رفع مشکلات مک در طول قرنطینه با استفاده از برنامه Messages

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – برنامه Messages دارای قابلیتی به نام اشتراک صفحه بوده که امکان کنترل سیستم مک دوستان و رفع مشکلات آن را از راه دور فراهم می آورد.

کمک به دوستان و عزیزان برای رفت مشکلات کامپیوتری به وسیله تلفن، کاری بس طاقت فرسا و وقت گیر است. با این حال یکی از ویژگی های iMessage که اغلب به آن توجهی نمی شود، از هرگونه دردسر و اتلاف زمان جلوگیری می کند.

کاربران محصولات اپل معمولا پیام های iMessage را به سبب عدم تطابق در گفتگوها، اشتراک تصاویر یا حتی اجرای بازی ها مشاهده می کنند. اما با داشتن آگاهی کافی می توان پیام های iMessage را به ابزاری قدرتمند برای کمک به دوستان و عزیزان جهت رفع مشکلات مک از راه دور تبدیل کرد.

با کمک اجازه از سوی دوستان، شما می توانید هدایت سیستم مک آن ها را بر عهده گرفته و برنامه های متفاوت نظیر ایمیل کاری یا نرم افزاری های مختلف را روی مک نصب کرده و یا سیستم را اشکال زدایی کنید. با توجه به شرایط فعلی و رعایت فاصله اجتماعی در طول شیوع همه گیر ویروس کرونا، این روش بسیار مؤثر واقع می شود و دیگر نیازی به کمک حضوری نیست.

بهترین قسمت ماجرا این است که لازم نیست برای دوستان توضیح دهید که چگونه یک اشتراک صفحه یا برنامه دسترسی از راه دور را نصب و تنظیم کنند. اپلیکیشن Messages که برای دسترسی به iMessage روی مک به کار گرفته می شود، مستقیما در سیستم عامل MacOS تعبیه شده و نیازی به دانلود و نصب دستی آن نیست. 

با ثبت نام در اپلیکیشن Messages می توانید از قابلیت اشتراک صفحه بهره مند شوید. در غیر این صورت، ثبت نام تنها چند ثانیه به طول می انجامد. برای این منظور، ابتدا برنامه Messages را باز کرده و با استفاده از اپل آی دی خود ثبت نام کنید. سپس حساب iMessage خود را به برنامه متصل کنید. بدین ترتیب استفاده از قابلیت اشتراک صفحه در برنامه Messages امکان پذیر می شود. 

ارسال درخواست اشتراک صفحه

روی مک، اپلیکیشن Messages را باز کرده و در قسمت مکالمات، ریسه مربوط به فرد مورد نظر برای ارسال درخواست را انتخاب کنید. پس از انتخاب ریسه، روی گزینه Buddies در نوار منو در بالای صفحه تک تایمز کنید. اگر مایل هستید تا فرد مورد نظر به کامپیوتر شما متصل شود، گزینه Invite to Share My Screen را انتخاب کنید. در غیر این صورت اگر می خواهید به سیستم فرد مورد نظر وصل شده و صفحه نمایش وی را مشاهده کنید، باید گزینه Ask to Share Screen را انتخاب کنید.

البته روش ساده تری نیز برای انجام این کار وجود دارد. ابتدا به روی برچسب Details در کنار تصویر پروفایل مخاطب مورد نظر تک تایمز کرده و گزینه Screen Share Button را انتخاب کنید. سپس یکی از دو حالت اشتراک صفحه را مشخص کنید.

پس از ارسال درخواست، یک دعوت نامه روی صفحه نمایش مخاطب ظاهر می شود. مخاطب می تواند دعوت نامه را قبول یا رد کند. پس از قبول دعوت نامه، فردی که قرار است صفحه خود را به اشتراک بگذارد، می تواند دو گزینه را انتخاب کند؛ یا تنها امکان مشاهده را به فرد متقابل بدهد، و یا کنترل کامل از راه دور را به وی بسپارد.

اگر کنترل کامل یک مک را در دست گرفتید، برنامه اشتراک صفحه روی مک شما باز می شود و می توانید از کامپیوتر مخاطب همانند کامپیوتر خود استفاده کنید. اگر فرد دیگری کنترل کامیپوتر شما را در دست گرفت، آیکن اشتراک صفحه در نوار منو ظاهر شده و نمایشگر ماوس شما خود به خود (یعنی توسط فرد دیگری غیر از شما) حرکت می کند.

هر زمان که قابلیت اشتراک صفحه فعال شود، به همراه آن یک تماس صوتی نیز به طور خودکار برقرار خواهد شد که امکان گفتگوی آنلاین را فراهم می آورد. از طریق این تماس شما می توانید پرسش های خود را مطرح کرده و یا درباره نحوه یا دلیل انجام کار خود توضیح دهید.

هر یک از دو طرف، در هر زمان قادر به متوقف سازی اشتراک صفحه هستند. برای این کار باید روی آیکن Screen Share در نوار منو تک تایمز کرده و گزینه End Screen Sharing را انتخاب کنید، و یا خیلی ساده، پنجره اشتراک صفحه را ببندید.

قابلیت Screen Share از مدت ها پیش به برنامه Messages اضافه شده، اما بسیاری از کاربران از وجود آن بی خبر بوده و یا از آن استفاده نمی کنند. هرچند در شرایط اجتماعی کنونی، این گزینه انتخاب خوبی برای کمک به سایرین و دوستان برای رفع مشکلات مک ، بدون نیاز به حضور فیزیکی در کنار آن ها است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع