ویوو / Vivo با عبور از سامسونگ دومین تولیدکننده گوشی برتر بازار هند شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ظاهرا ویوو (Vivo) موفق‌شده است در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ به دومین شرکت بزرگ فعال در حوزه‌ی تولید گوشی در بازار هند تبدیل شود؛ آمار نشان می‌دهند شمار گوشی‌های عرضه‌شده توسط ویوو در بازه‌ی زمانی موردبحث در بازار هند به‌میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. براساس این آمار که از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی کانالیس (Canalys) منتشر شده‌اند، ویوو با عرضه‌ی ۶/۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در هند، ۲۰ درصد از سهم بازار این کشور را در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی در اختیار گرفته است. 

ویوو برای دستیابی به رتبه‌ی دوم از رقیب قدری به‌نام سامسونگ عبور کرده است. آمار نشان می‌دهند سامسونگ توانسته در سه‌ماهه‌ی نخست امسال،‌ ۶/۳ میلیون دستگاه گوشی را روانه‌ی بازار هند کند که نسبت‌به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹ به‌میزان تقریبا ۱۴ درصد افت کرده است. شیائومی همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی در بازار هند به‌شمار می‌آید و ۳۰ درصد از سهم را در اختیار دارد. آمار نشان می‌دهند این شرکت چینی ۱۰/۳ میلیون دستگاه گوشی را در بازار هند عرضه کرده است. ناگفته نماند که ریل‌می (یکی از زیربرندهای اوپو) موفق‌به عرضه‌ی ۳/۹ میلیون دستگاه گوشی در بازار هند شده؛ عددی که در مقایسه‌با سال قبل به‌میزان ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. 

شمار گوشی‌های عرضه‌شده در بازار هند در سه‌ماهه‌ی نخست سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰
نام شرکت شمار گوشی‌های عرضه‌شده در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ سهم از بازار در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ شمار گوشی‌های عرضه‌شده در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ سهم از بازار در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ رشد سالانه
شیائومی ۱۰/۳ میلیون دستگاه ۳۰/۶ درصد ۹/۵ میلیون دستگاه ۳۱/۴ درصد ۸/۴ درصد
ویوو ۶/۷ میلیون دستگاه ۱۹/۹ درصد ۴/۵ میلیون دستگاه ۱۵ درصد ۴۸/۹ درصد
سامسونگ ۶/۳ میلیون دستگاه ۱۸/۹ درصد ۷/۳ میلیون دستگاه ۲۴/۴ درصد ۱۳/۷- درصد
ریل‌می ۳/۹ میلیون دستگاه ۱۱/۷ درصد ۱/۳ میلیون دستگاه ۴/۵ درصد ۲۰۰ درصد
اوپو ۳/۵ میلیون دستگاه ۱۰/۴ درصد ۲/۸ میلیون دستگاه ۹/۵ درصد ۲۲/۴ درصد
شرکت‌های دیگر ۲/۸ میلیون دستگاه ۸/۵ درصد ۴/۶ میلیون دستگاه ۱۵/۲ درصد ۳۴/۶- درصد
مجموع ۳۳/۵ میلیون دستگاه ۱۰۰ درصد ۳۰ میلیون دستگاه ۱۰۰ درصد ۱۱/۵ درصد

آمار منتشرشده از سوی کانالیس همچنین نشان می‌دهند که شمار گوشی‌هایی که به‌طور کلی در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ در بازار هند عرضه شده‌اند، به‌میزان ۱۱/۵ درصد افزایش یافته است. این آمار درحالی ثبت شده که در هفته‌‌ی پایانی ماه مارس شاهد وضع قوانینی جدید برای تعطیلی شرکت‌ها در هند و خانه‌نشین شدن مردم بودیم. براساس گفته‌های کانالیس، در بازه‌ی زمانی بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ مجموعا ۳۳/۵ میلیون دستگاه گوشی در بازار هند عرضه شده است. این میزبان در مقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته، بیش از ۳ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد عملکرد ویوو در بازار هند دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع