وزیر ارتباطات: ممنوعیت واردات گوشی‌های گران‌تر از ۳۰۰ یورو بازنگری می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیش‌تر در تک تایمز خواندید که  و به دنبال آن حواشی بسیاری پیش آمد و کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به چنین اقدامی واکنش‌های متفاوتی داشتند و به آن اعتراض کردند. این خبر به معنی حذف کامل آیفون و گوشی‌های پرچمدار و بسیاری از گوشی‌های میان رده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی از قانون خبرساز ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند انتقاد کرد. آذری‌جهرمی اعتقاد دارد این قانون اشکالات اساسی دارد و باید بازنگری شود. امروز هم شاهد افزایش قیمت گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار در بازار بودیم که احتمالا با اجرای قانون جدید، واردات آن‌ها با مشکل روبه‌رو خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییت‌اش نوشته است:

همان‌طور‌که در توییت وزیر ارتباطات می‌خوانید، او قانون جدید را دارای سه ایراد می‌داند و البته به ایرادهای ساختاری اشاره‌ای نمی‌کند. آذری‌جهرمی در توییت خود به ضرورت رعایت اولویت در منابع ارزی هم اذعان می‌‌کند؛ اما اعتقاد دارد قانون به بازنگری نیاز خواهد داشت. به‌هرحال، باید منتظر جلسه‌ها و مذاکره‌های آتی مقام‌های دولتی باشیم تا شاید تغییری در این تصمیم اثرگذار بر بازار موبایل کشور ایجاد شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع