اپل صفحه اصلی وبسایت خود را به روز جهانی زن اختصاص داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل صفحه‌ی اول وب‌سایت رسمی خود را به یادبود برخی از چهره‌های معاصر تأثیرگذار و دستاوردهایشان اختصاص داده است.

اپل به صفحه‌ی خانه‌ی وب‌سایت اصلی خود قابلیتی تعاملی اضافه کرده است تا روز جهانی زن را به کاربران تبریک بگوید. با مراجعه به وب‌سایت اپل، به این پیغام برمی‌خورید: «زنانی که همه‌چیز را تغییر دادند». در این صفحه، می‌توان برخی از چهره‌های معروف را مشاهده کرد که از زنان تأثیرگذار جامعه‌ی جهانی هستند.

در میان چهره‌ها، افرادی مانند ملاله یوسف‌زی (فعال حقوق بشر)و مگان رپینو (ستاره‌ی فوتبال) و تارانا برک (بنیان‌گذار جنبش هشتگ MeToo#) به‌چشم می‌خورد. کوپرتینویی‌ها برنامه‌هایی نیز در نظر گرفته‌اند که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت آن‌ها برای شرکت در دوره‌های مختلف ازجمله برنامه‌نویسی یا آشنایی با امور خیریه‌ی ملاله یوسف‌زی اقدام کنند.

این اقدامات با تلاش‌های ملاله یوسف‌زی میسر شده است. ملاله اهل پاکستان و فعال حقوق بشر و حقوق کودکان است که در سال ۲۰۱۴ موفق شد جایزه‌ی صلح نوبل را دریافت کند. زمانی‌که طالبان حق تحصیل دختران را ممنوع اعلام کرد، ملاله کوشید از این تبعیض جلوگیری کند؛ اما با گلوله‌ی اعضای طالبان هدف گرفته شد. جامعه‌ی جهانی به این اقدام طالبان به‌شدت واکنش نشان دادند.

وبسایت اپل / روز جهانی زن

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، در توییتی از روز جهانی زن حمایت کرد. زنان با شروع قرن بیستم تلاش کردندتبعیض موجود بین آن‌ها با مردان را از بین ببرند. در سال ۱۹۰۸، گروهی از زنان با راهپیمایی در شهر نیویورک خواستار حقوق بیشتر و ساعات کاری کمتر و برخورداری از حق رأی شدند.

در سال ۱۹۰۹، حزب سوسیالیست ایالات متحده‌ی آمریکا حق بانوان را به‌رسمیت شناخت و از‌آن‌پس، هشتم مارس را «روز زن» نامیدند. حال هرساله، هشتم مارس در بسیاری از کشورها به‌عنوان روز جهانی زن جشن گرفته می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع