عرضه آیفون‌های ۵G اپل ممکن است تا ماه دسامبر به تعویق بیفتد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

زمانی که در ماه فوریه امسال، ویروس کرونا از چین به همه دنیا شیوع پیدا کرد، شرکای اپل مانند فاکسکان و ویسترون همهه خطوط تولید خود را بستند. این شرکت‌ها حالا کارخانه‌های خود را باز کرده‌اند و در حالیکه انتظار نمی‌رود تولید آیفون‌های ۲۰۲۰ تا ماه جولای شروع شود، اپل اطمینان داده که زنجیره تامین این شرکت، قطعات و سخت‌افزار کافی برای ساخت تعداد مناسبی از این گوشی‌ها را تولید کرده است.

موسسه Wedbush می‌گوید تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد احتمال این وجود دارد که آیفون‌های ۵G امسال در ماه اکتبر معرفی شوند

ژنه مانستر (Gene Munster) از موسسه Loup Ventures قبلا گفته بود که آیفون‌های امسال طبق برنامه هر ساله معرفی خواهند شد. این موضوع بعدا توسط جانی سروجی (Johny Srouji) رئیس بخش تکنولوژی‌های سخت‌افزاری اپل نیز تائید شد. این بدین معنی است که اکثر کارهای طراحی و زنجیره تامین هم اکنون انجام شده‌اند. اما برخی تحلیگران می‌گویند که مدل‌های پرو ممکن است تا ماه نوامبر آماده نباشند و تعدادی از آن‌ها هم گفته‌اند که معرفی هندست‌ها تا سال ۲۰۲۱ به تعویق خواهد افتاد.

براساس گزارش جدید وب‌سایت SeekingAlpha، دو تا از تحلیلگران موسسه Wedbush احتمال معرفی خانواده آیفون ۱۲ اپل در ماه اکتبر امسال را پیش‌بینی کرده‌اند. دانیل ایوس (Daniel Ives) و استرکر باکه (Strecker Backe) گفته‌اند که تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد احتمال اینکه آیفون‌های ۵G در ماه اکتبر عرضه شوند وجود دارد. این دو نفر گفته‌اند که زنجیره تامین هنوز به حالت عادی بازنگشته است و اکثر کشورها همچنان درگیر شیوع ویروس کرونا هستند. به گفته این تحلیلگران، سرمایه‌گذاران بورس در حال وارد کردن قیمت‌ آیفون‌های امسال در قیمت سهام اپل براساس عرضه در ماه دسامبر هستند. ارزش سهام اپل از ۳۲۷.۲۰ دلار در ۱۲ فوریه به ۲۲۶.۰۷ دلار در روزهای اخیر افت کرده است.

ایوس و باکه عقیده دارند که ما اطلاعات بیشتر درباره هر گونه تعویق احتمالی در معرفی آیفون‌های امسال را در تاریخ ۱۱ اردیبهشت (۳۰ آوریل) خواهیم شنید. در این تاریخ، تیم کوک مدیر اجرایی اپل، بعد از انتشار گزارش سه ماهه دوم مالی، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهد کرد. اپل قبلا به وال استریت گفته بود که انتظار دارد درآمد سه ماهه دوم شرکت، به کمترین میزان پیش‌بینی شده یعنی ۶۳ تا ۶۷ میلیون دلار کاهش یابد.

مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر معروف موسسه TF International پیش‌بینی کرده که اپل در پاییز امسال چهار آیفون جدید معرفی خواهد کرد. این آیفون‌ها شامل دو مدل استاندارد و دو مدل پرو خواهند بود. مدل‌های استاندارد عبارتند از آیفون ۱۲ معمولی ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی و مدل‌های پرو عبارتند از آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی. هر چهار گوشی مجهز به چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک با ۱۵ میلیارد ترانزیستور خواهند بود. تراشه A13 بایونیک که در داخل آیفون‌های ۱۱ استفاده شده، ۸.۵ میلیارد ترانزیستور دارد. این نشان می‌دهد که آیفون‌های امسال قدرتمندتر و مصرف انرژی کمتری خواهند داشت.

هر چهار آیفون جدید از نمایشگرهای AMOLED بهره خواهند برد و انتظار می‌رود که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کنند. مدل‌های پرو ظاهرا دارای ۶ گیگابایت رم خواهند بود. در بخش دوربین هم نسخه‌های پرو سه دوربین واید، اولتراواید و تله‌فوتو و یک سنسور مدت زمان پرواز LiDar (برای اندازه‌گیری دقیق عمق و قابلیت‌های بهبودیافته واقعیت افزوده) خواهند داشت. مدل‌های استاندارد فقط دارای دوربین‌های واید و اولتراواید خواهند بود. ضمنا هر چهار گوشی از سیگنال‌های mmWave 5G و sub-6GHz 5G سازگار پشتیبانی خواهند کرد.

در پاسخ به این سوال که آیا ما برای خرید آیفون‌های ۵G باید تا سال ۲۰۲۱ صبر کنیم؟، آلکس یانگ (Alex Yang) از مدیران فاکسکان اخیرا گفته بود که آیفون‌های جدید حتی با وجود تاخیرها، در طول فصل تعطیلات کریسمس قابل دسترس خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع