فناوری‌ای که می‌تواند با استفاده از سلفی شخصیت افراد را شناسایی کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان روسی فناوری ای را توسعه داده اند که قادر است با استفاده از هوش مصنوعی شخصیت افراد را از روی سلفی آنها تشخیص دهد. این فناوری یک شبکه عصبی مصنوعی است که ویژگی های شخصیتی افراد را شناسایی و آنها را در گروه های مختلف طبقه بندی می کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژای و فناوری تکنا، شبکه عصبی مصنوعی با اندازه گیری 128 ویژگی در عکس های سلفی افراد و با بررسی آنها می تواند شخصیت آنها را تشخیص دهد. این ویژگی ها شامل طول و عرض صورت، ارتفاع لب ها، عرض دهان و نوع چشم و … خواهد بود. هوش مصنوعی با استفاده از این داده ها افراد را به 5 گروه شخصیتی رنجوری، روشن فکری، برون گرایی، توافق پذیری و عذاب وجدان طبقه بندی می کند.

محققان مفقیت این سیستم را در تشخیص شخصیت در بین زنان بیشتر می دانند. همچنین مقایسه نتایج بدست آمده از هوش مصنوعی و پرسشنامه ای که افراد تکمیل کرده اند نشان میدهد که سیستم هوش مصنوعی توانسته تا 58 درصد شخصیت افراد را درست تشخیص دهد. در این تحقیق عملکرد این سیستم در ارزیابی شخصیت افراد بدون شناسایی قبلی به مراتب بهتر از افرادی است که برای شناسایی شخصیت افراد دیگر انتخاب شده اند. این سیستم همچنین می تواند به افراد در پیدا کردن شغل مناسب با شخصیت خود کمک کند. همچنین روسای مشاغل نیز می توانند با شناسایی تیپ شخصیتی افراد آنها را استخدام کنند.

 

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر فناوری‌ای که می‌تواند با استفاده از سلفی شخصیت افراد را شناسایی کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا