تصاویر جدید سرفیس دوئو توسط مایکروسافت انتشار یافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مایکروسافت به تازگی تصاویر جدیدی از گوشی دارای دو صفحه نمایش سرفیس دوئو منتشر کرده که ویژگی های تازه ای را از آن فاش می کنند.

همانطور که می دانید، انتظار می رود گوشی جدید سرفیس دوئو در ماه اکتبر و در مراسم مایکرو رونمایی و آماده فروش شود. در ماه فوریه صحبت هایی درباره تاریخ زودتری برای رونمایی از این دستگاه شده بود، اما شیوع ویروس کرونا این مراسم را به تعویق انداخت.

سرفیس دوئو دارای یک جفت صفحه نمایش 5.6 اینچی با رزولوشن 1350 در 1800 است. زمانی که هر دو صفحه باز شوند یک صفحه 8.3 اینچی دارای یک لولا تشکیل می شود. این لولا به نحوی طراحی شده که از زاویه قرارگیری دو صفحه نسبت به یکدیگر آگاه شود. برای مثال، در مود لپ تاپ دستگاه افقی گرفته می شود و زمانی که باز شود، زیر صفحه نمایش یک کیبورد مجازی خواهید دید. زمانی که دو صفحه با یکدیگر شکل V تشکیل دهند، دستگاه یک ساعت را نشان خواهد داد که بتوانید آن را طی شب بالای سر خود قرار دهید. یکی از نکات درباره این گوشی آن است که برخی برنامه ها در آن روی دو صفحه و برخی برنامه ها روی یک صفحه به اجرا در می آیند.

این دستگاه زمانی که در ماه اکتبر رونمایی شده بود دارای چیپست اسنپ دراگون 855 بود. با این حال اکنون این پرسش مطرح است که این دستگاه اکنون به چیپست اسنپ دراگون 865 مجهز است یا خیر. همچنین پرسش دیگری که در رابطه با این گوشی مطرح است آن است که صفحه نمایش های آن آمولد هستند یا LCD. علاوه بر این، هنوز پرسش هایی در رابطه با حافظه این گوشی، ظرفیت باتری آن و قیمت آن مطرح است.

پیش از این و در ماه ژانویه نیز تصاویری از سرفیس دوئو در دستان CEO مایکروسافت دیده بودیم. این گوشی اولین دستگاه مایکروسافت است که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند. با اینکه برخی از افراد منتظر این گوشی با سیستم عامل ویندوز بودند، برخی دیگر نیز از این که این گوشی دارای سیستم عامل اندروید است خوشحال شده اند.

از آن جا که گوشی های ویندوزی سهم بسیار اندکی در بازار گوشی های هوشمند داشتند، بسیاری از دولوپرها ترجیح داده اند اپلیکیشن ها را برای دستگاه های اندروید و iOS طراحی کنند، بنابراین فروش گوشی های ویندوزی نیز کم و کمتر می شد. احتمالا این یکی از دلایلی باشد که مایکروسافت تصمیم گرفته گوشی اندرویدی تولید کند.

سرفیس دوئو با وجود داشتن دو صفحه نمایش در جیب و کیف شما جا می شود. این گوشی پس از باز شدن سایز یک تبلت عادی را به خود می گیرد و از آن جا که دارای سرفیس پن نیز هست، می تواند دستگاه بسیار مناسبی برای کار در دفاتر نیز باشد. با این همه، برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این گوشی باید فعلا منتظر باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع