شایعات جدید ویژگی اصلی وان‌پلاس Nord 5G را فاش می‌کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بیش از شش ماه پس از رونمایی از اولین رندرهای یک میان‌رده وان‌پلاس در آینده، این شرکت سرانجام برنامه‌های خود را برای معرفی محصول جدید ارزان‌قیمت خود در اوایل این هفته تأیید کرد. مدیرعامل وان‌پلاس، پیت لاو (Pete Lau)، در ابتدا حرف‌های زیادی برای گفتن درباره اولین عضو قریب الوقوع این خانواده گوشی مقرون‌به‌صرفه نگفت، اما دسته‌ای از تیزرها و معماهای منتشر شده در صفحه رسمی اینستاگرام OnePlusLiteZThing به سرعت فاش شد که تعدادی جزئیات قابل‌توجه، از جمله یک بازه زمانی رونمایی در تیرماه (ژوئیه) را ارائه داده است.

البته، تقریباً تضمین می‌شود که نام‌های مشکوک وان‌پلاس ۸ لایت و وان‌پلاس Z دیگر به عنوان اسم این گوشی قرار نگیرند، در عوض دستگاه ۵G انتظار می‌رود که اسم وان‌پلاس Nord برای این گوشی قرار خواهد گرفت. اساساً، طبق گفته‌ها، این شرکت قصد دارد آنچه را که قبلاً شیائومی و اوپو در گذشته با ردمی و ریلمی انجام داده‌اند، انجام دهد و با ایجاد یک زیر مارکی از انواع مختلف، سعی در گسترش هر چه بیشتر جذابیت تلفن‌های روزافزون خود داشته باشد.

برای اینکه نام وان‌پلاس Nord 5G قطعی شود، باید گوشی میان‌رده از پرچمداران وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو استفاده کند و به لطف یک شایعه جدید ارائه شده توسط Android Central، یکی از ویژگی‌های جالب آن اکنون فاش شده است.

اولین دستگاه وان‌پلاس با دوربین سلفی دوگانه است

درست است، بی‌تردید منبع داخلی معتبر ادعا کرده است که راه‌اندازی لنز دوگانه ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی در جلوی وان‌پلاس Nord 5G نهایی است، که با تصاویر فاش شده CAD که حفره پانچ مرکزی در نمایشگر را برای دوربین سلفی واحد نشان می‌دادند، در تضاد است.

ظاهراً، مکان نمایشگر دوگانه نیز دچار تغییراتی شده است، انتظار می‌رود حفره پانچ گسترش یافته در گوشه بالا سمت چپ پنل قرار بگیرد. در حالی که دوربین سلفی دوگانه هنوز بسیار مرسوم نیستند، مطمئناً می‌توانیم حداقل چنین مدل‌هایی با حفره پانچ سمت چپ بالای نمایشگر و دیگری با در قسمت بالای راست صفحه ببینیم.

هواوی P40 پرو از یک دوربین جلوی دوگانه بزرگ برخوردار است

دقیقاً مانند گلکسی S10 سامسونگ، وان‌پلاس Nord 5G برای انتخاب لنزهای با زاویه دید ۸ مگاپیکسلی گسترده مصمم است. البته، سنسور سلفی اولیه میان‌رده آینده بسیار جذاب‌تر از لنز اصلی جلوی ۱۰ مگاپیکسلی در S10 پلاس به نظر می‌رسد، با این تفاوت که این دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

اگر بخواهیم بگوییم، مقدار مگاپیکسل یک دوربین همه چیز نیست، اما قطعاً کنجکاو هستیم که ببینیم وان‌پلاس Nord 5G چگونه قصد دارد عملکرد دوربین جلوی وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو را در زندگی واقعی بهبود بخشد.

در کل شش دوربین؟

در مورد سیستم تصویربرداری در قسمت عقب اولین Nord توسط وان‌پلاس هنوز چیزی به طور قطعی ثبت نشده است، اما افشاگری‌های اخیر نشانگر عدم دستیابی به چهار لنز در پشت گوشی است. این شایعات از دو دوربین در ابتدا و کمی بعد سه تا شروع شده بود، و اکنون به طور بالقوه می‌تواند این شایعات تعداد کلی سنسورهای تصویربرداری را در میان این تلفن هوشمند میان‌رده به شش عدد برساند.

این یک قدم شگفت‌انگیز برای دستگاهی است که پیش‌بینی می‌شود در بازارهای منتخب اروپا و هند حتی ۴۰۰ دلار یا حتی ۳۰۰ دلار قیمت داشته باشد. متاسفانه، به نظر می‌رسد پیت لاو روز سه‌شنبه اظهار کرد که این گوشی هوشمند در ایالات متحده آمریکا دسترس نخواهد بود، و این باعث تعجب می‌شود که چرا این شرکت تصمیم گرفته است تا تراشه شایعه شده مدیاتک ۱۰۰۰ را با یک تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G سیلیکون مناسب کشورهای غربی در اواسط فرآیند توسعه جایگزین کند.

سایر مشخصات و ویژگی‌هایی که ممکن است به اثبات برسد شامل نمایشگر ۶٫۴ اینچی آمولد مسطح با فن‌آوری نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی یا بیشتر با قابلیت شارژ سریع ۳۰ وات، حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و حداکثر ۱۲ گیگابایت است. حافظه و یک اسکنر اثر انگشت تعبیه شده بر روی صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند نیز وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع