تغییر اندازه متن‌ها در مرورگر گوگل کروم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – اگر شما هم از آن دسته کاربران مرورگر کروم هستید که با اندازه متن‌ها در برخی از وب‌سایت‌ها که با این مرورگر پیمایش می‌کنید مشکل دارید خبر خوبی برای شما داریم. خوشبختانه امکان تغییر اندازه متن‌ها در مرورگر گوگل کروم وجود دارد.

برای تغییر دادن اندازه متن‌ها در مرورگر کروم راه‌حل‌های زیادی وجود دارد اما بهترین و کاربردی‌ترین راه‌حل را در ادامه معرفی می‌کنیم.

اولین راه‌حل استفاده از قابلیتی با عنوان Zoom است. در مرورگر کروم قابلیتی با عنوان Zoom وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و متون نمایش داده شده در صفحه مرورگر را به راحتی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید اندازه متون را بین 25 درصد تا 500 درصد تغییر دهید.

نکته مهم در خصوص این قابلیت این است که وقتی شما از صفحه خارج می‌شوید کروم اندازه Zoom که قبلاً روی مرورگر تنظیم کرده‌اید را ذخیره می‌کند و نیازی به اعمال تنظیمات مجدد ندارید. برای اینکه متوجه شوید که قبلاً تنظیمات Zoom را روی صفحه‌ای انجام داده‌اید یا نه باید به آیکون ذره‌بین که کنار آدرس وب‌سایت در نوار آدرس نمایش داده می‌شود توجه کنید. اگر روی این ذره‌بین علامت + بود یعنی شما در حال مشاهده سایت در حالت بزرگنمایی شده هستید.

تغییر اندازه متون در مرورگر گوگل کرومروش کار کردن با قابلیت Zoom

به محض باز کردن مرورگر کروم روی هر پلتفرمی که تمایل دارید 3 راه برای اعمال تغییرات در این قابلیت برای شما وجود خواهد داشت. که هر سه این روش‌ها را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

روش اول استفاده از دکمه چرخان ماوس

تغییر اندازه متون در مرورگر گوگل کروم

برای اعمال تغییرات و استفاده از قابلیت Zoom در مرورگر کروم در سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و یا دستگاه‌های کروم‌بوک، ابتدا کلید Ctrl روی صفحه کلید را پایین نگه دارید و سپس دکمه چرخان ماوس را حرکت دهید. بسته به اینکه در کدام جهت دکمه چرخان ماوس را حرکت دهید، اندازه تصاویر و متن‌ها کوچک‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. این روش روی سیستم‌عامل مک برای انجام عملیات بزرگنمایی یا کوچک نمایی جواب نمی‌دهد. بنابراین در سیستم‌عامل مک به جای است کلید لغزنده ماوس می‌توانید از قابلیت Pinch-to-zoom روی trackpad و یا دو بار تک تایمز روی دکمه ماوس‌های لمسی استفاده کنید.

روش دوم استفاده از گزینه‌های موجود در منوی Option

تغییر اندازه متون در مرورگر گوگل کروم

استفاده از منوی Option راه‌حل دوم برای ایجاد تغییرات در اندازه متن‌‌های صفحات وب است. برای دسترسی به منوی Option ابتدا روی آیکون 3 نقطه عمودی که در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد تک تایمزی کنید. در بخش Zoom روی دکمه‌های +  و –  تک تایمز کنید تا اندازه آیتم‌های موجود در صفحه وب بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود.

روش سوم استفاده از کلیدهای میانبر در صفحه کلید

روش سوم برای استفاده از قابلیت Zoom در مرورگر کروم استفاده از دو کلید میانبر ترکیبی است. در سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و یا دستگاه کروم‌بوک از کلیدهای ترکیبی Ctrl++ برای بزرگ‌تر کردن اندازه‌ها و از Ctrl+- برای کوچک‌تر کردن اندازه‌ها استفاده کنید. در مک نیز از کلیدهای ترکیبی Command++ و Command+- برای بزرگ‌نمایی و کوچک نمایی استفاده کنید.

برگرداندن تنظیمات قابلیت Zoom به حالت قبلی

برای برگردان تنظیمات قابلیت Zoom به حالت قبلی یک راه استفاده از هرکدام از روش‌هایی است که بالا توضیح داده شد و برگرداندن آن‌ها به حالت قبل از اعمال تغییرات. راه دیگر ریست کردن اندازه‌ها به اندازه‌های پیش‌فرض است. برای این کار روی آیکون ذره‌بین که در کنار آدرس صفحه قرار گرفته است تک تایمز کنید. و از منوی باز شده روی دکمه Reset تک تایمز کنید.

بعد از انجام این کار تغییرات اعمال شده به حالت قبلی خود بر‌می‌گردد. اگر نیاز به اعمال تنظیمات مجدد قابلیت Zoom داشتید، از روش‌هایی که در بالا ذکر شد استفاده کنید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر