مایکروسافت و سونی در پی بهبود عملکرد سرویس آنلاین کنسول‌ها هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با گسترش بیماری کرونا، بسیاری از مردم به‌صورت خودجوش به خودقرنطینگی دست زده‌اند یا به اصرار مقام‌های دولتی به خانه‌نشینی مجبور شدند. در‌حال‌حاضر، بسیاری از کارکنان شرکت‌های بزرگ و کوچک نیز به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند. این موضوع سبب شده هرروز انتشار آمارهای جالبی را شاهد باشیم. چندی پیش گفته شد استریم ویدئوهای آنلاین به‌حدی بوده است که شرکت‌های ارائه‌دهنده مجبور شده‌اند کیفیت ویدئوها را برای جلوگیری از قطعی سرویس کاهش دهند.

حال گویا نوبت به کنسول‌های خانگی رسیده است. طبق آمارها، شمار گیمرهای فعال در حال افزایش است و حتی سرورهایی که در روزهای عادی به‌ندرت پر می‌شدند، میزبان انبوهی از گیمرها هستند. این میزان افزایش گیمرهای فعال در نوع خود پدیده‌ای جالب است و شرکت‌های بزرگ دنیا، سونی و مایکروسافت را دچار مشکل کرده است.

در ادامه بخوانید:

سونی و مایکروسافت اعلام کرده‌اند در حال تقویت سرورهای خود برای میزبانی بهتر از گیمرها هستند. مهندسان هر دو شرکت مشغول بررسی وضعیت سرورهای آنلاین پلی‌استیشن نتورک و ایکس‌باس لایو هستند تا اگر مشکلی ایجاد شد در کمترین زمان ممکن، آن را برطرف کنند.

در پست بلاگی، فیل اسپنسر، از مقام‌های بلندپایه‌ی مایکروسافت گفت:

اهمیت بازی‌های ویدئویی برای ارتباط گیمرها با یکدیگر و تجربه‌ی ساعاتی خوش در زمان قرنطینه‌ را درک می‌کنیم و گروهمان با جدیت کار می‌کنند که گیمرها بتوانند تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای داشته باشند. برای تضمین این امر نیز لحظه‌ای در حال بررسی عملکرد سرورها و میزان مصرف آن‌ها هستیم. سرورهایمان را بهینه‌سازی خواهیم کرد تا پاسخ‌گوی تقاضای رو‌به‌رشد گیمرها باشند.

دیو مک‌کارتی، معاون ارشد بخش خدمات محصولات ایکس‌باکس، در پاسخ به رسانه‌ی انگجت گفته است:

به‌صورت فعال در حال نظاره‌ی کارکرد و میزان مصرف از سرورها هستیم و با اعمال تنظیمات موقتی، تجربه‌ای تاحدممکن روان و بی‌نقص برای گیمرها ارائه خواهیم کرد.

جیم رایان، مدیرعامل سونی، در پست بلاگی نکات فیل اسپنسر را به‌زبان آورد؛ اما به این موضوع نیز اشاره کرد که در اروپا ممکن است برخی از گیمرها با مشکلاتی ازجمله تأخیر یا کندی در دانلود بازی‌های ویدئویی روبه‌رو شوند. با‌این‌حال، تجربه‌ای روان در اجرای بازی‌های آنلاین برای گیمرها فراهم شده است.

پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان / Playstation 4 / Xbox One

نینتندو هنوز بیانیه‌ای درباره‌ی این موضوع منتشر نکرده است؛ ولی بعید نیست اقداماتی شبیه دو شرکت بزرگ مایکروسافت و سونی انجام دهد. گسترش بیماری کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را زمین‌گیر کرده است و هرروز بازار گجت‌های حمل‌شدنی نیز با مشکلات متعددی مواجه می‌شود. چندی پیش، خبری منتشر شد که فیسبوک با وجود افزایش آمار کاربران نرم‌افزارها، میزان درآمد حاصله از تبلیغاتش کاهش یافته است. باوجوداین، شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های بازی چنین مشکلی تجربه نخواهند کرد و احتمالا آمار فروش بازی‌های ویدئویی با افزایش روبه‌رو شده است.

درپایان باید در نظر گرفت استفاده از سرویس آنلاین هر دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به پرداخت حق اشتراک نیاز دارد. با این حساب، سونی و مایکروسافت در روزهای اخیر به سود چشمگیری دست یافته‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع