شیائومی از می نوت‌بوک ۱۴ رونمایی کرد: نسل دهم پردازنده اینتل به همراه کارت گرافیک انویدیا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی از اولین لپ‌تاپ اولترابوک خود در هند رونمایی کرد که می نوت‌بوک ۱۴ و می نوت‌بوک ۱۴ نسخه هورایزن (Horizon) نام دارد. هر دو با نمایشگر ۱۴ اینچی، بدنه منیزم-آلومینیوم، نسل دهم پردازنده اینتل و قیمت مناسب عرضه می‌شوند.این لپ‌تاپ‌ها با صفحه نمایش مات و فول اچ دی از نوع ال سی دی و نسبت تصویر ۱۶:۹ عرضه می‌شوند. حاشیه‌های کنار و بالای نسخه هورایزون این لپ‌تاپ ۳ میلی‌متر باریک‌تر از نسخه معمولی است که نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصدی را به آن خواهد داد. این کاهش حاشیه باعث شده که در بالای نمایشگر جایی برای وبکم نباشد و به‌ همین دلیل، شیائومی یک وبکم اچ دی جدا را با هر نسخه این لپ‌تاپ عرضه می‌کند.

نسخه استاندارد این لپ‌تاپ دارای حاشیه صفحه بیشتری است و چیزی در حدود ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارد، با این وجود نسخه هورایزن ۱٫۳ کیلوگرم می‌باشد. هر دو لپ‌تاپ دارای بلندگوهای استریو هستند، به‌علاوه کاربر نیز می‌تواند با یک انگشت به راحتی لپ‌تاپ را باز کند.

در زیر این نسخه استاندارد این لپ‌تاپ، شاهد نسل دهم پردازنده‌های اینتل از نوع Core i5-10210U هستیم و کاربر می‌تواند بین کارت گرافیک اینتل UHD 620 و جی‌فورس MX350 یکی را انتخاب کند. هر دو لپ‌تاپ دارای رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 هستند و دارای حافظه SSD به ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهند بود.

در بخش پورت‌های این لپ‌تاپ شاهد دو پورت USB 3.1 در کنار پورت USB 2.0 ،HDMI و Type-C به‌علاوه درگاه هدفون و شارژر نیز هستیم. باتری لپ‌تاپ دارای ظرفیت ۴۶Wh است که طبق گفته شیائومی تا ۱۰ ساعت لپ‌تاپ را روشن نگه می‌دارد و شارژر ۶۵ واتی آن می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد آن را شارژ کند.

همچنین شیائومی از تکنولوژی می بلیز رونمایی کرد که کاربر می‌تواند قفل لپ‌تاپ را با مچ‌بند هوشمند شیائومی خود باز کند، به‌علاوه با می اسمارت به‌راحتی توانایی انتقال فایل را خواهد داشت. لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ با ویندوز ۱۰ و یک ماه استفاده رایگان آفیس عرضه می‌شود.

قیمت نسخه استاندارد ۲۵۶ گیگابایتی این لپ‌تاپ ۵۵۳ دلار و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن ۵۹۳ دلار است. نسخه‌ای که دارای کارت گرافیک جی‌فورس MX 250 است قیمتی بالغ ‌بر ۶۳۳ دلار خواهد داشت. همچنین نسخه هورایزن آن در بازه ۷۲۵ تا۷۹۱ دلاری فروخته می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع