حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

جزئیات سومین دور حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اعلام شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – سومین دور حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک تا سقف ۱۰ میلیارد تومان با نرخ ۹ درصد آغاز شد.

به گزارش تک تایمز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی،  علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز رسمی سومین دور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک عامل خبر داد و گفت: در ادامه فعالیت‌ها و حمایت‌های صندوق نوآوری در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا، پس از تامین مالی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و حمایت و کمک به تداوم کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کوچک آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شتابدهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضای کار اشتراکی، در مرحله جدید این حمایت‌ها، تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ (نیروی انسانی بیشتر از ۵۰ نفر و فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸) را اجرا می‌کند.

وحدت جزئیات این تسهیلات را تشریح کرد و گفت: تسهیلات دور سوم صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های متوسط و بزرگ آسیب دیده از کرونا تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و با نرخ سود ۹ درصد، بدون دوره تنفس و با بازپرداخت ۱۸ ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال ۹۰ درصدی شرکت در زمان درخواست نسبت به آغاز شیوع ویروس (از طریق مقایسه آخرین لیست بیمه با لیست بیمه بهمن ۹۸) است. همچنین این تسهیلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان با نیروی انسانی بیشتر از ۵۰ نفر و فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ است که از طریق بانک‌های عامل به انتخاب شرکت پرداخت می‌شود؛ لذا پس از دریافت مصوبه از صندوق نوآوری و شکوفایی، لازم است شرکت برای پیگیری مصوبه و افتتاح حساب به بانک عامل مراجعه کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط بهره‌مندی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان متوسط را توضیح داد و گفت: متقاضیان اخذ تسهیلات کرونایی مرحله سوم باید یکی از شرایط بهره‌مندی از تسهیلات را دارا باشند. شرایط بهره‌مندی شامل دارا بودن فروش رسمی اظهار شده در سامانه الکترونیکی صورت معاملات از ابتدای سال ۹۷ بوده که آسیب دیدگی آنها از شیوع ویروس کرونا، از طریق کاهش حداقل ۲۰ درصدی در نسبت فروش زمستان ۹۸ و بهار ۹۹ به کل سال ۹۸، در مقایسه با همین نسبت در سال ۹۷ احراز شود. همچنین میزان تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد تومان بر اساس هزینه‌ها، فروش، حقوق و دستمزد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تعیین و مطابق با ظرفیت اعتباری تعیین شده توسط بانک پرداخت می‌شود.

وحدت در مورد حوزه فعالیت شرکت‌های واجد شرایط دریافت تسهیلات ادامه داد: شرکت‌هایی که در حوزه‌های «گردشگری»، «سلامت غیر دیجیتال»، «صنایع دستی»، «اسباب بازی و سرگرمی»، «حمل و نقل هوشمند» و «دیداری، شنیداری، معماری، هنری و رسانه‌ای» فعالیت داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و شرکت هایی که از تسهیلات مقابله با آسیب‌های کرونا ویژه شرکت های کوچک استفاده کرده اند مشمول استفاده از این تسهیلات نیستند. این در حالی است که امکان دریافت این تسهیلات همزمان با استفاده از سایر خدمات صندوق وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر