اپلیکیشن گوگل مسنجر بیش از ۱ میلیارد بار نصب شده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در حالیکه بعد از شیوع ویروس کرونا استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیشتر از گذشته شده، اپلیکیشن گوگل مسنجر هم در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده است. وب‌سایت ۹to5Google گزارش داده است که این اپلیکیشن اکنون از مرز ۱ میلیارد نصب روی دستگاه‌های اندرویدی گذشته است. این اپلیکیشن توانسته جایگزین دیگری برای اکثر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متنی باشد که روی گوشی‌های اندرویدی پیش‌نصب هستند.

نکته جالب اینکه گوگل مسنجر با اینکه جزو اپلیکیشن‌های گوگل محسوب می‌شود، اما روی دستگاه‌های اندرویدی به صورت پیش‌نصب وجود ندارد (به غیر از هندست‌های  گوگل پیکسل و چند برند دیگر). بنابراین، ۱ میلیارد نصب نشان‌دهنده علاقه مردم به استفاده از این اپلیکیشن است. اکثر اپلیکیشن‌های گوگل که از مرز ۱ میلیارد نصب گذشته‌اند (برای مثال، جیمیل)، به صورت پیش‌نصب روی گوشی‌های اندرویدی ارائه شده‌اند.

گوگل مسنجر دارای رابط کاربری ساده و کاربرپسند است و از حالت‌های تاریک و روشن پشتیبانی می‌کند، بنابراین جای تعجبی ندارد که مردم به آن علاقمند باشند. نسخه وب این برنامه هم وجود دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است.

اپلیکیشن گوگل مسنجر همچنین از پروتکل پیام‌رسانی RCS پشتیبانی می‌کند که استانداردی برای جایگزینی فناوری SMS است. این استاندارد، سیستم پیام‌رسانی غنی‌تری را فراهم می‌کند و می‌تواند محتواهای چندرسانه‌ای را در حین مکالمه ارسال کند. این تکنولوژی از قابلیت‌هایی پشتیبانی می‌کند که برای سیستم‌های پیام‌رسان اینترنتی مانند فیس بوک مسنجر یا iMessage قابل دسترس است که از جمله آن‌ها می‌توان به چت‌های گروهی و پشتیبانی از گیف‌ها اشاره کرد. البته متاسفانه دسترسی به RCS بستگی به منطقه شما دارد و اینکه اپراتور شما از آن پشتیبانی می‌کند یا نه.

شما می‌توانید گوگل مسنجر را به صورت رایگان از گوگل پلی استور دانلود کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع