حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

معرفی چند شرکت دانش بنیان معروف ایرانی

در این مقاله به معرفی چند شرکت دانش بنیان پرداخته ایم. این شرکتها را از وبسایت رسمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استخراج کرده ایم. چنانچه شرکتهای دیگری میشناسید میتوانید در قسمت نظرات بنویسید.

سیگما

سیگما شرکت دانش بنیان و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات طراحی پورتال سازمانی و سامانه های الکترونیکی امن در ایران با قدمت 15 ساله میباشد که دارای رتبه 1 شورای عالی انفورماتیک در زمینه تولید و پشتیبانی نرم افزار پورتال و مورد اعتماد بسیاری از سازمان های دولتی و شرکت های مطرح ایرانی ست. یکی از آرمان های سیگما دستیابی به بالاترین سهم اجرای پروژه های فناوری اطلاعات در سطح منطقه خاورمیانه و صادرات دانش تخصصی تکنولوژی های میباشد. این شرکت مفتخر است که یکی از معدود شرکتهای ایرانی میباشند که با تکیه بر تخصص خود توانسته اند مجری پروژه های مشاوره فناوی اطلاعات کلان بین المللی در کشورهای همسایه نیز باشند و نام ایران را در کشورهای دیگر طنین انداز کنند.

شرکت تخصصی گسترش ارتباطات هوشمند اسپادانا

شرکت اینتلیکام با ارائه ی راهکارهای تخصصی در حوزه های مراکز داده (Data Center)، زیرساخت های گسترده مبتنی بر پردازش های ابری (Cloud Computing)، مجازی سازی پیشرفته (Virtualization)، امنیت اطلاعات و با خدماتی همچون مشاوره، طراحی، اجرا و پشتیبانی شبکه آماده ارائه خدمت به سازمان، ادارات و مجموعه های مختلف اداری است. این شرکت افزون بر موارد فوق، باتولید محصولات گوناگون صنعت فاوا از بهترین برندهای جهان و باتوجه به نیاز مشتریان توانسته است، همراهان خود را راحت تر، با شفافیت بیشتر و متوازن تر به بهره وری بهتر برساند.

نوآوران سرآمد شریف

مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتى شریف با در اختیار داشتن 4000 مترمربع زیر بناى مفید از سال 1382 با ارایه خدمات حمایتى از ایجاد و توسعه حرفه هاى جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهاى نوپاى فعال صاحب ایده در حوزه فناوریهاى پیشرفته و اهداف اقتصادى مبتنى بر دانش و فناورى پشتیبانى مى کند تا براى حضور مؤثر و مستقل در صحنه توسعه اقتصادى و فناورانه در سطوح ملى و فراملى کشور آماده گردند. این مرکز در بهمن 1387 موفق به اخذ مجوز قطعى از وزارت علوم، تحقیقات و فناورى گردید. بعد از راه‌اندازی و شروع به کار پارک علم و فناوری دانشگاه شریف، مرکز رشد جزو نهادهای زیرمجموعه پارک قرار گرفت و هم اکنون مرکز رشد شریف، یک مرکز رشد پارکی و زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف محسوب می‌شود.

شرکت ابررایانه طبرستان

شرکت ابررایانه طبرستان در راستای ایجاد یک جریان پویای علمی و صنعتی برای پاسخ به نیازهای فنی کشور در علوم و صنایع دانش‎بنیان و با مأموریت اولیه «هدایت تلاشهای علمی در سطح تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای کشور» و «به کارگیری پتانسیل علمی موجود در دانشگاه ها در راستای تقویت صنعت کشور»، در قالب یک گروه مستقل و آزاد از دانشجویان و اساتید دانشگاه تشکیل شد و با تکیه بر توانمندی های علمی و همچنین تجربیات گسترده مدیریتی اعضا، ورود به حوزه های پرچالش در زمینه نیازهای کشور در حوزه پردازش محاسبات پیچیده علوم بنیادی و مهندسی را به عنوان اولین گام خود مورد توجه قرار داد و تاکنون پروژه‎های مناسب و قابل توجهی را در جهت تحقق اهداف خود انجام داده است. این شرکت بر آن است تا با جذب نیروهای نخبه، متعهد و آرمان‎گرای دانشگاه های برتر کشور، یک جریان علمی صنعتی پویا در جهت پاسخ به نیازهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد نماید. دغدغه اصلی این شرکت ورود به حوزه هایی است که در حال حاضر کشور عزیزمان نیازمند به پتانسیل سازی قوی علمی صنعتی در آن ها دارد؛ همچنین آمادگی برای ورود به حوزه‎های نو را مأموریت خود می‎داند.

شرکت راهبرد رایانه رستاک

شرکت راهبرد رایانه رستاک در سال ۱۳۸۶ با هدف توسعه ی مدیریت فناوری اطلاعات مدارس هوشمند کشور و ایجاد راهکارهای نوین جهت نظارت بهتر بر عملکرد تحصیلی و انضباطی دانش آموزان و همچنین آسان سازی اطلاع رسانی مدارس هوشند فعالیت خود را آغاز نموده است. عمده فعالیت گروه نرم افزاری همکلاسی از بدو شروع به فعالیت تاکنون در راستای طراحی و ایجاد سیستم های نرم افزاری مدیریت مدارس هوشمند و تحقیق و توسعه به منظور کاربردی سازی راهکارها و فناوری های نوین اطلاع رسانی به خانواده مدارس بوده است. در این میان آنچه باعث کیفیت برتر و تأمین اعتماد و رضایت مدیران مدرسه شده است چیزی جز نوآوری ، خلاقیت ، پشتکار و صداقت نبوده است. سامانه یکپارچه مدیریت مدارس همکلاسی محصول همین نوآوری و پشتکار است که با پیمودن یک مسیر ۸ ساله به سطح قابل قبولی از بلوغ و پایداری رسیده و بدون اغراق می توان از آن به عنوان یکی از بهترین (اگر نگوییم بهترین)، گسترده ترین (اگر نگوییم گسترده ترین) و کامل ترین (اگر با فروتنی نگوییم کامل ترین!) نرم افزارهای مدیریت مدارس هوشمند یاد کرد.