Strategy Analytics: آیپد اپل پرفروش‌ترین تبلت دنیا در سال ۲۰۱۹ بوده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دیروز موسسه Strategy Analytics گزارشی را منتشر کرد که سهم بازار هر کدام از شرکت‌های طراحی‌کننده چیپست تبلت‌ را نشان می‌داد. اپل با ۴۴ درصد، بیشترین سهم این بازار در اختیار داشت. از آنجاییکه اپل فقط برای تبلت‌های خودش چیپست طراحی می‌کند، این بدین معناست که تبلت‌های آیپد این شرکت در سال گذشته حدود ۴۴ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند. کوالکام و اینتل هر کدام با ۱۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند و مدیاتک و سامسونگ هم جزو پنج تای اول هستند.

اپل سال گذشته از سه تبلت جدید رونمایی کرد که یکی از آن‌ها نسل پنجم آیپد مینی ۷.۹ اینچی بود. این دستگاه در مارس ۲۰۱۹ معرفی گردید و مجهز به همان چیپست A12 بایونیکی بود که اپل روی آیفون‌های سال ۲۰۱۸ استفاده کرده بود. در همان روز معرفی آیپد مینی جدید، اپل از نسل سوم آیپد ایر هم رونمایی کرد. این تبلت دارای نمایشگر ۱۰.۵ اینچی است و از پردازنده A12 بایونیک بهره می‌برد. اپل همچنین در سپتامبر سال گذشته، آیپد ۱۰.۲ اینچی را معرفی کرد. این تبلت مجهز به همان چیپست A10 بایونیکی بود که برای اولین بار روی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در سال ۲۰۱۶ استفاده شده بود.

اسراوان کوندوجالا (Sravan Kundojjala)، تحلیلگر ارشد موسسه Strategy Analytics می‌گوید:

روند کاهش عرضه تبلت تا جایی ادامه می‌یابد که تبدیل به یک چالش بزرگ برای سازندگان پردازنده تبلت شود، هرچند که متوسط قیمت فروش این دستگاه‌ها در حال حاضر بالاست. طبق برآورد Strategy Analytics، چیپست‌های تبلت مبتنی بر x86 حدود ۱۱ درصد از کل عرضه پردازنده تبلت را در سال گذشته تشکیل داده‌اند. اینتل در سال ۲۰۱۹ بیشترین سهم بازار را از عرضه پردازنده تبلت ویندوزی در اختیار داشته است. اما کوالکام تلاش می‌کند تا با پلتفرم‌های سلولی اسنپدراگون ۸cx ،۸c و ۷c سهم خود را از اکوسیستم ویندوزی افزایش دهد.

به نظر استوارت روبینسون (Stuart Robinson) یکی دیگر از تحلیلگران ارشد Strategy Analytics، واحدهای ساخت چیپست هواوی و سامسونگ، سال گذشته رشد سالانه مثبتی را تجربه کرده‌اند و هر دو شرکت تلاش می‌کنند تا سهم خود را از بازار پردازنده تبلت افزایش دهند.

هرچند گزارش Strategy Analytics تعداد تبلت‌های فروخته‌شده توسط هر کدام از سازندگان را در سال گذشته مشخص نکرده، اما درصدهای ارائه‌شده تائید می‌کنند که آیپد اپل پرفروش‌ترین تبلت دنیا در سال ۲۰۱۹ بوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع