فاجعه ای به نام اسنپ | از حقه جدید کد تخفیف تا مپ سرگردان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در ایام پسا کرونا، رقابت تاکسی‌های اینترنتی آغاز شده است؛ اما رانندگان و مسافران اسنپ نارضایتی‌های زیادی از این شرکت دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می کنیم. 

تاکسی های اینترنتی رقابت شدیدی را با یکدیگر آغاز کرده اند و هر یک سعی دارند با طرق مختلف در ایام پساکرونا، مشتریان سابق را جذب کرده و اصطلاحاً سهم بازار خود را به رقیب واگذار نکنند. در این بین اسنپ که اولین تاکسی اینترنتی در ایران به شمار می رود، با سرعت بسیار زیاد در مسیر نزول قرار گرفته و این موضوع به واسطه نارضایتی زیادی است که هم از سمت رانندگان این شرکت و هم از سمت مسافران به وجود آمده است؛ در ادامه به برخی از موارد نارضایتی که از اپلیکیشن اسنپ از سمت مسافرین گزارش شده می پردازیم.

اسنپ در مسیر سقوط قرار دارد؟

حقه جدید در کد تخفیف اسنپ

اسنپ در حالی در روزهای اخیر اقدام به ارسال کد تخفیف برای مسافرین سابق خود کرده که به نظر می رسد مبلغی که در کد تخفیف برای مسافران اعمال می شود، با متن SMS ی که برای آنها ارسال شده همخوانی ندارد. به عنوان مثال پیامی که در تصویر بالا، مشاهده می‌کنید به نوعی فریب مسافر محسوب می شود چرا که با استفاده از کدهای تخفیف مذکور، حداکثر 1500 تومان به عنوان تخفیف از مبلغ کل کم می شود (تا سقف 3000 تومان حقه تبلیغاتی اسنپ است) و این در حالیست که با افزایش قیمت ناگهانی تعرفه های اسنپ، حتی با وارد کردن کد تخفیف نیز مسافرین می بایست مبلغ بیشتری از مبالغی که پیشتر برای مسیر مشابه پرداخت می کردند، بپردازند!

باگ لغو سفر توسط راننده و کد تخفیف

نکته دیگری که در استفاده از این کدهای تخفیف وجود دارد، سوختن آنها در صورت لغو سفر چه از سمت راننده و چه از سمت مسافر است که منطقی به نظر نمی رسد چرا که اگر مسافری قصد استفاده از این کدهای تخفیف را برای 4 سفر خود داشته باشد و آن را برای پرداخت درون اپلیکیشنی خود وارد کند و راننده سفر را لغو کند، کد تخفیف مسافر نیز غیرقابل استفاده خواهد شد.

مپ سرگردان

یکی دیگر از مواردی که اعتراض مسافرین و البته رانندگان اسنپ را در پی داشته، مپ سرگردان اپلیکیشن اسنپ است که علی رغم روشن بودن GPS کاربران و مکان یابی اتوماتیک، در بسیاری از موارد، مکان دقیق مسافر را شناسایی نکرده و موجب سردرگمی مسافر و راننده می شود.

تسویه دیرهنگام با رانندگان

یکی از مواردی که باعث شده تا رانندگان بسیاری از اسنپ کوچ کرده و به ناوگان تاکسی های اینترنتی دیگر بپیوندند، نوع تسویه با رانندگان است؛ جدای از پورسانت بالایی که اسنپ به ازای هر سفر از رانندگان کسر می کند، اخیراً از سوی بسیاری از رانندگان این گلایه مطرح شده که به سبب تسویه دیرهنگام اسنپ با آنها، دریافت پول نقدی را به جای پرداخت درون اپلیکیشن اسنپ ترجیح می دهند که این موضوع در روزهایی کرونایی، قابل تامل به نظر می رسد.

Tip های اعصاب خرد کن!

در انتها به عنوان فیدبکی که از سمت کاربران برای ما ارسال شده باید گفت، tip ها و نکته ها و راهنمایی های گاه و بیگاه اسنپ که برای استفاده بهتر از اپلیکیشن بر روی صفحه نمایش می آید و به سختی نیز از صفحه کنار می رود (رابط کاربری ضعیف) موجب گلایه بسیاری از مسافرینی شده که با اپلیکیشن اسنپ کار می کردند و به نظر می رسد اگر دوستان در شرکت اسنپ هر چه سریعتر به مشکلات اساسی موجود در کسب و کار خود رسیدگی نکنند، خیلی زود از صحنه رقابت با سایر تاکسی های اینترنتی محو خواهند شد چرا که حجم گله و اعتراض از اسنپ در روزهای اخیر بسیار بالا رفته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع