Counterpoint: شیوع ویروس کرونا فروش گوشی‌ در اروپا را تحت‌تاثیر قرار داده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

براساس جدیدترین تحقیقی که موسسه Counterpoint درباره بازار گوشی‌های هوشمند در اروپا انجام داده است، شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۷ درصدی فروش گوشی‌ها در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماهه اول ۲۰۱۹ و همچنین کاهش ۲۳ درصدی آن نسبت به سه ماهه قبل شده است. اروپای غربی با کاهش میانگین ۹ درصدی، افت بیشتری را نسبت به اروپای شرقی با حدود ۵ درصد کاهش تجربه کرده است.

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا چرخه جایگزینی هندست‌‌ها طولانی شود. بازار ایتالیا با ۲۱ درصد کاهش، بیشترین افت را نسبت به سه ماهه اول سال گذشته داشته است. اما الگوی کاهش فروش دستگاه‌ها در اروپا تا حدود زیادی مشابه بوده است و خرده‌فروشی‌های آنلاین توانسته‌اند با ارائه قیمت‌های تهاجمی، شرایط نامناسب بازار را جبران کنند، اما فروشگاه‌های آفلاین به دلیل بسته بودن مغازه‌ها تاثیر بیشتری پذیرفته‌اند.

لازم به گفتن است که عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار روسیه در طول سه ماهه نخست امسال فقط ۱ درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد این کشور کمتر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا، سامسونگ با سهم ۲۹ درصد که ۲ درصد کمتر از سال گذشته است کماکان در رتبه اول این بازار قرار دارد و اپل با سهم ۲۲ درصدی و ۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته در جایگاه دوم قرار گرفته است. بعد از اپل، هواوی قرار گرفته، اما این شرکت با کاهش سهم بازار مواجه شده است است، در حالیکه شیائومی از ۴ درصد در سال گذشته به ۱۱ درصد رشد کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع