حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تولیدات آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو در تیرماه آغاز می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیوع ویروس کرونا از ماه ژانویه به یک بحران جدی برای اپل تبدیل شده است و این کمپانی کوپرتینویی در این مدت بابت تولید گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است. اما بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده است، فقط دو مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با تأخیر به بازار عرضه خواهند شد.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس دیرتر روانه بازار خواهند شد

اخیرا خبرگزاری DigiTimes اعلام کرده است که تولید گوشی‌های ۶.۱ اینچی اپل یعنی آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو در تیرماه و شهریورماه (جولای و اوت) آغاز می‌شود. تقریبا یک ماه است که شایعاتی از تاخیر این محصولات می‌شنویم، با این اوصاف می‌توانیم بگوییم تمام اخبار قبلی مبنی بر عرضه دیر‌هنگام آیفون‌های ۲۰۲۰ صحت دارند.

اما به نظر می‌رسد که گوشی هوشمند آیفون ۱۲ (با نمایشگر ۵.۴ اینچی) و آیفون ۱۲ پرو مکس (با نمایشگر ۶.۷ اینچی) به این زودی‌ها وارد فاز تولید انبوه نمی‌شوند. متأسفانه خبرگزاری DigiTimes به بازه زمانی مشخصی اشاره نکرده است، اما احتمال اینکه این گوشی‌ها در بازه زمانی اوت-سپتامبر تولید شوند بسیار زیاد است.

این اتفاق باعث می‌شود که شرکت اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۲ خود را در دو مرحله عرضه کند. به طور دقیق‌تر، گوشی‌های آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو در ماه اکتبر برای خرید در دسترس  کاربران خواهند بود و این در حالی است که کاربران باید برای خرید آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس تا ماه نوامبر صبر کنند.

رندر اپل آیفون ۱۲

البته این اتفاق در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم افتاده است چرا که گوشی‌های آیفون X و آیفون XR هم به ترتیب در ماه‌های نوامبر و اکتبر روانه بازار شدند. اما این اولین بار است که این کمپانی مجبور شده است عرضه تمام آیفون جدید خود را به تعویق بیندازد.

تولید نمایشگرهای OLED جدید دلیل اصلی این تأخیر می‌باشد

درست مانند اتفاقی که برای گوشی‌های آیفون X و آیفون XR افتاد، نمایشگرهای ارتقا یافته آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس باعث شده‌اند که عرضه این گوشی‌ها به تعویق بیفتد. در حالیکه گوشی‌های ۶.۱ اینچی جدید اپل یعنی آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو از لایه صفحه لمسی جداگانه برخوردار می‌باشند (که به راحتی تأمین می‌شود)، گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس به تکنولوژی Y-OCTA مجهز می‌شوند.

تکنولوژی گفته شده باعث می‌شود که مدار تاچ اسکرین با پنل OLED یکپارچه شود و در نتیجه ضخامت نمایشگر و هزینه تولید آن کاهش می‌یابد. اما به نظر می‌رسد که استفاده از این تکنولوژی باعث شده است سرعت تولید گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس کم شود.

رندر اپل آیفون ۱۲ پرو

در بسیاری از گزارش‌ها آمده است که نمایشگرهای ۵.۴ اینچی و ۶.۷ اینچی توسط کمپانی سامسونگ تولید می‌شوند؛ اما جان پراسر (Jon Prosser) معتقد است که نمایشگر ۵.۴ اینچی توسط کمپانی چینی یعنی BOE تولید می‌شود. گفته می‌شود که شرکت اپل از این راه قصد دارد هزینه تولید گوشی آیفون ۱۲ را کاهش دهد.

انتظار می‌رود که نمایشگرهای گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نسبت به نمونه موجود در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ با بهبودهای قابل توجهی همراه باشند. از مهم‌ترین بهبودهای این نمایشگرها می‌توانیم به تولید رنگ‌های دقیق‌تر، کاهش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر و وجود نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی (تکنولوژی ProMotion) در نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس اشاره کنیم.

اینترنت ۵G، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و iOS 14

فارغ از بحث تغییرات ظاهری (از جمله فریم فلزی صاف)، اپل سخت‌افزار داخلی آیفون‌های سال ۲۰۲۰ را هم به طرز قابل توجهی بهبود داده است تا این گوشی‌ها به شکل بهتری بتوانند با دستگاه‌های اندرویدی رقابت کنند.

تراشه به‌کار رفته در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تراشه A14 Bionic خواهد بود که با یک مودم ۵G همراه خواهد شد. مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس فقط از سیگنال Sub-6GHz پشتیبانی خواهند کرد، اما مدل‌های پرو از فناوری امواج میلی‌متری نیز پشتیبانی خواهند کرد.

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به صورت پایه از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار خواهند بود. طبق معمول نباید انتظار پشتیبانی از میکرواس‌دی را داشته باشیم، اما کاربران می‌توانند نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی‌ها را خریداری کنند. گفتنی است که مدل‌های پرو با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی نیز عرضه خواهند شد.

ناگفته نماند که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به ترتیب به ۴ و ۶ گیگابایت رم مجهز خواهند شد. همچنین این گوشی‌ها به صورت پیش‌فرض از سیستم عامل iOS 14 بهره خواهند برد. گفته می‌شود که اپل در رویداد WWDC از این سیستم عامل رونمایی خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع