موتورولا ۱۹ شهریورماه نسل دوم Razr را معرفی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی موتورولا اعلام کرده است که مراسم جدیدی برای رونمایی از نسل دوم گوشی‌های تاشدنی Razr در ۱۹ شهریور امسال برگزار خواهد کرد.

کمپانی موتورولا به تازگی تیزر گوشی‌های هوشمند بعدی خود را منتشر کرده است. این گوشی از شبکه  5G استفاده می‌کند و نسل دوم گوشی تاشدنی ریزر (Motorola Razr) خواهد بود. تیزر منتشرشده از موتورولا شامل اطلاعات زیادی نمی‌شود. با این وجود چیزی که تیزر نشان می‌دهد نمای کناری یک گوشی هوشمند تاشدنی است. طراحی این گوشی شبیه به موتورولا ریزر ۲۰۱۹ است که در تیزر این گوشی گفته شده بود: «قرار است تا شوید».

گوشی موتورولا ریزر ۲۰۱۹ تنها یکی از گوشی‌‌های تاشدنی عرضه‌شده در سال جاری میلادی به شمار می‌رود و رقبای خوبی دارد. این دستگاه از فرم فاکتور پوسته‌صدفی استفاده می‌کند. به همین علت می‌توان صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچ pOLED  با وضوح ۲۱۴۲ در ۸۷۶ پیکسل را مشاهده کرد. صفحه‌نمایش خارجی این گوشی نیز از نوع gOLED است و وضوح ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهد.

شایعات زیادی درباره مدل ارتقاءیافته‌ی موتورولا ریزر مجهز به فناوری 5G منتشر شده است. گفته می‌شود این گوشی صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچ دارد، از دوربین بهبودیافته‌ی ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت GM1 سامسونگ برای ثبت تصاویراستفاده می‌کند و به‌طور کلی سخت‌افزار بهتری دارد.

علاوه بر این موارد دوربین سلفی محصول مجهز به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود. طبق شایعات منتشرشده موتورولا Razr جدید دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، باتری ۲۸۴۵ میلی‌آمپرساعت و ۲۵۶  گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی خواهد بود. این در حالی است که مدل فعلی این گوشی شامل ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم،‌ ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۲۵۱۰ میلی‌آمپرساعتی است.

گفته می‌شود گوشی موتورولا Razr نسل دوم از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده خواهد کرد. این تراشه مجهز به هشت هسته‌ی پردازشی بر پایه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری است. این گوشی همچنین از یک هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز، یک هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند و از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۲۰ برخوردار است. می‌توان گفت که وجود اسنپدراگون ۷۶۵ در این گوشی باعث می‌شود که از فناوری 5G بهره‌مند شود.

طبق گزارش‌ها موتورولا Razr نسل دوم کدنام smith دارد و از شماره‌مدل XT2071-4 استفاده می‌کند. سیستم عامل آن نیز به صورت پیش‌فرض اندروید ۱۰ خواهد بود. افشاگران گفته‌اند تغییراتی در ابعاد صفحه‌نمایش داخلی Flex View و صفحه‌نمایش خارجی Quick View ایجاد نخواهد شد. پیش‌بینی می‌شود موتورولا از شیشه‌ی فوق باریک (Ultra Thin Glass) در صفحه‌نمایش گوشی تاشدنی خود استفاده کند. به نظر می‌رسد بازار هدف این گوشی آمریکای شمالی و چین باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر