دانلود اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ اوج گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برآوردهای شرکت تحلیلگر Sensor Tower نشان می‌دهد که دانلود اپلیکیشن‌های سلامتی و تناسب اندام در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. به بیان ساده‌تر، هیچوقت چنین افزایشی را بین دو سه‌ماهه‌ی متوالی شاهد نبودیم.

به طور معمول، ژانویه زمانی است که نصب اپلیکیشن‌های سلامتی و تناسب اندام اوج می‌گیرد. اگر ویروس کرونا همه‌گیر نشده بود احتمالا امسال هم همین اتفاق می‌افتاد.

Sensor tower گزارش می‌دهد که دانلود این اپلیکیشن‌ها در ماه فوریه شروع به کاهش کرد. با این حال در ماه مارچ شاهد افزایش در دانلودها بودیم که در ماه آوریل نیز ادامه یافت. به طور کلی، دسته‌ی سلامت و تناسب اندام در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ به ۶۵۶ میلیون دانلود رسیده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

با کمال تعجب، رشد درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته فقط ۱۳ درصد بوده است. در مقابل، فروش در مدت مشابه نسبت سال قبل ۴۷ درصد، و نسبت به سال ۲۰۱۸، ۷۶ درصد افزایش یافته است. با این حال، به دلیل اینکه هنوز یک ماه تا پایان سه‌ماهه‌ی فعلی باقی مانده است باز هم فرصت برای تولیدکنندگان اپلیکیشن برای افزایش درآمد وجود دارد.

Sensor Tower در ادامه می‌افزاید که در ماه آپریل دانلودها اوج گرفت و به ۳۳۹٫۷ میلیون رسید که نسبت به ژانویه ۸۴ درصد افزایش یافته است. از لحاظ درآمد، ماه می، ماه آوریل پشت سر گذاشته و  ۱۶۰٫۵ میلیون دلار را به همراه آورده که ۱۴٫۵ درصد نسبت به ماه ژانویه بیشتر شده است.

اپلیکیشن ردیابی فعالیت Strava تا الان بیشترین میزان دانلود و درآمد را در سال ۲۰۲۰ داشته است. تعداد دانلودهای این اپلیکیشن به ۳٫۴ میلیون رسیده که در مقایسه با ژانویه ۱۷۹ درصد افزایش داشته است. درآمد این اپلیکیشن نیز نسبت به ژانویه ۱۶۶ درصد بیشتر شده و به ۶٫۴ میلیون دلار رسیده است.

Strava در دو نسخه‌ی پولی و رایگان عرضه شده است. نسخه‌ی رایگان شامل فید مطالب رسانه‌های اجتماعی است و ردیابی فعالیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه‌ی پولی دارای ویژگی‌های اضافی مانند تنظیم اهداف سفارشی، تحلیل تمرینات شما و مقایسه‌ی عملکردتان با سایر ورزشکاران است.

با بسته شدن سالن های ورزشی و مراکز تناسب اندام به دلیل ویروس کرونا، افراد به طور فزاینده‌ای به فعالیت و تمرین‌های خانگی روی می‌آورند تا بدنشان روی فرم باقی بماند. اپلیکیشن‌های سلامتی و تناسب اندام، ردیابی معیارهای مربوط به سلامتی و دسترسی به منابع ورزش را آسان‌تر می‌کنند. بنابراین، به راحتی می‌توان درک کرد که چرا محبوبیت این گروه از اپلیکیشن‌ها افزایش یافته است.

 

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع