TCL از تلویزیون‌های جدید 4K با فناوری Mini-LED رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی TCL از تلویزیون‌های جدید 4K سری ۵ و ۶ با ویژگی‌های مطلوب و قیمت مناسب برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرده است.

محصولات سری ۶ تلویزیون‌های TCL از فناوری QLED Mini-LED بهره می‌برند و می‌توانند حداکثر ۲۴۰ نقطه برای نوردهی موضعی یا Local Dimming را به وجود آورند. این ویژگی باعث می‌شود که تلویزیون‌های سری ۶ TCL نسبت به تلویزیون‌های OLED معمولی روشنایی بیشتر و کنترل کنتراست بهتری را ارائه کنند. علاوه بر این تلویزیون‌های این خانواده از فناوری دالبی ویژن، استاندارد HDR10 و HLG نیز پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های سری ۶ TCL برای گیمرها نیز بسیار مناسب هستند که برای اولین بار با استاندارد THX Certified Gaming Mode عرضه می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود این تلویزیون‌ها رنگ‌ها و تصاویر را با کیفیت بسیار مطلوب نمایش دهند. کمپانی TCL با همکاری THX تواسته است اشباع رنگ‌ها، روشنایی و درخشندگی را در مد گیم به بهترین درجه برساند.

این تلویزیون‌ها رفرش ریت متغیری را تا حداکثر ۱۲۰ هرتز و تنظیمات خودکار گیم ارائه کرده‌اند که با کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و پلی‌استیشن ۵ که اواخر ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد سازگار باشند.

با توجه به این که فناوری mini-LED جدید است و هنوز هم فراگیر نشده است، این تلویزیون‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند. برای مثال قیمت مدل ۵۵ اینچی این سری ۶۴۹ دلار و قیمت مدل‌های ۶۵ و ۷۵ اینچی به ترتیب ۸۹۹ و ۱۳۹۹ دلار است.

کمپانی TCL تلویزیون‌های جدید از سری ۵ را نیز معرفی کرده است که قیمت کمتری نسبت به سری ۶ این تلویزیون‌ها دارند. این محصولات نیز  از فناوری QLED و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند اما نقطه ضعف آن‌ها این است که نوردهی آن‌ها به حداکثر ۸۰ نقطه کاهش پیدا کرده است. قیمت مدل ۵۰ اینچی این سری ۴۰۰ دلار و قیمت مدل‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی به ترتیب به قیمت ۴۵۰، ۶۳۰ و ۱۱۰۰ دلار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر