هکرهای شبکه اجتماعی توییتر شناسایی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – هکرهای شبکه اجتماعی توییتر شناسایی شدند و مشخص شد که این افراد وابسته به سازمان دولتی یا کشور خاصی نیستند و همکاری خود را از پلتفرم دسیکورد آغاز کرده‌اند.  

نیویورک تایمز در گزارشی خبر داده است هکرهایی که بامداد پنج‌شنبه شبکه اجتماعی توییتر را هک کردند شناسایی شدند. این هکرها چند جوان بدون سابقه همکاری با سازمان‌های دولتی یا جرایم سازمان‌یافته هستند. 

در حمله هکرها به توییتر، حساب کاربری بیش از ۱۳۰ نفر از افراد مشهور و شرکت‌های بزگ مانند ایلان ماسک، اپل و… هک شدند و در این فرآیند مبلغ زیادی از کاربران عادی اخاذی کردند. اکنون سازمان اف‌بی‌آی در حال بررسی این موضوع است و توییتر نیز با آن‌ها همکاری می‌کند. 

طبق گزارش موجود این حمله با یک پیام شیطنت‌آمیز بین هکرها در پلتفرم دیسکورد (Discord) آغاز شد. دیسکورد یک پلتفرم محبوب میان کاربران بازی‌های رایانه‌ای است.

نشریه نیویورک تایمز با ۴ هکری که در این عملیات هک شرکت کردند، مصاحبه کرده است و در گزارش خود نوشته است که مصاحبه با این افراد نشان می‌دهد حمله هکری توسط یک کشور یا گروه سازمان‌یافته‌ای از هکرها انجام نشده است. بلکه مسئول آن گروهی از جوانان هستند که حتی یکی از آن‌ها در خانه مادرش زندگی می‌کند.

توییتر در پیامی اعلام کرد حدود ۱۳۰ حساب کاربری هدف حمله هکری قرار گرفته است. آن‌ها با کنترل این حساب های کاربری، توییت‌هایی منتشر کردند تا به وسیله بیت‌کوین از افراد کلاهبرداری کنند.

عملیات وسیع هک حساب ‌ای کاربری افراد مشهور، سوالاتی را درباره اقدامات امنیتی که توییتر برای کاربرانش فراهم می‌کند، به وجود آورده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر