ابداع نوعی دستکش که می تواند حرکات انگشت را به زبان گفتار تبدیل کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پژوهشگران آمریکایی نوع دستکش هوشمند طراحی کردند که با کمک یک اپلیکیشن تلفن همراه زبان اشاره را به زبان گفتاری انگلیسی تبدیل می کند.

به گزارش اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tech Explorer، محققان دانشگاه کالیفرنیا دستکشی را طراحی کردند که می‌تواند زبان اشاره آمریکایی را به زبان انگلیسی و به صورت گفتار ترجمه کند. جون چن (Jun Chen)، از دانشگاه کالیفرنیا و محقق ارشد این پروژه می گوید: بدین ترتیب کلیه افرادی که به زبان اشاره برای ارتباط با دیگران استفاده می کنند دیگر به مترجم نیاز نخواهند داشت و می توانند به طور مستقیم با دیگران ارتباط برقرار کنند.

این فناوری شامل یک حسگر باریک و قابل کشش است که به یک دستکش متصل شده است. هر کدام از انگشت ها به یکی از حسگر ها مجهز شدند و همچنین جنس آنها از الیاف رسانه‌ای خیلی سبک ساخته شده است. همچنین این حسگرها می‌توانند حرکات دست را که نشان دهنده حرف، شماره و کلمه است بررسی کنند. سپس این حرکات به سیگنال های الکتریکی تبدیل شده و به یک صفحه الکتریکی ارسال می‌شوند. این صفحه نیز وظیفه انتقال سیگنال ها به یک تلفن همراه از طریق شبکه بی سیم را خواهد داشت. محققان برای بررسی حالت های چهره کاربران حسگر های جدیدی را به چهره داوطلبان نیز اضافه کردند.

برای ساخت این سیستم پوشیدنی از پلیمرهای سبک و کم هزینه استفاده شده است که بسیار بادوام و کشش پذیر است. همچنین حسگرهای الکترونیکی مورد استفاده نیز بسیار منعطف ساخته شده اند.

 برای ساخت الگوریتم مبتنی بر یادگیری ماشینی نیز حرکات ۴ داوطلب ناشنوا با کمک زبان اشاره آمریکایی برای ۱۵ مرتبه تکرار شد و این حرکات به حروف، شماره و کلمه ترجمه شد. بدین ترتیب این سیستم قادر است ۶۶۰ نشانه شامل حروف الفبا و اعداد بین صفر و نه را تشخیص دهد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ابداع نوعی دستکش که می تواند حرکات انگشت را به زبان گفتار تبدیل کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا