ناپدید شدن یک ستاره با اندازه ای ۱۰۰ برابر خورشید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان و ستاره شناسان از ناپدید شدن یک ستاره با قطری ۱۰۰ برابر بزرگتر از خورشید خبر دادند. اخترشناسان هنوز نتوانسته‌اند دلیلی برای ناپدید شدن این ستاره پیدا کنند و هیچ اثری از این ستاره تاکنون رویت نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انجمن نجوم رویال در گزارش جدیدی از محو شدن یک ستاره در فاصله ۷۵ میلیون سال نوری از زمین خبر دادند. این انجمن که شامل تعداد زیادی اخترشناس است قرار بود تحقیقات گسترده ای را روی کهکشان PHL 293B انجام دهند. در این کهکشان یک ستاره درخشان عظیم به نام Kinman Dwarf وجود داشت که پیش از شروع بررسی اخترشناسان به طور کامل محو شد و دیگر هیچ ردی از آن وجود ندارد.

اختر شناسان معتقدند که این ستاره ممکن است که وجود داشته اما درخشش خود را از دست داده باشد. پیش از این در سال ۲۰۱۱ نیز ستاره Kinman Dwarf مورد بررسی قرار گرفته بود و مجدداً اخترشناسان قصد داشتند تا با تجهیزات پیشرفته تر محل قرارگیری این ستاره را شناسایی و بررسی کنند. اکنون سوالی که برای اخترشناسان پیش آمده این است که چه اتفاقی برای این ستاره افتاده است.

اخترشناسان برای حل این معما دو تئوری مطرح کردند. اول اینکه ممکن است این ستاره درخشش خود را از دست داده باشد و یا پشت ابری از غبار مخفی شده باشد. دوم اینکه ممکن است این ستاره به یک سیاهچاله عظیم برخورد کرده و و نور زیادی نیز به خاطر نواختر متصاعد نکرده و به زندگی خود پایان داه باشد. البته اثبات هر کدام از این دو تئوری بسیار دشوار است. زیرا یک اتفاق معمولی به شمار نمی رود.

اندرو آلن، از محققین این پروژه می‌گوید: بررسی وضعیت دقیق این ستاره از طریق تلسکوپ هابل اسپیس انجام خواهد شد تا به توان دلیلی برای مرگ و از بین رفتن آن پیدا کرد. اکنون اخترشناسان در حال بررسی تصاویر قبل و بعد از این ستاره در کهکشان و سپس بررسی اتفاقاتی که ممکن است برای آن روی داده باشد هستند. همچنین نتیجه این بررسی می تواند درک بهتری از عمر یک ستاره را فراهم سازد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ناپدید شدن یک ستاره با اندازه ای ۱۰۰ برابر خورشید پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا