گزارش سالانه اَبر دِراک ۱۳۹۸

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بنا بود این گزارش در مراسم سالگرد رونمایی اَبر دِراک در اختیار کاربران قرار گرفته و به اطلاع علاقه‌مندان و فعالان این حوزه برسد اما پس از لغو شدن مراسم سالگرد رونمایی اَبر دِراک به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت اینفوگرافی منتشر گردید.

در بخش اول این گزارش اطلاعاتی در مورد عملکرد سرویس‌های اَبر دِراک آورده شده‌است. سرویس‌هایی همچون CDN ،DNS ابری، DDoS Protection و … که در قالب پارامترهایی همچون حجم ترافیک استفاده شده، تعداد کاربران منحصر به فرد و… در دسترس عموم قرار گرفت.

ابر دراک

بخش دوم این گزارش شامل رفتار و نحوه استفاده کاربران اینترنت در ایران بر اساس استفاده از سرویس‌های فعال بر بستر اَبر دِراک است. در این قسمت سعی شده‌است با نرمال‌سازی داده‌ها، اطلاعات صحیحی همچون میزان استفاده کاربران اینترنت از سرویس‌‌دهنده‌های مختلف (ایرانسل، همراه اول، اپراتورهای ثابت و …)، استفاده صاحبین وب‌سایت‌های مختلف از شرکت‌های میزبانی داخلی و خارجی، تامین‌کنندگان اینترنت ثابت و همراه دارای بیشترین کاربر در استان‌ها، ساعت‌های پربازدید استفاده کاربران از اینترنت در ایران و دیگر گزارش‌های مفید تهیه گردد.

این گزارش بر اساس جمع آوری دائمی اطلاعات از تمامی زیرسیستم های اَبر دِراک صورت گرفته‌است. پس از جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌ها، تحلیل‌های آماری و همچنین حذف داده‌های پرت و نرمال‌سازی بر روی آن‌ها انجام شده و نتایج به‌دست آمده در قالب‌های دیداری مناسب تولید شده‌اند.

از دیگر فرآیند‌های انجام شده در تولید این اطلاعات، انجام اصلاحات بر روی منابع اطلاعاتی پایه مانند پایگاه‌های داده Geo Location، و اطلاعات IP Addressهای فعال در شبکه‌ی اینترنت بوده که در طول فرآیند تهیه گزارش‌ها انجام شده‌است.

ابر دراک

در مقدمه این گزارش آمده است:

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌های آن به اتمام رسید. ۹ اردی‌بهشت ماه سال گذشته اَبر دِراک شروع رسمی کار خود را اعلام کرد و در مراسم رونمایی از آرزوها و تعهدمان بر تلاش بی وقفه گفتیم.

قول دادیم بتوانیم بهترین باشیم و با کیفیت‌ترین سرویس‌ها را ارائه دهیم. قول‌هایی دادیم و گفتیم که تا سال دیگر بر آن‌ها خواهیم ماند. بنا داشتیم امسال همچون رسم سال گذشته‌مان در هفته شیراز و روز ۱۵ اردی‌بهشت یک سالگی اَبر دِراک را جشن بگیریم. شرایط کشور مانع از جشن گرفتن و بودن در کنار دوستانمان و پذیرایی از مهمانانمان شد.

این شرایط هرچند پر بود از ناراحتی‌ها و سختی‌ها و دور از هم بودن‌ها ولیکن درس‌های فراوانی برای ما به همراه داشت. درس با یکدیگر بودن در عین دوری، درس تلاش یک تیم برای بهبود کیفیت در عین سختی مضاعف و درس دلتنگ شدن برای شوخی‌ها و خنده‌های روزهای باهم بودن اما عاشقانه کار کردن.

به همین دلیل بر آن شدیم تا بتوانیم کمی از دلتنگی‌هایمان را بکاهیم. گزارش پیش‌رو حاصل دستاوردها و نتیجه‌ی تلاش‌های بی‌وقفه تیم اَبر دِراک است.

سال گذشته در مراسم رونمایی اَبر دِراک سرویس‌های مختلفی معرفی شدند و قرار شد در طول یک سال پس از آن، از آن‌ها رونمایی کنیم. خوشحالیم که با افتخار اعلام کنیم تمامی سرویس‌های معرفی‌شده در مراسم رونمایی اَبر دِراک در اردیبهشت ۹۸ هم‌اکنون در اختیار کاربران قرار دارند.

برای مشاهده کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع