نوبیا رد مجیک ۵G با نمایشگر ۱۴۴ هرتز و تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نوبیا از گوشی گیمینگ رد مجیک ۵G با مشخصات فوق‌العاده رونمایی کرد. رد مجیک ۵G به نمایشگری با بیشترین رفرش ریت موجود در بازار یعنی ۱۴۴ هرتز و جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ و همچنین تا ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.0، اتصال ۵G دوحالته و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده است.

این گوشی از یک سیستم خنک‌کننده واقعا منحصربه‌فرد که یک فن چرخنده را با یک سینک حرارت ترکیب کرده است بهره می‌برد و به گفته نوبیا می‌تواند دمای پردازنده را تا ۱۸ درجه سانتیگراد کاهش دهد. این سیستم همچنین مانع از داغ شدن بیش از حد گوشی در حین شارژ با سرعت ۵۵ وات خواهد شد.

رد مجیک ۵G دارای نمایشگر ۶.۶۵ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD و حاشیه‌های نازکی در بالا و پایین است. در بالای نمایشگر دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و در زیر آن حسگر اثرانگشت وجود دارد. این صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتزی دارای نرخ تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتز است و از اجرای روان بازی‌ها و ویدئوها پشتیبانی خواهد کرد.

در داخل گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ با مودم X55، همچنین ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 استفاده شده است.

در قاب آلومینیومی پشت رد مجیک ۵G سه دوربین شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. این گوشی بدون افکت‌های نور عجیب‌وغریب مسلما یک دستگاه گیمینگ مناسبی نمی‌بود و رد مجیک ۵G خوشبختانه دارای یک پنل نور RGB است.

 

قابلیت دیگر گیمینگ این هندست، بازگشت دکمه‌های شولدر خازنی با نرخ سمپلینگ ۳۰۰ هرتز است که منجر به کمترین تاخیر ورودی لمسی خواهد شد.

نوبیا رد مجیک ۵G انرژی خود را از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که امکان انجام بازی‌های طولانی را خواهد داد.

این گوشی در بخش نرم‌افزار از اندروید ۱۰ در کنار پوسته Red Magic OS استفاده می‌کند. سایر قابلیت‌های آن شامل اتصال Wi-Fi 6، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و سه میکروفون برای کیفیت صوتی مطلوب می‌شوند.

رد مجیک ۵G در سه رنگ مشکی، قرمز و نئونی و همچنین یک نسخه محدود Transparent عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش‌ها امروز در چین آغاز می‌شود و اولین فروش هم برای تاریخ ۲۹ اسفند (۱۹ مارس) برنامه‌ریزی شده است. عرضه جهانی هم در ماه آوریل انجام خواهد شد.

قیمت نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۵۴۰ دلار، نسخه ۱۲/۱۲۸ گیگابایتی ۵۸۵ دلار، مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی ۶۲۵ دلار و نسخه ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی ۷۱۲ دلار است.

نسخه Transparent نیز با قیمت ۶۵۵ دلار و ۷۴۰ دلار به ترتیب برای ترکیب‌های حافظه ۱۲/۲۵۶ و ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع