حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل عرضه نسخه بتای اندروید ۱۱ را به‌ تاخیر انداخت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

احتمالا شما هم منتظر عرضه اولین نسخه بتا در هفته آینده برای اندروید ۱۱ برای گوشی گوگل پیکسل XL خود هستید، در ابتدا انتظار می‌رفت در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل در اردیبهشت‌ماه منتشر شود، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، گوگل مجبور شد این کنفرانس را لغو کند و سپس آن را به‌طور مستقیم در برنامه انتشار نسخه بتا اندروید ۱۱ در ۱۳ خرداد (سوم ژوئن) ارائه دهد. اما توییتی اخیرا از توسعه‌دهندگان اندروید منتشر شده است که شاید سطح انتظارات شما را اگرچه به‌طور موقت، کاهش دهد.

ناآرامی‌های اجتماعی اخیر باعث شده است گوگل انتشار نسخه اول بتا اندروید ۱۱ را به تاخیر بیاندازد

توییت حساب کاربری توسعه‌دهندگان اندروید حاکی از آن است که رویداد ۱۳ خرداد به تعویق افتاده است. این توییت همچنین خاطرنشان کرده است که الان وقت مناسبی برای شادی و جشن گرفتن نیست. این‌ها همه به علت خشونت‌هایی است که اخیرا در چندین ایالت آمریکا بر سر اعتراض به مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، جورج فلوید (George Floyd) به دست پلیس آمریکا در مینیاپولیس رخ داده است. گوگل تاریخ مجددی برای عرضه نسخه بتای اندروید ۱۱ تنظیم خواهد کرد.

هنگامی که اولین نسخه بتا اندروید ۱۱ منتشر شود، کاربران می‌توانند آن را سریعا روی گوشی پیکسل خود نصب کنند و به جدیدترین ساخت اندروید نیز نگاهی بیندازند. یک سری اشکالاتی در نسخه بتا وجود دارد؛ این به این معنی است که تا زمان حذف نسخه نهایی، کاربران نباید درایور روزانه خود را با اندروید ۱۱ به‌روز کنند. ولی اگر بخواهید آن را به‌روز کنید، اندروید ۱۱ بتا ۳ بهترین انتخاب شما می‌تواند باشد. گوگل گفته است نسخه نهایی اندروید در سه ماهه سوم سال جاری عرضه خواهد شد.

با در نظر گرفتن تاخیرهای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، آخرین برنامه اعلام شده توسط گوگل در اوایل این ماه به شرح زیر خواهد بود:

  • بتا ۱ شامل API‌های SDK و NDK نهایی است و فروشگاه گوگل پلی، برنامه‌هایی که اندروید ۱۱ را هدف دارند، منتشر می‌کند.
  • بتا ۲ از پایداری بستر‌ها استفاده می‌کند.
  • بتا ۳ شامل نسخه‌های انتخاب شده برای انتشار آزمایش نهایی است.

جدول زمانی برای نسخه‌های اندروید ۱۱ منتشر شده توسط گوگل در اوایل این ماه

برخی از ویژگی‌های جدیدی که شایعه شده در اندروید ۱۱ گنجانده شده‌اند عبارتند از: اشتراک‌گذاری نزدیک. این قابلیت می‌تواند پاسخ گوگل به اپل AirDrop باشد و به کاربر اندروید اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را با کاربری دیگر در نزدیکی خود به اشتراک بگذارد. ظاهراً، اشتراک‌گذاری مجاور منحصر به پیکسل نخواهد بود. همچنین می‌توان تغییری در نحوه عملکرد حالت هواپیما در اندروید ۱۱ مشاهده کرد. به جای قطع خودکار اتصال بلوتوث هنگام فعال شدن حالت هواپیما، با سیستم عامل اندروید ۱۱ سیستم عامل به اندازه کافی هوشمند می‌شود که تشخیص دهد که اتصال بلوتوثی وجود دارد و سپس به‌طور پیش‌فرض بلوتوث را خاموش نکند.

یک تغییر احتمالی که بسیاری از کاربران اندرویدی نیز در انتظار آن هستند، این است که فایل ۴ گیگابایتی در فیلم‌ها حذف خواهد شد. ظاهرا گوگل آزمایشی را اجرا کرده است که نشان می‌دهد یک فایل ویدیویی ۳۲ گیگابایتی می‌تواند بدون هیچ مشکلی روی یک دستگاه اندروید اجرا شود.

اگر کاربر گوگل پیکسل ۲ و بالاتر هستید، پیوستن به برنامه بتا می‌تواند کار آسانی باشد. این به‌روز‌رسانی بتا به گوشی شما ارسال و نصب می‌شود. به خاطر داشته باشید که پس از نصب نسخه بتا اندروید در گوشی خود، تا انتشار نسخه نهایی، از آن استفاده کنید. این بدان معنا نیست که نباید برنامه بتا را ترک کنید، بلکه برای این کار باید گوشی خود را از طریق تنظیم مجدد کارخانه پاک کنید که می‌تواند برای هر کاربری ناراحت‌کننده باشد. بنابراین قبل از نصب اولین بتا اندروید ۱۱، از کاربر خواسته می‌شود تا از تمام داده‌های خود پشتیبان تهیه کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع