هواوی اولین تلویزیون OLED خود را منتشر می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی به‌تازگی اولین تلویزیون OLED خود را به نام Vision X65 معرفی کرد. این تلویزیون از یک پنل OLED و ۶۵ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

HDR نیز از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. هواوی می‌گوید که این بزرگترین نمایشگر جهان در بازار است که از گواهینامه TUV Rheinland آلمان برای مراقبت از چشم استفاده می‌کند و می‌تواند روشنایی را حداکثر تا ۱۰۰۰ نیت افزایش دهد.

این نمایشگر ۱۴ بلندگو دارد که توان خروجی آن‌ها ۷۵ وات بوده و همچنین از مکانیزم دوربین بیرون جهنده ۲۴ مگاپیکسلی زاویه‌ای التراواید در قسمت بالایی خود برخوردار است که برای تماس‌های ویدیویی استفاده می‌شود. این دستگاه از  تراشه داخلی HiSilicon Hi3559C قدرت می‌گیرد و قادر به محاسبات هوش مصنوعی با استفاده از هسته پردازشی NPU است. دوربین بیان شده همچنین به شما امکان می‌دهد با استفاده از ردیابی حرکات و ادای افراد به کنترل صدا و فیلم بپردازید.

پردازنده بهینه شده Honghu 898 این تلویزیون OLED با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد. در این نمایشگر، رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی پردازنده موردنظر را همراهی می‌کنند.

این تلویزیون ۲۴,۹۹۹ یوهان (کمی بیش از ۳۵۰۰ دلار) قیمت دارد. پیش سفارش آن در چین ۲۱ فروردین (۹ آوریل) آغاز می‌شود ولی عرضه رسمی از ۷ اردیبهشت (۲۶ آوریل) آغاز می‌گردد. در کنار Vision X65، این شرکت همچنین نسخه تازه‌ای از تلویزیون قدیمی Vision با نام Vision V55i را معرفی نمود که فقط با ۳,۷۹۹ یوهان (۵۴۰ دلار) هزینه به همراه دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع