اگر ساتیا نادلا مدیرعامل اپل شود، چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از این که ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت شد، ما شاهد تغییرات بسیاری در داخل این شرکت بودیم. جدا از طرز فکر برای پیشرفت شرکت، مایکروسافت با شروع به ارائه‌ی نرم‌افزارهای اختصاصی خود همچون آفیس برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید، پشتیبانی عالی از لینوکس در آژور (Azure) و ویندوز و موارد دیگر، شروع به پذیرش سیستم‌ عامل‌های رقیب کرد. مایکروسافت به جای محبوس کردن مشتریان در داخل چهاردیواری یک باغ (به نام ویندوز)، اکنون می‌تواند در هر پلتفرمی که توسعه‌دهندگان و مشتریان حضور داشته باشند، با آن‌ها در ارتباط باشد. اگر ساتیا نادلا مدیر عامل اپل شود، احتمالا اپل بازتر (Open) می‌شود و شروع به پذیرش سایر سیستم‌ عامل‌های رقیب می‌کند.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم اتفاقاتی را پیش‌بینی کنیم که ممکن است در دوران مدیرعاملی ساتیا نادلا در شرکت اپل رخ دهد.

ارائه برنامه‌های با کیفیت بالا همچون: اپل موزیک، فیس‌تایم، iMesseage و تی‌وی پلاس برای اندروید و ویندوز

اپل در حال حاضر هم برخی از برنامه‌های خود را در سیستم عامل‌های رقیب ارائه می‌دهد. برنامه Apple Music در اندروید و همچنین برنامه iTunes در ویندوز در دسترس قرار دارند. اپل برای دستیابی به میلیاردها مشتری که از دستگاه‌های آن شرکت استفاده نمی‌کنند، برنامه‌هایی با کیفیت عالی را در سایر سیستم عامل‌ها ارائه می‌کند. برخی از برنامه‌هایی که در سایر سیستم‌ عامل‌ها در دسترس قرار دارند عبارتند از: آی مسج، فیس تایم، اپل موزیک، اپل نیوز و اپل تی‌وی‌پلاس.

لاجیک پرو X و فاینال کات پرو ایکس برای ویندوز

اگرچه مجموعه‌های صوتی و تصویری بسیاری در ویندوز و مک وجود دارند اما برنامه‌های Logic Pro X و Final Cut Pro X افراد وفادار به خود را دارند. حال اگر نادلا مدیرعاملی اپل را در دست بگیرد برنامه‌های لاجیک پرو X و فاینال کات پرو X را برای ویندوز منتشر می‌کند اما از آنجایی که برخی از کاربران ویندوز ممکن است در نهایت برای به دست آوردن بهترین عملکرد و تجربه از برنامه‌های لاجیک پرو X و فاینال کات پرو X به دستگاه‌های مک و macOS روی بیاورند، این یک پیروزی دوباره برای کسب و کار کلی اپل خواهد بود.

ارائه Xcode برای ویندوز و اجازه دادن به توسعه‌دهندگان تا برای دستگاه‌های اپل اپلیکیشن طراحی کنند

اگر کسی بخواهد برنامه‌های سیستم‌عامل‌های macOS، iOS، watchOS یا tvOS را توسعه دهد به طور حتم نیاز به یک دستگاه مک‌بوک یا یک دستگاه آی‌مک دارد. Xcode IDE اپل فقط روی دستگاه مک در دسترس افراد قرار می‌گیرد. هم‌اکنون توسعه‌دهندگان در سرتاسر دنیا از دستگاه‌های ویندوزی استفاده می‌کنند. اپل با انتشار برنامه‌ اختصاصی XCode IDE برای ویندوز، توسعه اپلیکیشن برای iOS، watchOS و tvOS را روی ویندوز ممکن می‌سازد.

مرورگر سافاری برای اندروید و ویندوز

اپل، علی‌رغم این که یکی از پرطرفدارترین مرورگرهای موجود در بازار را دارد اما نفوذ آنچنانی در توسعه بستر وب ندارد. اپل (با نادلا) سافاری را برای بستر وب با کد منبع باز ارائه می‌دهد (بخش اجرای WebKit هم‌اکنون به صورت کد منبع باز است) و همچنین مرورگر وب سافاری برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوز ارائه می‌شود تا بهتر بتواند با پروژه کرومیوم گوگل رقابت کند.

پشتیبانی کامل از ویندوز و لینوکس در همه دستگاه‌های مک

هم‌اکنون BootCamp این امکان را مهیا می‌کند تا بتوان سیستم‌عامل ویندوز را با محدودیت‌هایی روی دستگاه‌های مک اجرا کرد. اپل برای جذب بیش‌تر کاربران به دستگاه‌های خود، پشتیبانی از ویندوز و لینوکس را در دستگاه‌های مک اضافه می‌کند.

اپل واچ، ایرپادها و دیگر لوازم جانبی گوشی‌های همراه با پشتیبانی خاص اندروید

اپل تحت مدیریت نادلا باعث می‌شود تا برای دستیابی به مشتریان بیش‌تر، اپل واچ، ایرپادها و سایر لوازم جانبی گوشی‌های اپل با سیستم‌عامل اندروید هم کار کنند. هم‌اکنون اپل واچ بهترین ساعت هوشمند بازار است اما به دلیل وابستگی با سیستم عامل ‌iOS میلیون‌ها نفر از کسانی که گوشی هوشمند اندرویدی دارند، تمایلی به تهیه اپل واچ ندارند. دارندگان دستگاه‌های اندرویدی ممکن است در آینده از طریق اپل واچ به دستگاه‌های iOS تغییر پیدا نمایند تا تجربه‌ بهتری داشته باشند. و این دوباره یک پیروزی دیگر برای کسب و کار کلی اپل خواهد بود.

قرارداد بستن با OEMهای اندرویدی برای نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های اپل

اپل ممکن است برای افزایش سود خدمات، معاملات با OEMهای اندرویدی را برای نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های  آی‌مسج، فیس‌تایم، اپل هیلث، اپل موزیک و تی‌وی پلاس قطع کند. این کار به اپل اجازه می‌دهد تا بهتر با سرویس‌های پلتفرم‌های دیگر از قبیل واتساپ، اسکایپ، اسپاتیفای، نتفلیکس و … رقابت کند.

Swift به صورت چندپلتفرمه

سوییفت (Swift) یک زبان برنامه‌نویسی قوی است که توسط اپل برای ساخت برنامه‌های کاربردی برای iOS، مک، اپل تی‌وی، و اپل واچ ایجاد شده‌ است. اپل اجرای سوییفت را برای اندروید و ویندوز به ارمغان می‌آورد و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌های سویفت را طراحی کنند که بتوانند بدون هیچگونه تغییری در هر سه سیستم‌عامل اصلی اجرا شوند.

اگر می‌توانید به دیگر تغییراتی که در صورت مدیر عامل شدن ساتیا نادلا در اپل اتفاق می‌افتد فکر کنید، خوشحال می‌شویم که این افکار خود را با ما و دیگر کاربران تک تایمز نیز به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع