گوگل از گوشی پیکسل 4a خود رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوشی پیکسل 4a بعد از مدت‌ها انتظار، به صورت رسمی رونمایی شد و شرکت گوگل اعلام کرده است که مدل پیکسل 4a 5G و پیکسل 5a نیز پاییز امسال از راه خواهند رسید. 

پس از ماه‌ها انتظار و شنیدن شایعات مختلف، گوشی پیکسل 4a گوگل به‌صورت رسمی رونمایی شد. همان‌طور که انتظار داشتیم شرکت گوگل برای این گوشی سایز بزرگ‌تر یا XL را تولید نکرده است و این گوشی مقرون‌به‌صرفه خود را تنها در یک مدل با صفحه نمایش ۵/۸۱ اینچی به بازار عرضه کرده است. 

تراشه این گوشی اسنپ دراگون 730G است و مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم است. یکی از نکاتی که شاید برای برخی از کاربران منفی باشد، این است که نمی‌توان حافظه جانبی میکرو اس‌دی به این گوشی اضافه کرد و حافظه آن را ارتقا داد. 

گوشی پیکسل 4a

نمایشگر  ۵/۸۱ اینچی OLED این گوشی رزولوشن 1080×2340 دارد. یک حفره کوچک گوشه سمت چپ نمایشگر وجود دارد که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی داخل آن قرار گرفته است. روی قاب پشتی این دستگاه دوربین اصلی تکی ۱۲.۲ مگاپیکسلی به همراه فلاش LED قرار گرفته است. این دوربین با دریچه دیافراگم f/1.7 از لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی بهره می‌برد و زاویه دید ۷۷ درجه‌ای دارد. 

گوشی پیکسل 4a گوگل مجهز به یک باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپرساعتی است که به همراه شارژر ۱۸ واتی موجود داخل جعبه گوشی به‌راحتی شارژ می‌شود. درگاه شارژ این گوشی USB Type-C و خروجی هدفون نیز جک ۳/۵ میلی‌متری است. در جعبه این گوشی هدفون قرار ندارد و خود گوشی تنها در رنگ مشکی تولید می‌شود. 

گوشی پیکسل 4a از ۲۰ آگوست در کشورهای مختلفی مانند آلمان، انگلستان، هند، ژاپن و… عرضه خواهد شد. مدل 5G این گوشی یعنی گوشی پیکسل 4a 5G و پیکسل 5a پاییز امسال به بازار عرضه خواهند شد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر