macOS جدید رونمایی شد | رسانه کلیک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپل در کنفرانس WWDC 2020 از macOS جدید خود با نام Big Sur رونمایی کرد. این سیستم عامل در آپدیت خود با باز طراحی رابط کاربری همراه بوده است. یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌ها در نوار ابزار این سیستم عامل است که دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها را محیا می‌کند. 

در طراحی سیستم عامل جدید macOS شاهد حرکت اپل به سمت iOS از نظر طراحی بصری در این سیستم عامل هستیم. یکی از تغییرات جدید این سیستم عامل، حالت جدید هاور ماوس روی آیکون‌های مختلف است که از این پس با حالت هایلایت ترکیت خواهد شد. مرکز کنترل جدید macOS به کاربران اجازه می‌دهد تا به کمک دسترسی‌های سریع، تنظیمات مختلفی را برای شخصی‌سازی این سیستم عامل در دسترس داشته باشند. 

سیستم نوتیفیکیشن نیز با تغییرات جدیدی همراه بوده که آن را بیش از پیش به iOS 14 شبیه کرده است. ویژگی‌های جدیدی برای مرورگر سافاری در این آپدیت در نظر گرفته شده است که بیشتر آن‌ها در زمینه افزایش امنیت کاربران و متنوع شدن اکستنشن‌ها می‌شود. امکان شخصی‌سازی نیز به سافاری اضافه شده است که شامل تغییر پس‌زمینه و مواردی از این دست است. 

اپل ادعا می‌کند که سرعت سافاری ۵۰ درصد ازگوگل کروم افزایش پیدا کرده است. البته این ادعا را باید از نزدیک به آزمایش گذاشت. همچنین نسخه جدید سیستم عامل macOS از پردازنده‌های ARM پشتیبانی می‌کند و کمپانی‌های مایکروسافت و ادوبی نیز اپلیکیشن‌های خود را با این نسخه از پردازنده‌ها سازگار خواهند کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع