iOS 14 امکان دانلود ناقص اپلیکیشن ها را دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آیا دوست ندارید برای استفاده یک یا دو بار از برنامه‌ها، کل برنامه‌های iOS را دانلود کنید؟ ممکن است در آینده مجبور نباشید. اپل قصد دارد تا در iOS 14 اپلیکیشن ها را ناقص اما کاربردی‌تر ارائه کند.

به گفته 9to5Mac، اپل قصد دارد در iOS 14 امکانی را فراهم کند که کاربران بتوانند برای انجام برخی کارهای خود، قسمت‌های مورد نیاز یک اپلیکیشن را دانلود کنند. در این ویژگی شما می‌توانید فقط برخی از موارد و تنظیمات یک اپلیکشن مانند پخش فیلم، منوی رستوران، سیستم اسکن و پرداخت با QR Code و … را دانلود کنید.

این کار حجم ترافیک و مراجعه کاربران به فروشگاه اپل را کاهش می‌دهد. 

مشابه این ویژگی توسط گوگل و با عنوان برنامه‌های فوری و برش‌ها استفاده می‌شود. البته این موارد برای تست یک اپلیکیشن بیشتر کاربرد خواهد داشت. همچنین این اتفاق برای iOS 14 قطعی نیست و شایعه شده که فقط سیسیتم QR Code برای آن قابل اجرا خواهد بود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل برنامه خورد کردن اپلیکیشن‌ها را در iOS 14 اجرا کند اما گفته می شود اپل این ویژگی را با همکاری شرکت‌های بزرگ همچون Sony، YouTube و … آزمایش می کند. اگر این فناوری توسعه یابد، اپل آن را در کنفرانس WWDC که در ماه ژوئن و به صورت مجازی برگزار می‌شود، رونمایی می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع