حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مشخصات اوپو K7 با پشتیبانی از فناوری 5G فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته‌ی میلادی، اوپو گوشی جدیدی با نام K3 و چند ماه بعد، K5 را معرفی کرد. این شرکت مستقیما از K3 سراغ K5 رفت و گوشی K4 هیچ‌گاه معرفی نشد. گوشی‌های سری K اوپو معمولا در چین با استقبال چشمگیری مواجه می‌شوند؛ زیرا قیمت مقرون‌به‌صرفه و طراحی پیشرفته‌ای دارند.

از قرار معلوم، اوپو می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) را به خانواده‌ی دیگری از گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند. پس از رینو و فایند X و سری A، اکنون نوبت به گوشی‌های خانواده‌ی K رسیده است تا به شبکه‌ی 5G مجهز شوند. این خبر هنوز رسما تأیید نشده و یکی از افشاگران نام‌آشنا در شبکه‌ی اجتماعی ویبو آن را به‌نقل از منابعی آگاه اعلام کرده است.

براساس ادعاهای جدید، گوشی هوشمندی با نام اوپو کی ۵ فایوجی (Oppo K7 5G) قرار است به‌زودی معرفی شود. این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G (همان SM7250) مجهز خواهد بود. اگر ادعاها حقیقت داشته باشند، K7 به نخستین گوشی سری K اوپو با پشتیبانی از 5G تبدیل می‌شود. 

گوشی جدید اوپو به‌نوعی مدل جدید اوپو K5 به‌حساب می‌آید و قرار است همچون این گوشی، صفحه‌نمایشی AMOLED با ابعاد ۶٫۴ اینچ داشته باشد. صفحه‌نمایش اوپو K7 محتوای بصری را با وضوح فول HD پلاس نشان خواهد داد و در بالای آن بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود این صفحه‌نمایش نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد. دوربین اصلی گوشی جدید اوپو قرار است حسگری ۴۸ مگاپیکسلی و باتری آن ۴،۰۲۵ میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ سریع ۳۰ وات موسوم ‌به VOOC 4.0 داشته باشد.

هنگام شمارش مجموع پیکسل‌ها، ممکن است فکر کنید دوربین اصلی اوپو K7 درمقایسه‌با گذشته افت کرده است؛ زیرا اوپو K5 از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. بااین‌حال، تعداد پیکسل‌ معیار نهایی برای تعیین کیفیت تصاویر نیست و عوامل دیگری نیز روی آنچه دوربین ثبت می‌کند، اثرگذار هستند. این یعنی لزوما قرار نیست دوربین ۴۸ مگاپیکسلی K7 ضعیف‌تر از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی K5 باشد.

در‌ادامه‌ی اطلاعات فاش‌شده، آمده است که گوشی اوپو K7 5G در پنل پشتی از چهار دوربین مجزا با چینش عمودی استفاده می‌کند. فعلا نمی‌دانیم دوربین سلفی اوپو K7 چه مشخصاتی دارد و نیز به حسگر اثرانگشت آن اشاره‌ای نشده است؛ اما با درنظرگرفتن بهره‌مندی گوشی از صفحه‌نمایش AMOLED، احتمال می‌دهیم حسگر اثرانگشت به زیر صفحه‌نمایش منتقل شود. تمامی شواهد نشان می‌دهد بزرگ‌ترین به‌روزرسانی K7 درمقایسه‌با K5، بهره‌مندی از شبکه‌ی 5G است و این دو گوشی تفاوت‌های چندان‌ زیاد دیگری با‌ یکدیگر ندارند. انتظار داریم در روزهای آینده جزئیات بیشتری نظیر قیمت گوشی اوپو K7 دردسترس قرار گیرد. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی گوشی جدید اوپو چیست؟

تصویر اصلی مقاله، گوشی اوپو K5 را نشان می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر