گوگل: گوشی پیکسل ۴a روز ۱۳ مرداد معرفی می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در حالی که قرار بود گوشی پیکسل ۴a خرداد ماه در کنفرانس I/O گوگل معرفی شود، این موضوع به دلیل شیوع ویروس کرونا منتفی شد و با این حال به نظر می‌رسد به زودی باید شاهد عرضه این گوشی توسط گوگل باشیم. چند روز پیش شایعه شد که تاریخ رونمایی از پیکسل ۴a روز ۱۳ مرداد ماه (۳ آگوست) است و حالا گوگل به پیچیده‌ترین شیوه ممکن این موضوع را تایید کرده است. با مراجعه به وب‌سایت فروشگاه گوگل با یک معمای مبتنی بر Lorem Ipsum مواجه می‌شوید که با حل کردن آن تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

همانطور که در تصویر نیز مشخص است علاوه بر تاریخ، چند جمله لاتین نیز به چشم می‌خورد که می‌توان گفت مربوط به مسائلی مانند عکاسی در نور کم، عمر باتری طولانی و عملکرد دوربین پیکسل ۴a می‌شود.

انتظار می‌رود پیکسل ۴a دارای نمایشگر ۵٫۸۱ اولد با وضوح ۱۰۸۰x2340، نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز باشد. همچنین احتمالا در این گوشی شاهد پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز باشیم. همچنین انتظار می‌رود سنسور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل باشد و به کمک پردازش تصویر گوگل توانایی ثبت تصاویر با کیفیت را داشته باشد. به نظر می‌رسد گوگل برای این گوشی باتری ۳۰۸۰mAh با قابلیت شارژ سریع ۱۸ وات را در نظر گرفته است. قیمت احتمالی پیکسل ۴a بین ۳۴۹ تا ۳۹۹ دلار خواهد بود.

سال گذشته استقبال خوبی از پیکسل ۳a و پیکسل ۳a XL به عمل آمد و کاربران می‌توانستند با پرداخت قیمت کمتر به سیستم عکاسی گوشی پیکسل ۳ دست پیدا کنند. البته گوگل برای کاهش دادن قیمت مجبور شد تا از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده کند و قابلیت مقاومت در برابر آب را نیز حذف کند. نقطه برجسته گوشی پیکسل ۳a دوربین آن بود که باعث شد تا کاربران بیشتری نسبت به پیش‌بینی انجام شده این گوشی را تهیه کنند.

ماه گذشته شرکت IDC گزارش داد که گوگل در سال ۲۰۱۹ توانسته ۵۲ درصد فروش سری پیکسل را نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش دهد. تحویل ۷٫۲ میلیون دستگاه در سال گذشته باعث شد تا گوگل در این زمینه وان‌پلاس را جا بگذارد. البته بسیاری از این فروش مربوط به پیکسل‌های میان رده گوگل بوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر