطه بی چون چرای اپل و سامسونگ در بازار را به خوبی احساس کرد؛ چراکه 6 مورد از این اسمارت فون ها متعلق به شرکت کوپرتینویی و 3 مورد از آن ها متعلق به غول فناوری کره ای است.

همانطور که در نمودار زیر می بینید، گوشی میان رده و نسبتا ارزان قیمت آیفون ایکس آر توانسته تا 3 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گیرد. این محصول در سال 2018 عرضه شد اما ظاهرا محبوبیت بالای آن تا آخر سال 2019 نیز ادامه یافته است. نسخه معمولی آیفون 11 که در سه ماهه چهارم سال گذشته به بازار آمده نیز رتبه دوم را در اختیار دارد. گلکسی A50 و A10 سامسونگ نیز به ترتیب جایگاه سوم و چهارم را تصاحب کرده اند. در این میان شرکت اوپو نیز با ارائه گوشی Oppo A5 موفق شده تا نام خود را در این جدول به ثبت برساند.

گوشی های پر فروش در سال 2019 عبارتند از:

1. آیفون ایکس آر اپل

2. آیفون 11 اپل

3. گلکسی A50 سامسونگ

4. گلکسی A10 سامسونگ

5. اوپو A5

6. آیفون 8 اپل

7. گلکسی A20 سامسونگ

8. آیفون 11 پرو مکس اپل

9. آیفون 7 اپل

10. آیفون XS مکس اپل

ظاهرا گوشی های پرچمدار و گران قیمت نتوانسته اند آنطور که باید محبوبیت بالایی در بین مردم پیدا کنند. تنها گوشی بالا رده ای که در جدول فوق به چشم می خورد، آیفون 11 پرو مکس اپل است که جایگاه هشتم را در اختیار دارد. این محصول اواخر سال گذشته عرضه شد و بلافاصله طرفداران بسیاری پیدا کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع