پوشش خبری رویداد آنلاین رونمایی از جدیدترین محصولات هوآوی در ایران

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تعدادی از محصولات جدید هوآوی برای حضور در بازار ایران رونمایی خواهند شد. رویداد رونمایی از این محصولات به دلیل مشکلات مربوط به گسترش ویروس کرونا به صورت پخش زنده و استریم آنلاین برگزار می‌شود. می‌توانید خبرهای این رویداد را در این مطلب به‌صورت آنلاین مطالعه کنید. همچنین می‌توانید این رویداد را به‌صورت زنده در این صفحه تماشا کنید. 

در این رویداد آنلاین محصولات متنوعی از اکوسیستم هوآوی شامل گوشی‌های جدید،‌ لپ‌تاپ‌ها و تبلت معرفی شوند. این محصولات شامل گوشی‌های مدل Huawei nova 7i و Huawei P40 Pro، لپ‌تاپ‌های سری Matebook و در نهایت تبلت پرچمدار و جدید Matepad Pro Huawei می‌شود.

بابک فیاض مدیر بخش موبایل هوآوی این رویداد را آغاز کرد و درباره علت برگزاری این رویداد به‌صورت آنلاین صحبت کرد. قبل از معرفی محصولات جدید و ویژگی‌های آن‌ها،اطلاعاتی درباره عملکرد شرکت هوآوی در سال 2019 داده شد. 

شرکت هوآوی در سال 2019 فروش 120 میلیارد دلاری را تجربه کرده است. این شرکت بیش از 240 میلیون گوشی در سال 2019 فروخته است و رشد 16.8 نسبت به سال قبل داشته است. این شرکت بعد از شرکت سامسونگ، 17.6 درصد سهم بازار موبایل در دنیا دارد. 

گوشی‌های سری p و میت، گوشی‌های پرچمدار هوآوی هستند و در این رویداد گوشی میان‌رده Huawei nova 7i رونمایی خواهد شد. آخرین پرچمداری که امسال معرفی شد، p40 بود. 

هوآوی در شبکه 5G پیشرو است و بیشترین سهم بازار را در این زمینه دارد. بیش از 10 میلیون دیوایس 5G در سال گذشته  به بازار عرضه کرده است. هوآوی از سال 2018 وارد بازار نوت‌بوک‌ها شده است و در سال قبل رشد چشم‌گیری در این زمینه داشته است. برای تهیه محصولات هوآوی می‌توانید به برند‌شاپ‌های هوآوی که در حال توسعه هستند مراجعه کنید.

علی فخار مدیر ارشد روابط عمومی و مارکتینگ هوآوی سخنرانی بخش بعد را آغاز کرد. به گفته او نام‌گذاری نوا برای این گوشی، از کلمه نوآوری یا Innovation گرفته است و اولین مدل آن در سال 2016 معرفی شده است. سنسور اثر انگشت گوشی Huawei nova 7i روی دکمه پاور دستگاه (کنار دستگاه) قرار دارد. این گوشی از یک دوربین چهارگانه بهره‌مند شده است؛ یک لنز 48 مگاپیکسلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق گسترده، یک لنز عکاسی بوکه و لنز مخصوص عکاسی ماکرو برای تصویربرداری از فاصله کم. 

یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین باز بودن دیافراگم‌ لنزهای آن است که باعث می‌شود عکس‌های باکیفیتی در شب و نور کم بگیرد. لنز ماکرو این گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا از فاصله 4 سانتی‌متری از یک سوژه عکاسی کنید. دوربین سلفی این گوشی در بالای نمایشگر و سمت چپ آن قرار دارد.

ظرفیت باتری این گوشی 4200 میلی‌آمپری است و در 30 دقیقه، 70 درصد حجم باتری شارژ می‌شود. پردازنده این گوشی، کایرین 8 هسته‌ای است و از هوش مصنوعی بهره می‌برد. حافظه داخلی 128 گیگابایتی و حافظه رم 8 گیگابایتی باعث شده است که این گوشی سرعت زیادی داشته باشد. این گوشی در سه رنگ سبز، صورتی و خاکستری تولید شده است. لازم به ذکر است که رنگ صورتی این گوشی به‌صورت انحصاری در فروشگاه دیجی‌کالا فروخته خواهد شد.

امیر پاشا، مدیر ارشد مارکتینگ دیجی‌کالا نیز در این رویداد حضور داشت. 

دومین گوشی معرفی شده در این رویداد، Huawei P40 Pro است. بدنه این گوشی سرامیکی است و با فناوری نانو ساخته شده است. در 4 گوشه این گوشی، خمیدگی‌هایی وجود دارد که از آب روان الهام گرفته شده است. صفحه نمایش آن OLED و 90 هرتز است تا هیچ پرشی در تصاویر وجود نداشته باشد. 

هدف این سری از گوشی‌های هواوی، ارائه کیفیت بی نظیر در تصویربرداری با گوشی هوشمند است. گوشی Huawei P40 Pro چهار سنسور 50 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی و 40 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص میدان عمق سه‌بعدی دارد. همچنین این گوشی زوم فوق‌العاده‌ 50 برابری دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسل است. همچنین دوربین سلفی این گوشی، قابلیت باز کردن قفل گوشی از طریق چهره افراد را دارد. 

پردازنده این گوشی نیز کایرین است و 2 واحد پردازش هوش مصنوعی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی، قابلیت سوپرشارژ بی سیم 27 واتی است. سنسور اثرانگشت نیز زیر صفحه نمایشگر قرار گرفته است. این گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار است. 

رابط کاربری این گوشی بسیار عالی است و کار کردن با گوشی و استفاده همزمان از چند اپلیکیشن را برای کاربران بسیار ساده کرده است. این گوشی در 2 رنگ مشکی و نقره‌ای سرد به بازار ایران عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که در 10 روز ابتدای فروش این گوشی، تنها می‌توانید آن را از فروشگاه دیجی‌کالا تهیه کنید. 

بابک فیاض در ادامه این رویداد درباره سیستم موبایلی هوآوی یا HMS صحبت می‌کند. شرکت هوآوی از سال 2019 در بخش نرم‌افزاری از طرف آمریکا تحریم شد و قادر به استفاده از API های گوگل نبود. این محدودیت‌ها باعث شد تا این شرکت به فکر توسعه نرم‌افزارها و سخت افزارهای اختصاصی خود بیفتد. 

کاربران گوشی‌های هوآوی برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف باید از AppGallery استفاده کنند. البته قابلیت نصب فروشگاه‌های دیگر مانند کافه بازار نیز در این گوشی‌ها وجود دارد. این پلتفرم بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع