حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ضربه کرونا به اینترنت ایران | افت کیفی 40 درصدی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

در روزهای گذشته که بسیاری از مردم به جای بیرون رفتن از خانه به واسطه ترس از ابتلا به کرونا در منزل ماندگار شده اند و فضای مجازی و اینترنت را رصد می کنند، فشار زیادی به ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور وارد شد که همین عامل نیز از دلایل اصلی افت کیفی اینترنت در چند روز گذشته و برخی اختلال ها به شمار می رود.

در همین راستا سجاد بنابی -نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات اینترنتی در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر در لایه دسترسی بین شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌الملل مشکل خاصی نداریم، مشکل ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات FCP است که اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری را به آنها تخصیص دادیم.

وی درباره علت آماده نبودن اپراتورهای اینترنتی برای افزایش مصرف اینترنت توسط کاربران توضیح داد: در یک هفته گذشته مصرف دیتای کشور ۴۰ درصد افزایش داشته که شامل دیتای داخلی و دیتای بین‌الملل می‌شود که این مصرف در روزهای اخیر هم به اوج رسیده است، ‌ اما اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ی شبکه هم در لایه‌ی فرکانس آماده نبودند.

بنابی با اشاره به تمهید زیرساخت برای افزایش کیفیت اینترنت اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت طی دو روز گذشته ظرفیت شبکه‌ی ارتباطی اپراتورها را حدود ۳۰۰ گیگابیت برثانیه افزایش داد. همچنین با کمک سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواستیم به این خاطر که مصرفشان افزایش یافته و کیفیتشان افت کرده، ظرفیت‌هایشان را نیز افزایش دهند.

همچنین در هفته‌های گذشته یکی از مواردی که منجر به افت کیفیت در خدمات اینترنتی شده بود، حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور بود. نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به اینکه آیا در روزهای گذشته حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور صورت گرفته است، اعلام کرد که حمله خاصی نبوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع