حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گوگل پیکسل ۴a فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتظار نمی‌رود گوگل تا آخر این ماه از گوشی میان‌رده پیکسل ۴a رونمایی کند. این هندست ابتدا قرار بود در کنفرانس Google I/O که برای تاریخ ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت (۱۲ تا ۱۴ می) در کالیفرنیا برنامه‌ریزی شده بود معرفی شود، اما گوگل به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور به لغو این کنفرانس شد و آن‌ را به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد.

وقتی سال گذشته تصاویر و مشخصات گوشی‌های گوگل پیکسل ۳a و ۳a XL به بیرون درز پیدا کرد، خیلی‌ها می‌گفتند که چرا گوگل باید یک هندست میان‌رده بسازد. اما بعدا مشخص شده که معرفی این دستگاه‌ها چه اقدام هوشمندانه‌ای بوده است. سری پیکسل ۳a با قیمت پایه ۳۹۹ دلار مجهز به همان دوربین پیشرفته سری پیکسل ۳ بودند. این ویژگی‌ها باعث شد تا مشتریان نسبت به خرید این هندست‌ها ترغیب شوند.

گوگل امسال فقط یک گوشی میان‌دره پیکسل ۴a را معرفی خواهد کرد

انتظار می‌رود امسال گوکل تنها از یک مدل میان‌رده پیکسل ۴a رونمایی کند. این دستگاه جدید مجهز به نمایشگر ۵.۸۱ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ خواهد بود و مثل نمایشگر پیکسل ۴ از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. در داخل پیکسل ۴a نیز از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ در کنار ۶ گیگابایت رم LPDDR4 و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد.

همچنین براساس شایعات، پیکسل ۴a دارای یک باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود که بزرگتر از باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۴ است و با سرعت ۱۸ وات شارژ خواهد شد. این هندست همچنین در پشت خود یک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی و در جلو یک دوربین سلفی هول پانچ ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت. رنگ‌بندی هندست هم  در دو رنگ آبی و مشکی خواهد بود.

حالا یک منبع معتبر با انتشار نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین پیکسل ۴a ادعا کرده است که کیفیت این تصاویر قابل مقایسه با عکس‌های گرفته شده با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ است. تصاویر ثبت شده با پیکسل ۴a (سمت چپ) با داشتن رنگ‌های طبیعی در محیط‌های داخلی و بیرونی، شارپ‌تر هستند. امسال، گوشی میان میان‌رده گوگل رقیب جدیدی به نام آیفون SE 2020 اپل دارد. آیفون SE جدید دارای قیمت پایه ۳۹۹ دلار بوده و مجهز به همان چیپست پرچمدار سری ایفون ۱۱ یعنی A13 بایونیک است. اپل می‌گوید که ترکیب پردازنده جدید سیگنال تصویر این شرکت و قابلیت‌های هوش مصنوعی A13، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون SE را تبدیل به بهترین دوربین تکی پشت گوشی‌های هوشمند کرده است.

گوگل اواخر امسال از گوشی‌های پیکسل ۵ و ۵ XL رونمایی خواهد کرد. ظاهرا این دو مدل به جای چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز به اسنپدراگون ۷۶۵G خواهند بود. هرچند ۷۶۵G از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند، اما عملکرد آن در حد اسنپدراگون ۸۶۵ نیست. هنوز معلوم نیست که چرا گوگل چنین تصمیمی گرفته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع